Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

ZASLEPENÍ EGR VENTILU - DLOUODOBĚ+SPOTŘEBA A VÝKON.


bara

Recommended Posts

ZAJÍMALO BY MĚ JESTLI MÁ NĚKDO DLOHODOBĚ ZASLEPENÝ EGR A CO MU TO DĚLÁ SE SPOTŘEBOU A S MOTOREM,PROTOŽE KÁMOŠ AUTOMECHANIK TO DĚLÁVÁ SPOUSTĚ LIDEM NA PŘÁNÍ A VŠICHNI SI CHROCHTAJÍ BLAHEM,ŽE MAJÍ ČISTĚJŠÍ OLEJ V MOTORU A VĚTŠÍ ZRYCHLENÍ.JÁ TO CHCI SPÁCHAT TAKÉ TAK DO 14 DNŮ.MECHANICKY JE TO TRIVIÁLNÍ ZÁLEŽITOST.DEFAKTO EGR VYMYSLELI KVŮLI SNIŽOVÁNÍ EMISNÍCH ZPLODIN,ALE PODLE MĚ JE TO PRASÁRNA (PRO TEN MOTOR) KRMIT MOTOR ZNOVU SPÁLENÝM SVINSTVEM A MÍT VŠECHNO ZASRÁNO SAZEMI!A TO JENOM PRO NĚJAKÉ EURO 2,3,4 A BLE BLE BLE...

VIDĚL JSEM TOTIŽ JAK TO VYPADÁ UVNITŘ KDYŽ EGR ,,ŘÁDÍ\'\' :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NECHCI NIC HLEDAT JEN MĚ ZAJÍMÁTAK ROČNÍ AŽ DVOULETÁ STATISTIKA JAK SE MOTOR CHOVAL A CHOVÁ PO.. NIC VÍC.A DÍKY ZA TO ŽE SES ALESPOŃ JAKO JEDINNÝ OZVAL.PRÁVĚ PRO TO,ŽE TU TOHO NAKECALI O TOM HODNĚ ALE VÝSLEDEK NIKDE TAK JSEM SE CHTĚL NĚČEHO DOBRAT,ALE ASI SE NEDOBERU. A PROČ TO TEDA MÁŠ ZASLEPENÉ TY KDYŽ PÍŠEŠ ,ŽE ŽÁDNÁ ZMĚNA?CO SE TÝČE MĚ TAK U MĚ NASTALA OBROVSKÁ ZMĚNA PO VÝMĚNĚ VÁHY VZDUCHU.TO AUTO NEPOZNÁVÁM,JE TO MNOHEM ŽIVĚJŠÍ LÍP TO TÁHNE A JSEM Z TOHO PŘÍJEMNĚ POTĚŠENÝ.:mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

egr a zaslepenie:

u starych motorov bez vahy vzduchu kedy rj/cerpadlo nevie kolko je tam vzduchu zaslepit mozes (td) u motoru s vahou vzduchu (hdi) zaslepit mozes ale bude to horsie nez nezaslepene pretoze motor bude mat malo luftu pretoze rj s egr pocita a vie kolko ho prejde vahou a kolko by malo cez egr... pojde rovnako resp mierne horsie v strednych a vyssich otackach, bez plynu napr ked sa pokusis pohnut na jednotke to bude kusok lepsie nez s egr... ale malo kto to postrehne, a bude mat tendenciu v urcitych situaciach skor zadymit teda poleti z neho viacej sadzi, to ti skor zasvini kat... nieje to ziaden vymysel, je to otestovane z casti na mojom aute a tiez konzultovane so servisakmi v peugeote..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je blbost. Vaha vzduchu neobnedzuje luft, len mera jeho prietok. Naftak si nasava vzduchu, kolko vladze, neni tam skrtici klapka, jak u benzinaku, kde zabezpecuje staly pomer zmesy. Naftak pracuje bez problemou aj s extremne chudobnou zmesou, az 50:1. Takze ked motor nenasava z potrubia EGR, tak si ho jednoducho nasaje normalne z filtra. Oddie by ti vedel o tom rozpravat..... Ja EGR zaslepeny mam uz rok. Sice sem nepocitil nejake rapidne zvysenie vykonu, alebo znizenie spotreby (ajked mam kombi. 5.1 l), ale aspon mam dobry pocit, ze do sana nejde ten bordel, co sem videl v potrubi od EGR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se to taky nezdá,že bude egru chybět vzduch.To je podle mne nějaká blbost.A co se týče ,, servisáků \" mohl bych ti vyprávět.To nejsou opraváři ale výměnáři a pokud možno co nejdráž to půjde,tím líp.Ale k egru co vím já je:Za prvé, je to snížení teploty spalování a tím i snížení výkonu motoru.Za druhé, tím že jsou do sání přimíchávány horké výfukové plyny roste teplota nasávané směsy, a zároveň klesá objem, který je možno nasát do válce.

