kupák Odesláno 13. říjen 2008 Sdílet Odesláno 13. říjen 2008 Zdaravím pánové, asi mám nějaký problém. Včera jsem si všiml, že při cestě z Kolína domů (cca 50km) se auto ohřálo na max 70-80 stupňů dle budíku. Do teď se ohřívalo norm na cca 90, tak snad budík ukazuje správně. Když jsem otvíral vrata, všiml jsem si, že i přes tu nízkou teplotu běželi ventilátory chlazení. Dnes ráno po 10ti km jízdě zase. Teplota lehce nad 70. Řekl jsem si, že blbne ovládání ventilátorů, ale přemýšlím, jak je to s termostatem. Ten by přece neměl teda otevřít, mělo by to ohřívat jen do malého okruhu a větráky ať si foukaj kam chtěj, ne? Každopádně, co byste poradili? Čím mám začít řešit problém? Je šance, že ovládání větráků pomůže prostříknutí konektoru? Začalo to dělat včera v obrovské mlze. Doufám v zalezlé vlhko... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
genzer Odesláno 13. říjen 2008 Sdílet Odesláno 13. říjen 2008 a nemels pustenou klimu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 13. říjen 2008 Autor Sdílet Odesláno 13. říjen 2008 Myslím, že včera jo, protože jsem měl zapnutý odmlžování předního okna. Dneska ráno sem měl ale klimu myslím vypatou. Jaký na to má vliv?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
čakom Odesláno 13. říjen 2008 Sdílet Odesláno 13. říjen 2008 Původně zaslal: kupák Myslím, že včera jo, protože jsem měl zapnutý odmlžování předního okna. Dneska ráno sem měl ale klimu myslím vypatou. Jaký na to má vliv?? Vliv to má ten že když pustíš klímu tak jedou ventilátory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 13. říjen 2008 Sdílet Odesláno 13. říjen 2008 Přesně tak, jedou sahary, ale ty jedou na chladiči a při této teplotě by se súrávně fungujícím termostatu se žádná ohřátá voda neměla do něj dostat, takže Ti asi přestal šlapat termostat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 13. říjen 2008 Autor Sdílet Odesláno 13. říjen 2008 No, přesně tímhle směrem se ubíraly moje myšlenky. Takže se řítím pro termostat. Máte s tím někdo zkušenost? Vyměním ho sám? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Belmondo1 Odesláno 13. říjen 2008 Sdílet Odesláno 13. říjen 2008 Termostat by mel otvirat tusim kolem 78C takze pokud ti zustala viset teplota na tyhle hodnote tak je to normalni po 10 km taky jeste nemam ohrato obvzlast ted kdyz se ozimilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 13. říjen 2008 Autor Sdílet Odesláno 13. říjen 2008 Už kolem 78? To je celkem malo, ne? Všechno, co jsem doteď viděl, mělo kolem 80 - 90. Ta krátká jízda je jasná, že se to moc neohřeje, mě zmátlo, že běželi větráky. Nevěděl jsem, že běhaj s klimou. Ale ta včerejší jízda byla skoro pořád na hranici modrého pole teploměru. To je po 50 km s tempem jízdy kolem 100 km/h docela málo, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
genzer Odesláno 13. říjen 2008 Sdílet Odesláno 13. říjen 2008 taky bych rek:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 14. říjen 2008 Sdílet Odesláno 14. říjen 2008 Termostat otvírá při 83°C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Belmondo1 Odesláno 14. říjen 2008 Sdílet Odesláno 14. říjen 2008 Tak aby bylo jasno u kazdyho modelu je ta hodnota samozrejmne jina. Proto jsem Ti koukl do autodat a ve tvym modelu by mel termostat otvirat pri 82C. Nevsiml jsem si ze jsi hned porpve psal ze mas nizkou teplotu i po 50km to je opravdu spatne po cca 15-20km by to uz melo byt na 90C Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 14. říjen 2008 Autor Sdílet Odesláno 14. říjen 2008 Dík, tak nějak jsem si myslel, že by ta hodnota otevření mohla být. Takže jen vymyslet, jestli to zvládnu vymněnit sám, nebo jestli musím do servisu. Nemáte s tím někdo zkušenost? Na svojí starý 405 jsem to bez problémů měnil sám, ale tady je ten motor jakýsi složitější... Koukal jsem do serviceboxu, ale nějak jsem z toho nákresu nebyl moudrý. Ještě na to kouknu v reálu, ale nevím. Že teploty otvírání termostatu se různí případ od případu samozřejmně vím... [upravil dne 14/10/08 kupák] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 27. říjen 2008 Autor Sdílet Odesláno 27. říjen 2008 Tak poslušně hlásím, že termostat je vyměněn. Termostat s těsněním se vešel do 1.000,- Kč v Peugeotu. Práce trvala asi 1 hodinu. Přístup poněkud komplikovanější, což je u tohoto motoru asi ke všemu, ale zase to nebyla až taková hrůza. Vyndal se filtr sání, odpojilo se asi asi 5-6 hadic, sundal se domeček termostatu, ten se vyměnil i s těsněním a pak obrácený postup. Je tu trochu jiný systém termostatu, než jsem kde před tím viděl. Nevím, jak to mám popsat, ale zítra dám fotku starého termostatu a obrázek ze serviceboxu. Jinak osvědčilo se to, co už před tím se starou 405kou. Po výměně teplota záhy vystoupá na budíku na 90°C a drží a drží, ať běží klima nebo neběží, ať jedu jakoukoli rychlostí - tudíž tak se projevuje správně funkční termostat. Komu se teplota za provozu houpe v jakémkoliv rozpětí, zejména dolů (nepočítám ve velkých horkách zvýšenou teplotu, než se rozběhnou sahary), tak by měl měnit termostat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.