Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

test nafty - asi vás to nepřekvapí


Honza z Nera

Recommended Posts

Moje negativní zkušenost je od Shell Praha Prosek ( na proti Bille ) Bral jsem V-Power plnou nádrž a za chvilku motor \"krásně\" klapal. Ale je to už tak půl roku.

http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty-benzina-prekvapila-shell-zklamal-fxl-/automoto.asp?c=A080915_145641_automoto_fdv

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě překvapily možné odchylky v měření mazivosti

Mazivost (µm) +/- 60 max. 490 180

kdy pak uvádí

Mazivost

Jeden z nejdůležitějších parametrů nafty z hlediska životnosti vstřikovacích zařízení, například vysokotlakých čerpadel a trysek systému Common Rail.

Takže říkají že skutečná hodnota může být 120 nebo také 240. To je rozdíl 100%. Takové výsledek měření není ani výsledek ale jen +- odhad (a kdo ví jestli celý test není tak nějak odhad)

Pozn. Měřeným údajům nerozumím takže případné rozíly mi nic neříkají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě v tom testu docela zaráží, že by si Shell opravdu dovolil na svých čerpačkách prodávat Shell V-Power Diesel, který vykazuje slabší hodnoty, než jejich klasický Diesel a že by si opravdu dovolili prodávat Shell V-Power Diesel v horší kvalitě, než obyč nafta od PapOil.

A jiný pohled - a to je dotaz, jestli si to vysvětluju správně (a nerozumím tomu technicky) - jestliže Obsah 2_EHN zvyšuje cetanové číslo, pak klasická nafta Shell s EHN 70 je dohnaná na hodnoty tak aby plnila normu o něco více, než Shell V-Power Diesel s EHN 50, takže v základu je Shell V-Power Diesel o trochu lepší, než obyč Shell nafta? Ovšem když si člověk porovná hodnoty EHN německých naft (450 a 1140), tak je 20 rozdílu je asi opravdu nula nula p.r.d.

Taky bych si takto mohl dovodit (a možná chybně), že zatímco tady se používá EHN k tomu, aby se dohnaly hodnoty normy, v Německu za vyšší cenu dostaně zákazník kvalitní základní naftu (plnící v pohodě normy, nevím jestli stejné jako u nás) skutečně obohacenou o aditiva dále zvyšující její kvalitu.

A nejvíc se těším, až se dozvíme, kdo zaplatil ten test :D

Jinak moje osobní dlouhodobá zkušenost se Shell (a mám benzín) co se týše sledované spotřeby: lepší jak noname čerpačky a horší jak OMV. Všechno dohromady horší, než když jsem tankoval N95 na Aralu (škoda že už tu není).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vysvětlení rozdílu Shell V-Power Diesel v Německu a v Čechách? ;):

\"Nejnovější produkt Shell V-Power Diesel byl vyvinut specialisty společnosti Shell v laboratořích ve Velké Británii a Německu speciálně pro potřeby českých řidičů. Může být také úspěšně používán ve vozech vybavených standardními, staršími konstrukcemi.\"

Zdroj: http://www.shell.com/home/Framework?siteId=cz-cz&FC2=/cz-cz/html/iwgen/shell_for_motorists/fuels/zzz_lhn.html&FC3=/cz-cz/tailored/shell_for_motorists/fuels/vpower_diesel_pp/vpower_diesel_pp_about_ga_1602.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Originál V-power nafta je syntetická a vyrába sa niekde v Malajzii. Má príliš vysoké cetanové číslo pre použitie v autách preto sa mieša s obyčajnou naftou na jeho zníženie. Jeho hodnota je však stále nad bežnou naftou. V strednej a východnej Európe je V-power obyčajná nafta u ktorej je cetanové číslo zvýšené aditívovaním.

[upravil dne 17.9.2008 AnotherOne]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak pokud je clanek pravdivy (zrovna iheute neni moc duveryhodny) tak potes prd@l. asi se budu muset rychle zamyslet, jestli ma cenu utracet 160 haku za to nic co namerili. je fakt ze na Honzou zminovanem Proseku uz palivo neberu par let, jak beno tak nafta vzdy spotreba vejs nez jindy a obsluha tam stala vzdy za...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je opět vidět, že je u nás kocourkov hadra...v Německu se prodává nafta o které tvrdí, že je kvalitní-->musí být kvalitní jinak by Helmut udělal tytyty a zavřel by celej Shell. U nás si může pod názvem V-power super truper extra prodávat třeba řepkovej olej. Jsme prostě národ Švejků...

A opravdu je rozdíl V-power v rakousku a u nás!!! A nemyslím cenou :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: ujomarian

hmm, ked natankujem Shell V-P diesel tak mi moje hdi-cko krasne stichne, po natankovani obycajnej nafty bud na shelke alebo OMV je motor opet hlucnejsi ... aditiva \"zatial\" nepouzivam.

:cool:

Jestli to nebude psychologického rázu :bacha

[upravil dne 18.9.08 BIGI]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: BIGI

Původně zaslal: ujomarian

hmm, ked natankujem Shell V-P diesel tak mi moje hdi-cko krasne stichne, po natankovani obycajnej nafty bud na shelke alebo OMV je motor opet hlucnejsi ... aditiva \"zatial\" nepouzivam.

:cool:

Jestli to nebude psychologického rázu :bacha

[upravil dne 18.9.08 BIGI]

no to určitě motor se bojí, tak jede radši potichu :D

a já na v-power najedu na jedné nádrži o 60km víc, to je taky psychologie :myslim:aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně do služebáku tankuju dost často 2xtýdně a můžu docela dost srovnávat naftu u obyč pumpy a u Shellu a pokud jsem nucený tankovat někde na u noname pumpy tak je to hodně znát.

A jinak s Shellem jsem odjakživa spokojený a kor u nafty.. je to tižší a jede to líp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne beru Shell V-Power a kdyz mam dobrou naladu tak i VP Racing ( to byva tak jednou az dvakrat za tyden ) a to jsem u pumpy skoro denne :-D Co se tyka V-Power Diesel tak tata to tankuje skoro porad a nema na to zadne namitky takze at si to MF Dnes strci za klobouk :P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...