Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Systém chlazení 3.0 V6 ??


kupák

Recommended Posts

Zdaravím pánové, asi mám nějaký problém. Včera jsem si všiml, že při cestě z Kolína domů (cca 50km) se auto ohřálo na max 70-80 stupňů dle budíku. Do teď se ohřívalo norm na cca 90, tak snad budík ukazuje správně. Když jsem otvíral vrata, všiml jsem si, že i přes tu nízkou teplotu běželi ventilátory chlazení. Dnes ráno po 10ti km jízdě zase. Teplota lehce nad 70. Řekl jsem si, že blbne ovládání ventilátorů, ale přemýšlím, jak je to s termostatem. Ten by přece neměl teda otevřít, mělo by to ohřívat jen do malého okruhu a větráky ať si foukaj kam chtěj, ne?

Každopádně, co byste poradili? Čím mám začít řešit problém?

Je šance, že ovládání větráků pomůže prostříknutí konektoru? Začalo to dělat včera v obrovské mlze. Doufám v zalezlé vlhko...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: kupák

Myslím, že včera jo, protože jsem měl zapnutý odmlžování předního okna. Dneska ráno sem měl ale klimu myslím vypatou. Jaký na to má vliv??

Vliv to má ten že když pustíš klímu tak jedou ventilátory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už kolem 78? To je celkem malo, ne? Všechno, co jsem doteď viděl, mělo kolem 80 - 90. Ta krátká jízda je jasná, že se to moc neohřeje, mě zmátlo, že běželi větráky. Nevěděl jsem, že běhaj s klimou. :mad:

Ale ta včerejší jízda byla skoro pořád na hranici modrého pole teploměru. To je po 50 km s tempem jízdy kolem 100 km/h docela málo, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík, tak nějak jsem si myslel, že by ta hodnota otevření mohla být.

Takže jen vymyslet, jestli to zvládnu vymněnit sám, nebo jestli musím do servisu. Nemáte s tím někdo zkušenost? Na svojí starý 405 jsem to bez problémů měnil sám, ale tady je ten motor jakýsi složitější...:D Koukal jsem do serviceboxu, ale nějak jsem z toho nákresu nebyl moudrý. Ještě na to kouknu v reálu, ale nevím.

Že teploty otvírání termostatu se různí případ od případu samozřejmně vím...;)

[upravil dne 14/10/08 kupák]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak poslušně hlásím, že termostat je vyměněn. Termostat s těsněním se vešel do 1.000,- Kč v Peugeotu. Práce trvala asi 1 hodinu. Přístup poněkud komplikovanější, což je u tohoto motoru asi ke všemu, ale zase to nebyla až taková hrůza. Vyndal se filtr sání, odpojilo se asi asi 5-6 hadic, sundal se domeček termostatu, ten se vyměnil i s těsněním a pak obrácený postup.

Je tu trochu jiný systém termostatu, než jsem kde před tím viděl. Nevím, jak to mám popsat, ale zítra dám fotku starého termostatu a obrázek ze serviceboxu.

Jinak osvědčilo se to, co už před tím se starou 405kou. Po výměně teplota záhy vystoupá na budíku na 90°C a drží a drží, ať běží klima nebo neběží, ať jedu jakoukoli rychlostí - tudíž tak se projevuje správně funkční termostat.

Komu se teplota za provozu houpe v jakémkoliv rozpětí, zejména dolů (nepočítám ve velkých horkách zvýšenou teplotu, než se rozběhnou sahary), tak by měl měnit termostat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...