Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

co se víc vyplatí


aaischa

co se víc vyplatí  

  1. 1. co se víc vyplatí


  • Prosím přihlaste se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Recommended Posts

Ahoj,

malá anketka a dotaz v jednom...

blíží se rok co budu mít řidičák, člověk už se nějak naučil trošku jezdit, sice nic moc ale aspoň něco, 205ka jezdí, olej pěkně papá, ale je dost věcí kerý by do budoucna žádaly opravu takže rozhodnutí je jasný, jezdit a časem ho někomu věnuju na styl dřeváka nebo na díly, za pár korun... určitě mě nemrzí co sem do toho dal času a práce, a někdy i nějakou tu korunu, zažilo pár tukancu at mou tak často i vinou jinejch řidičů... může to bejt dalších půl roku ale i víc či míň... nebo se prostě rozhodnu obměnit za něco jinýho..

proto mě zajímá co je z těhlech možností nejideálnější, jak ohledně spotřeby, oprav, a celkově...

1) 306ka 1.9Td, případně obyč D ale to spíš ne

2) 306ka 1.4, nebo 1.6ka na LPG ( pokud jí člověk vůbec sežene páč se to skoro nevidí )

3) něco jinýho v podobný cenový kategorii na plyn

cca 20 000km na rok, zpravidla klidnější jízdy po starších silnicích

cenově cca 40 000Kč plus mínus podle stavu, a podobnejch záležitostí..

prosím o malej komentář při hlasování, proč byste se tak rozhodli a nebo třeba proč ne něco jinýho...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolem 40.000,- bych se rozhodnul asi pro 306 1.6. Osobne bych plyn nepreferoval. I 1.4 neni spatna, ale spotrebou to neni velky rozdil a 1.6 lip tahne. Myslím, že TD bude mit vetsi servisni naklady. Zalezelo by na konkretnim stavu a cene.

Takze moje hlasovani obecne 306 1.6

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takovej malej programek na hrube srovnani nakladu

http://pepinator.tym.cz/download/benzin_plyn.php

jinak jako ten, co je z rodiny, kde posledni tri auta od roku 1989 jezdily jen na LPG bych mel volbu jasnou :))

je to jeden z duvodu, proc se soucasne 406ky nehodlam zbavovat a radsi jsem do ni dodelal chybejici klimatizaci, nez shanel neco jineho :D

[upravil dne 11/9/08 Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ferry

takovej malej programek na hrube srovnani nakladu

http://pepinator.tym.cz/download/benzin_plyn.php

jinak jako ten, co je z rodiny, kde posledni tri auta od roku 1989 jezdily jen na LPG bych mel volbu jasnou :))

je to jeden z duvodu, proc se soucasne 406ky nehodlam zbavovat a radsi jsem do ni dodelal chybejici klimatizaci, nez shanel neco jineho :D

[upravil dne 11/9/08 Ferry]

lpg kalkulacky sem prochazel vyjde mi to I levnejc jak nafta do 205ky ale nikdo v rodine lpg nema ani nikdo blizkej tak mam nulovy zkusenosti... lpgckovy feldy se daj slusne ale prakticky me stopro ceka ve vysledku flekac jako 205ka pravidelne obrat a nahodit hameritem nebo jinejma humusama... minimum nakladu ale zas by to auto uz mohlo trosku vypadat a ne jezdit s prisernou pixlou ;) ale sem ochotnej do toho jit... zas to nesmi do garaze tak to nebude tak lakat ke kradezi...

306ka se mi libi.. sehnat nejakou s repaslou napravou a celkove zachovalou tak je to taky dosti lakavy, treba jako tu prodava kolega na klubu tu 1.9TD s repaslou zadni kotoucovou napravou... kdyz oddie rekne ze 306ku na plyn tak fakt ne pac vim ze se vyplati tomu verit... 1.9tka velky povinny I po 12mesicich bez nehody 1.3ka felda maly... musim to este hodne promyslet.. uvidime co poridi znamej co sem daval inzerat na neco podobnyho..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nevim, ale ja mam 98 cku, a ani zrnko koroze :P

Osobne je to na tebe. Zalezi, ci si budes naftu tankovat na pumpe alebo mas aj neco bokem. Teraz zrovna nemyslim olej ktory lejes do 205 tky, ale nejaku normalnu naftu.

Pokial nie, tak by som mozno skorej rozmyslal nad plynom ...

Pokial plyn, tak si to dobre rozmysli. Samozrejme, 1.6 je lepsie ako 1.4 ka, to uznavam, lenze popravde ide o vela tazsie zohnat, ako 1.4 ka. Cize skorej najdes LPGckovu 1.4 ku v slusnom stave, ako LPGckovu 1.6 ku ... :)

Pokial ty stacil vykon tvojho hladkeho diesla, tak 1.4 ka ty bude stacit tiez. Pokial chces nieco viac, pozeraj po vyssich motorch typu 1.8 ...

