Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

vybita baterka


SV 24

Recommended Posts

Mel bych takovy dotaz a zaroven prosbu o pomoc!

Kdyz dam do sve 605 novou baterku tak v pohode startuje ale nejak mi bud nedobiji alternator (asi) ale do mesice se mi vybije a obcas se mi zda ze zustane vyset pastorek starteru...Ale kdyz tam dam nabitou baterku,tak je startovani ok... Nevite cim to bude??! :myslim

Predem MOC diky!!!

[upravil dne 15/7/08 SV 24]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle toho jak to popisuješ tak to bude asi altík který dostatečně nedobije baterku a ta už je po čase tak slabá že už to prostě neutáhne.hele chtělo by to měřit.jednoduše změřit napětí při volnoběhu a potom při zvýšených otáčkách.a podle toho co řekne voltmetr postupovat dál.

jen taková blbost nemáš zapnutý nějaký přídavný zařízení?nebo něco co žere napětí.stím mě napadá změřit odběr.jinak já co nevidím,moc neporadím.jen jsem to vycucal z hlavy:myslim když tak icq;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jak to má 3litr, ale taky to může být řemenice - pokud je dvouhmotová. Nezdá se to, ale protáčí se a jak altík dobíjí, má odpor a řemen prokluzuje, což na první pohled a sáhnutí není poznat. S měřením bych změřil nejen napětí, ale i proudy v zatížení, nejlépe indukčním ampérmetrem. taky jsem byl dát opravit altík, dělalo to pořád (nedobíjel) a když ho tam vyndali, čímž se uvolnil tah řemenu na řemenici, šlo s ní rukou protočit, což při napnutém řemenu nelze. Zkus altík s řemenem uvolnit a zkus řemenici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: SV 24

Takze mam zkusit povolit remen s alternator a zase dotahnout? Jen to nechat trochu povolenejsi??! Rozumim tomu dobre??? :)

Máš popadnout voltmetr a změřit napětí na akumulátoru při chodu motoru. Mělo by být přes 14 V. (Jsem už čtvrtý, kdo ti to píše.)

[upravil dne 16.7.2008 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tou remenicou bolo myslené tak, že máš povoliť remeň a skúsiť či sa remenica neotáča na hriadeli alternátora. Podľa toho čo som pozeral tak by si tam mal mať normálnu remenicu a nie dvojhmotovú.

Každopádne začni tým meraním nabíjania. V kľude by na baterke malo byť 12V, pri štartovaní by nemalo klesnúť pod 10V a po naštartovaní 13,8 - 14,2 V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: pastorek

To s tou remenicou bolo myslené tak, že máš povoliť remeň a skúsiť či sa remenica neotáča na hriadeli alternátora. Podľa toho čo som pozeral tak by si tam mal mať normálnu remenicu a nie dvojhmotovú.

Každopádne začni tým meraním nabíjania. V kľude by na baterke malo byť 12V, pri štartovaní by nemalo klesnúť pod 10V a po naštartovaní 13,8 - 14,2 V.

Aha, úplně jinak. nenapsal jsem to jasně. Omlouvám se. Myslel jsem řemenici na klice. Pokud je dvouhmotová, tak po povolení a sundání řemenu zkus, jestli se její vnější část neprotáčí na té vnitřní. Tohle rukou, pokud je napnutý řemen neuděláš, jeho tah ty díly drží, ale při provozu se protáčejí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kdo

Původně zaslal: pastorek

To s tou remenicou bolo myslené tak, že máš povoliť remeň a skúsiť či sa remenica neotáča na hriadeli alternátora. Podľa toho čo som pozeral tak by si tam mal mať normálnu remenicu a nie dvojhmotovú.

Každopádne začni tým meraním nabíjania. V kľude by na baterke malo byť 12V, pri štartovaní by nemalo klesnúť pod 10V a po naštartovaní 13,8 - 14,2 V.

Aha, úplně jinak. nenapsal jsem to jasně. Omlouvám se. Myslel jsem řemenici na klice. Pokud je dvouhmotová, tak po povolení a sundání řemenu zkus, jestli se její vnější část neprotáčí na té vnitřní. Tohle rukou, pokud je napnutý řemen neuděláš, jeho tah ty díly drží, ale při provozu se protáčejí.

Keby to bola vadná remenica na kľukovke tak to spozná i na serve, prípadne na klíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ja mam podobny problem.

Dal som vymenit regulator aj mostiky, lebo mi prerazilo.

Asi tyzden nato, mi prestalo dobijat baterku ( kontrolka na pristrojovke, aj merak, aj to bolo vidiet na svetlach a pod) potom to zhasne a dobija a takto stale dookola.

Tiez som myslel ze remen je volny, ale dotiahol som, nic, dalsom vymenit oba aj na alternator aj servo

ale to iste. Ba teraz ci mviac pridal plyn pocas jazdy tak tym viecej mi svieti kontrolka.

Ma niekto nejaku radu co by to mohlo byt ?

Vinutie ci uhliky v aleternatore ????

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S takýmto javom som sa tretával pri autách s naftovým motorom pri minimálnom odbere prúdu. Keď bola batéria plne nabitá tak regulátor vypínal nabíjanie. Vtedy sa rozsvietila kontrolka nabíjania. Tento jav sa vyskytoval na alternátoroch s mínusovou reguláciou ktoré sa používajú veľmi málo.

Každopádne je to ojedinelé správanie a odporúčal by som skontrolovať celú nabíjaciu sústavu bez ohľadu na to čo bolo menené. Pri alternátoroch s plusovou reguláciou by to mohlo signalizovať závadu na usmerňovacom mostíku. Alternátor generuje trojfázový prúd a usmerňovač usmerňuje iba dve. Vtedy by mohla presvitovať kontrolka a zároveň by to i nabíjalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...