Za třetí, celý sací systém je postupně zanášen nečistotami z výfuku a tím se snižuje opět výkon motoru.Ale zase ta spořeba co píše foxo 5,1l to je teda pěkná pohádka už jenom z důvodů váhy karoserie.Houpat jo,ale mlátit o zem?:D:D:D ,kolem 6 a víc beru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám taky EGR zaslepený, ale budu si to muset pořádně zaslepit znovu. V servisu mě odpojili jen tu hadičku co egr ventil ovládá. Mám 2.1 TD a zaslepili mě jen tu co vede od motoru, ale tu hadičku co vede od ventilu mě nechali pohozenou bokem. Myslím si, že mě přisává, protože v nízkých otáčkách to jemně pocukává. Jako když jsou špatné svíčky u benzínu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: bara

A PROČ TO TEDA MÁŠ ZASLEPENÉ TY KDYŽ PÍŠEŠ ,ŽE ŽÁDNÁ ZMĚNA?CO SE TÝČE MĚ TAK U MĚ NASTALA OBROVSKÁ ZMĚNA PO VÝMĚNĚ VÁHY VZDUCHU.TO AUTO NEPOZNÁVÁM,JE TO MNOHEM ŽIVĚJŠÍ LÍP TO TÁHNE A JSEM Z TOHO PŘÍJEMNĚ POTĚŠENÝ.:mrk

Zaslepil som EGR, pretoze som tiez bol zvedavy, co to urobi, ale chyba bola niekde inde, ako pises aj ty - vaha vzduchu:super

(je mozne, ze moj osobny servisak :roker to uz zapojil aj naspat:myslim)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JÁ MÁM 406 2.0HDI 80 Kw BREAK(KOMBI).POŠLU TI ODKAZ NA TU VÁHU VZDUCHU,JÁ MÁM SIEMENS ZA 3000,HLAVNĚ NEBER BOSH PROTOŽE TO DĚLAJÍ V ČÍNĚ A STOJÍ ZA P...

TADY MÁŠ TEN ODKAZ JU?

http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0

PO VÝMĚNĚ JSEM BYL V ŠOKU TO AUTO JEDE JAK ,,BLBEC\"A MOTOR JE KLIDNĚJŠÍ A NEKOLÍSÁ. NO A JESTLI CHCETE PODROBNÝ NÁVOD NA ZASLEPENÍ TAK NENÍ PROBLÉM.MŮŽU HO SEM ŠOUPNOUT.PO MONTÁŽI BY JSI TOTIŽ JEŠTĚ MĚL ABY SI NA TO MOTOR ZVYKL UDĚLAT TOTO:

Je dobré projet po deaktivaci ventilu auto tak, aby motor dosáhl provozní teploty, poté zastavit a odpojit akumulátor alespoň na 30s (déle=lépe), pak nastartovat motor bez sešlapávání plynového pedálu a s vypnutými veškerými elektrickými spotřebiči nechat motor běžet na volnoběh minimálně 5 minut bez jakýchkoli zásahů, pak je dobré motor ihned projet v běžném provozu. ECU si tím načte nové údaje ohledně chování motoru a vyhneme se tím případným chybovým hlášením. No a podle návodů doporučujících pouze zaslepení ovládací trubičky se neřiď,protože tímto jednoduchým způsobem nelze řešit situaci kdy ventil nedovírá,nebo je zasraný od nečistot a proto je lepší zaslepit komůrku ventilu podložkou z plechu kterou si vystřihneš podle těsnění které je pod egrem, protože odpojení jenom hadičky nebo její zaslepení ovládání by bylo vyhodnoceno jako chybová hláška check engine,nebo jiné podobné nesmysle,co píše počítač.