1.4 je velmi lahka na servis, aspom s mojho pohladu. Je vsade strasne vela placu, vsade sa dostanes ...

Ja osobne by som bral na LPG asi 1.8 cku benzina... To je taky idealny kompromis ... Podla mna ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Lubk0

Ja nevim, ale ja mam 98 cku, a ani zrnko koroze :P

Osobne je to na tebe. Zalezi, ci si budes naftu tankovat na pumpe alebo mas aj neco bokem. Teraz zrovna nemyslim olej ktory lejes do 205 tky, ale nejaku normalnu naftu.

Pokial nie, tak by som mozno skorej rozmyslal nad plynom ...

Pokial plyn, tak si to dobre rozmysli. Samozrejme, 1.6 je lepsie ako 1.4 ka, to uznavam, lenze popravde ide o vela tazsie zohnat, ako 1.4 ka. Cize skorej najdes LPGckovu 1.4 ku v slusnom stave, ako LPGckovu 1.6 ku ... :)

Pokial ty stacil vykon tvojho hladkeho diesla, tak 1.4 ka ty bude stacit tiez. Pokial chces nieco viac, pozeraj po vyssich motorch typu 1.8 ...

1.4 je velmi lahka na servis, aspom s mojho pohladu. Je vsade strasne vela placu, vsade sa dostanes ...

Ja osobne by som bral na LPG asi 1.8 cku benzina... To je taky idealny kompromis ... Podla mna ...

olej patří do kamen nebo do 205ky, samo do něceho lepšího bych to nenalil.... naftu bokem nemam moznost, tak váhám kolem toho plynu.. nejlevnejsi je posehnat feldu kera je sezrana v lemech prahy at aspon neco trosku pouzitelnyho pustit se do toho na vykend, a kazdej rok dokola... levny dily a tak no...

u 306ky se pri tom kudy jezdem budou pravidelne likvidovat ramena, čepy a podobne ikdyz to nejspis i u feldy, po 8tis km mam znova vymlácený silembloky stabilizatoru a podobne...

vaham vaham, 1.4 v LPGcku sem nevidel jakozto zadnou starou 306ku k prodeji :( tak to nejspís zkonci u toho plynu, ikdyz 306ka se mi fakt líbí.. necham si to hodne projit hlavou..

205ka vykonove dostacuje v pohode, jezdim zpravidla za 4.. 5ka na dve dlouhy rovinky... na olej to má sílu ale má snizenou akceleraci a taky nevadí... tak jak to jede na cistou naftu sem zcela spokojenej a to to nijak nehonim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná bych i pustil svou 306 D, 47kW takže u Wustenrotu menší pojistka, hodně věcí udělaných, a když si tam dáš čerpadlo z té své 205, můžeš dál jezdit na olej :D Nebo možná bude na prodej i 306TD, podle toho, jak se rozhodne kamarád - k té mám navíc i čerpadlo, takže lze taky jezdit na olej. Uvidí se tak za měsíc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aaischa

Na LPG cka sa da zohnat lacno o hociktore DAEWOO... Napriklad NEXIA, alebo vecsie ESPERO... Len to treba zvazit...

Daewoo bude urcite viac kazove, a diely nebudu tak lacne ako u felicie (i ked drahe su neni, ma to strasne vela ludi)

Ale za to budes mat kasnu, ktora bude s pozinkom na urovni 306, tj zadna hrdzina na kufru a podobne, vykonnejsi motor (radove tam boli 1.5 benziny) , vecsi komfort a vybavu.. Nexie mali normalne 4x ele okna, manualni klimu atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Lubk0

aaischa

Na LPG cka sa da zohnat lacno o hociktore DAEWOO... Napriklad NEXIA, alebo vecsie ESPERO... Len to treba zvazit...

Daewoo bude urcite viac kazove, a diely nebudu tak lacne ako u felicie (i ked drahe su neni, ma to strasne vela ludi)

Ale za to budes mat kasnu, ktora bude s pozinkom na urovni 306, tj zadna hrdzina na kufru a podobne, vykonnejsi motor (radove tam boli 1.5 benziny) , vecsi komfort a vybavu.. Nexie mali normalne 4x ele okna, manualni klimu atd...