Ale pořád nikdo nepíše nic o dlouhodobém užívání auta ze zasl.egrem.Já jen vím,že se tím nezasírá motor a je to trošku živější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak. Já to budu muset zaslepit tím plíškem. Docela mě to sere, protože to měli udělat pořádně. Navíc u 2.1 TD je tam debilní přístup. Co se týče dlouhodobé zkušeností, ti nic neřeknu. Mám to teprv zaslepené asi měsíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: gen.Migen

Jaris, neblázni a zaslep to nahoře na víku sání. Jak ti tam jde ta trubka do středu toho víka, tak tam to zaslep a máš pokoj. Přístup ideální. Ja vystřihl dno (dna 2x) od plechovky (kozel), a obstříhl to aby to pasovalo do té díry a je klid. Tak to zkus:)

Ahoj, jj to mě taky napadlo, protože za motorem je děsně blbej přístup. musel bych tam operovat se zrcátkem a nedej bože aby se mě zalomil šroub ve svodech. Ale jestli říkáš že to takhle šlape bez problémů, tak to zkusím. Ale použít dno od plechovky mě nenapadlo :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to zkus a uvidiš :) Přesně to tam pasuje tim tvarem. Jestli se podivaš doma na plechovku tak je jako by dno promačknuty dovnitř. A to je přesně ten profil co potřebujem, jen vystřihni na průměr aby se vešlo a doporučuji dvě dna na sebe, protože ten hlinikovej plech z plechovky není moc tlustej:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: bara

Mě se to taky nezdá,že bude egru chybět vzduch.To je podle mne nějaká blbost.A co se týče ,, servisáků \" mohl bych ti vyprávět.To nejsou opraváři ale výměnáři a pokud možno co nejdráž to půjde,tím líp.Ale k egru co vím já je:Za prvé, je to snížení teploty spalování a tím i snížení výkonu motoru.Za druhé, tím že jsou do sání přimíchávány horké výfukové plyny roste teplota nasávané směsy, a zároveň klesá objem, který je možno nasát do válce.

Za třetí, celý sací systém je postupně zanášen nečistotami z výfuku a tím se snižuje opět výkon motoru.Ale zase ta spořeba co píše foxo 5,1l to je teda pěkná pohádka už jenom z důvodů váhy karoserie.Houpat jo,ale mlátit o zem?:D:D:D ,kolem 6 a víc beru

No to pohadka neni. Nemam sem proc pisat pohadky, nepredavam ho, a mozes prist ke mne, a ukazem ti to. alebo sem hodim fotku z PP? Takze zalezi na stave motoru a tazkej nohe. Motor mam v 100% stave, a taktez sem nepisal, ze ho nesetrim. Setrim! Obvykle nejezdim rychlejsi jak 100km/hod. Ale zato sa vi odmenit. Priemernu po dalnici sem mal 4,4l, ale nemusis mi verit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zalezi od toho kade jazdis,keby mas viac najazdene po meste ako po dialnici mozes o 5,1 snivat..6 az 7,pokial motor nepodtacas,co mu moc neprospeje.na dialnici pri 100 alebo 110 sa da spravit cca 4,6 aj z mojich skusenosti,ale musis sakra davat pozor na nohu:)radsej si jazdu trocha uzijem a nech je spotreba aj 6 :mrk:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaj... rozhodne niesom odbornik ale:

- zaslepenie egr... kto neveri nech si zoberie auto s motorom v 100% poriadku, stopne si zrychlenie 80-130 na 4rke a potom nech to iste zopakuje so zaslepenym egr... rozdiel tam bude v neprospech zaslepenia egr

- foxo blbost je to co pises ty... nie pre to ze by to tak nefungovalo, ale pre to, ze akosi vstupuje tu do hry RJ a mapy podla ktorych ide... a teraz preco je to tak a preco ste s vahou a podobnymi vecami trochen mimo... vaha ti zmeria kolko vzduchu sa tam dostane to ano, ale mapy v rj su spravene jaksik aj s tym luftom co ti pride z vyfuku a aj ked su to povacsine spaliny, co-to uzitocne tam predsa len je... takze ano rj vie kolko vzduchu nasal motor uplne presne ale to je ten pruser ze pocita aj s tym objemom z vyfuku a ten tam nejak chyba a nema to ako zistit pretoze toto sa prisava az za vahou takze o to o co potiahne viac vzduchu vahou o to natlaci do valca viacej nafty a tym padom si zasa tam kde si bol - chyba ti vzduch.... a ano kazdy jeden motor je chopny chodit bez egr viac ako dobre, tiez vahy vzduchu a ostatnych kramov co sa len kazia, vzdy je to len vec map v RJ... predpokladam ze sa bavime o mapach seriovych...

- podstatna vec neplette tu TD a HDI motory... u TD zaslepenie vazne len a len pomoze

- tiez som pisal, ze po zaslepeni egr motor ide lepsie, ale v nizkych otackach - rozumej volnobeh :), nie v strednych a vyssich

- no a ku klapkam ja viem ze diesel nema riadenie vzduchom ale objemom nafty, ale to nemeni nic na veci ze cez to vsetko musis mat k tej nafte co natlacis do valcu aj nieco ako vzduch resp kyslik pretoze inak ti neprehori dokonale a bude dymit/robit sadze... a vtip je v tom, ze tej nafty ti tam pojde podla mapy presne tolko co ma, ale toho vzduchu tam bude menej nez sa predpoklada ze je...

- tiez dalsia perlicka, oni aj hdi maju v sani klapku :) prave pre to, aby pri nizsich otackach donutili motor sat spaliny miesto cerstveho vzduchu - emisie je to az na novsich modeloch ale je :super

- a na zaver ak ti motor s egr dymi viac ako bez neho mas nieco zle!!

- a tej spotrebe 5,1 docela verim ale chodis asi ako slimak :) osobne som raz spravil cestu vysoke myto-piestany pod 4l... ale sli sme 2 auta ja som siel druhy v poradi prva bola dodavka, stary mercedes co dolu z kopca nedal viac ako 80 :D osobne mam priemerku medzi 6,4 az 8 podla toho aku mam naladu.

- jazdou s lahkou nohou docielis malu spotrebu.. ale u 99% ludni som sa stretol s tym ze potom vacsinou jazdili aj na nizkych otackach kedy motor klepal celym autom, ponicili tak sylentbloky, zrusili zotrvak, odpisali vstreky a poto sa zacali cudovat co sa stalo...

[upravil dne 8.10.08 Parc]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to parc: podla mna, cim vacsie mnostvo vzduchu prejde cez vahu vzduchu, tym vacsie mnozstvo nafty ti je RJ ochotna vstreknut do valcov, a tym padom je to auto zivsie. To ze chybaju spaliny z egr jej nijako neprekaza, lebo nieje RJ schopna merat prietok a mnozstvo tychto spalin, len vie, ze je otvoreny EGR, a tu to pre nu aj konci. A urcite jej nechybaju a nerata s nimi, lebo tie spaliny neobsahuju kyslik, takze pre horonie nafty vo valcoch nehraju ziadnu rolu. Cely EGR je len kvoli ekologii, lebo pri mensich teplotach spalovania vznika menej COx. Mne to nedimilo ani s EGR ale ani teraz, ked ho mam zaslepeny. :mrk

Clen Oddie je profik cez taketo temy, raz tu o tom pisal normalne esej. Skus si to niekde najst. A u HDi som teda skrtiacu klapku vzduchu este nevidel.

Dalsia vec je, ze EGR pracuje {otvara sa} iba v urcitych presne stanovenych rezimoch. A pri plne zoslapnutom plyne je urcite zatvoreny, takze rozdiel v pruznosti bude minimalny. Pri zaslepenom EGR moze byt len pruznejsi, ked zobereme do uvahy, ze cez vahu ide viac vzduchu, a RJ tak dokaze vstreknut viac paliva.

Co sa tyka spotreby, vacsinou jazdim medzimesto, obcas dialnice. Po meste sa moc neflakam. Motor nezduvam, lebo pri 100km/hod mi toci cca 2200ot/min. Hdi 90 ma kratsiu prevodovku ako 110, takze sa viac hodi na nejake klukate medzimestske cesty. A nemam sa kde ponahlat. Uzivam si radost z jazdy a kocham sa krajinou :D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...