nevim no, tomu nevěřim myslim DAEWOO mam jí za celkem krám, jak auta se mi moc nezdaj tak elektronika.. rači feldu kerou si doma doopečuju jako 205ku kerou sem zkulturnil vuci korozi slušně, na vzhledem sem fláknul páč u ní to nemělo smysl... klima a dál u takhle starejch aut na takovy veci kašlu... kdyz uz benzina tak nizkej objem levny povinny, felda má na přední nápravě výměnný čepy, kerý na tech silnicich co jezdim celkem lacino vymenim.. 205ka má už zas předek vytlučenej, a to to bylo před 8tis km v značně lepšim stavu.. uvidim, ale daewoo nevim nevim, felda nebo Oddieho 306...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: PnR

tak mi napada ze ak chces jazdit po rozbitych cestach tak asi na diezloch ti asi odidu skor tlmice kedze ten je tazsi... opravte ma ak sa mylim

už odešli :D :D nejspíš před x lety, na tej dvěstě pětce určo.. je celkem tvrdá, a horní ulozeni pravyho predniho je mírně horší, ale dojíždim.. ikdyz je mi líto 205ku rozebrat nebo nejakym zpusobem casem dat pryc... bude na ní hodně vzpomínek, ale čas se jí blíží uz kdyz sem ji koupil tak to auto bylo jednou nohou na vrakáči...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych pouvažoval nad nabídkou Oddieho (306 D) - pokud by nechtěl prodat, pak bych zcela jistě šel do 306ky Jirky Wolfa - oba dva pánové o autech něco vědí a na svá auta nekálejí z vrchu, ale snaží se je udržovat v solidním stavu.

Holý diesel sice není žádný závodník, ale je podstatně míň náročný na chování k němu - zkousne i hrubší náturu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Medvěd

Osobně bych pouvažoval nad nabídkou Oddieho (306 D) - pokud by nechtěl prodat, pak bych zcela jistě šel do 306ky Jirky Wolfa - oba dva pánové o autech něco vědí a na svá auta nekálejí z vrchu, ale snaží se je udržovat v solidním stavu.

Holý diesel sice není žádný závodník, ale je podstatně míň náročný na chování k němu - zkousne i hrubší náturu.

kolega Jirka.Wolf, na prodej celkem pospíchá, já dotedka poradne nemel čas nad tim všim popřemejšlet, jinak Dčko mi obyč stačí, upřímně na 205ce jezdim pořád se značně lehkou nohou a sem plně spokonej... na 4ku 65 a tim končim... občas se vyhnu nějaký díře nebo necemu podobnymu a tak...

sou tam fakt nic moc silnice... a ja nikam nepospicham tech 25km mam za pul hodky, spotreba kolem 4kousků na sto, nerad spěchám..

[upravil dne 15.9.2008 aaischa]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci skakat, ale ty stare daewoocka sa mi zdaju kazove asi rovnako ako kazde ine...

Tak nehovorim o klime, hovorim o serve, centrale, ele oknach a podobne...

Maju to kamaradi, nexie, lebo je to dost lacne, a celkom slusne odvezenie za tie prachy. A zvladaju to servisovat viacmenej samy.

Je na to vela druho vyrobovych dielov, a s polska se na to da sehnat vsetko ... :P

Felda sa mi celkovo nepaci,, vybava o nicom, jazda strasna, vybava ziadna... A 1.5 tka neni o tolko moc ako 1.3 MPI :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Lubk0

Nechci skakat, ale ty stare daewoocka sa mi zdaju kazove asi rovnako ako kazde ine...

Tak nehovorim o klime, hovorim o serve, centrale, ele oknach a podobne...

Maju to kamaradi, nexie, lebo je to dost lacne, a celkom slusne odvezenie za tie prachy. A zvladaju to servisovat viacmenej samy.

Je na to vela druho vyrobovych dielov, a s polska se na to da sehnat vsetko ... :P

Felda sa mi celkovo nepaci,, vybava o nicom, jazda strasna, vybava ziadna... A 1.5 tka neni o tolko moc ako 1.3 MPI :)

je to možný, třeba až se budu nudit tak juknu po netu jen tak pro info, ale prostě mi to nepadlo moc do oka, ono pro mě výbava neni nijak dulezity, je prijemny stahnout si okna elektrikou a tak, ale servo a takovyhle veci sou taky fajn, ale kdyz budou budou budu rad, nebudou neva, 205ku sem měl v nejsocialnejsi vybave co snad existuje a nijak mi to nevadilo.. do oka mi padla 306ka vzhledove a celkově... hlavně s naftou se mi jezdí o 100% líp jak s benzinem, ale spis je to o zvyk.. uvidime, kazdopadne zvitezi nejspis 306tá v pěknym stavu...

feldu ma deda, jak jednu tak druhou obe slouzej, pekne, tezko rict, z fleku to nerozhodnu ale nafta je na 1.místě, prostě nevim, ale jezdí se s tim uplně jinak... kazdopadne sem rad za nazory, neco si prectu ale stejne asi nejak tak vim co chci

[upravil dne 15.9.2008 aaischa]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...