SV 24 Odesláno 15. červenec 2008 Sdílet Odesláno 15. červenec 2008 Mel bych takovy dotaz a zaroven prosbu o pomoc! Kdyz dam do sve 605 novou baterku tak v pohode startuje ale nejak mi bud nedobiji alternator (asi) ale do mesice se mi vybije a obcas se mi zda ze zustane vyset pastorek starteru...Ale kdyz tam dam nabitou baterku,tak je startovani ok... Nevite cim to bude??! Predem MOC diky!!! [upravil dne 15/7/08 SV 24] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukash605 Odesláno 15. červenec 2008 Sdílet Odesláno 15. červenec 2008 podle toho jak to popisuješ tak to bude asi altík který dostatečně nedobije baterku a ta už je po čase tak slabá že už to prostě neutáhne.hele chtělo by to měřit.jednoduše změřit napětí při volnoběhu a potom při zvýšených otáčkách.a podle toho co řekne voltmetr postupovat dál. jen taková blbost nemáš zapnutý nějaký přídavný zařízení?nebo něco co žere napětí.stím mě napadá změřit odběr.jinak já co nevidím,moc neporadím.jen jsem to vycucal z hlavy:myslim když tak icq;) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 15. červenec 2008 Sdílet Odesláno 15. červenec 2008 To mi pripadá ako vadná, prípadne nevhodná batéria. Každopádne začni kontrolou nabíjania ako bolo uvedené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SV 24 Odesláno 15. červenec 2008 Autor Sdílet Odesláno 15. červenec 2008 bohužel nemám čím změřit alternátor.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 15. červenec 2008 Sdílet Odesláno 15. červenec 2008 Kup si multimeter. Dnes sa dajú kúpiť do 200 korún. Je to zväčša menej ako zaplatíš v servise za kontrolu nabíjania. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukash605 Odesláno 15. červenec 2008 Sdílet Odesláno 15. červenec 2008 SV 24:hele není problém se nějak domluvit a mrknem se na to.já měřák mám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 15. červenec 2008 Sdílet Odesláno 15. červenec 2008 Nemusí to být celej altík ale jen regulátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kdo Odesláno 16. červenec 2008 Sdílet Odesláno 16. červenec 2008 Nevím, jak to má 3litr, ale taky to může být řemenice - pokud je dvouhmotová. Nezdá se to, ale protáčí se a jak altík dobíjí, má odpor a řemen prokluzuje, což na první pohled a sáhnutí není poznat. S měřením bych změřil nejen napětí, ale i proudy v zatížení, nejlépe indukčním ampérmetrem. taky jsem byl dát opravit altík, dělalo to pořád (nedobíjel) a když ho tam vyndali, čímž se uvolnil tah řemenu na řemenici, šlo s ní rukou protočit, což při napnutém řemenu nelze. Zkus altík s řemenem uvolnit a zkus řemenici. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SV 24 Odesláno 16. červenec 2008 Autor Sdílet Odesláno 16. červenec 2008 Takze mam zkusit povolit remen s alternator a zase dotahnout? Jen to nechat trochu povolenejsi??! Rozumim tomu dobre??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 16. červenec 2008 Sdílet Odesláno 16. červenec 2008 Původně zaslal: SV 24 Takze mam zkusit povolit remen s alternator a zase dotahnout? Jen to nechat trochu povolenejsi??! Rozumim tomu dobre??? Máš popadnout voltmetr a změřit napětí na akumulátoru při chodu motoru. Mělo by být přes 14 V. (Jsem už čtvrtý, kdo ti to píše.) [upravil dne 16.7.2008 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SV 24 Odesláno 17. červenec 2008 Autor Sdílet Odesláno 17. červenec 2008 diky...! El. neni moje silna stranka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 17. červenec 2008 Sdílet Odesláno 17. červenec 2008 To s tou remenicou bolo myslené tak, že máš povoliť remeň a skúsiť či sa remenica neotáča na hriadeli alternátora. Podľa toho čo som pozeral tak by si tam mal mať normálnu remenicu a nie dvojhmotovú. Každopádne začni tým meraním nabíjania. V kľude by na baterke malo byť 12V, pri štartovaní by nemalo klesnúť pod 10V a po naštartovaní 13,8 - 14,2 V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kdo Odesláno 17. červenec 2008 Sdílet Odesláno 17. červenec 2008 Původně zaslal: pastorek To s tou remenicou bolo myslené tak, že máš povoliť remeň a skúsiť či sa remenica neotáča na hriadeli alternátora. Podľa toho čo som pozeral tak by si tam mal mať normálnu remenicu a nie dvojhmotovú. Každopádne začni tým meraním nabíjania. V kľude by na baterke malo byť 12V, pri štartovaní by nemalo klesnúť pod 10V a po naštartovaní 13,8 - 14,2 V. Aha, úplně jinak. nenapsal jsem to jasně. Omlouvám se. Myslel jsem řemenici na klice. Pokud je dvouhmotová, tak po povolení a sundání řemenu zkus, jestli se její vnější část neprotáčí na té vnitřní. Tohle rukou, pokud je napnutý řemen neuděláš, jeho tah ty díly drží, ale při provozu se protáčejí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 17. červenec 2008 Sdílet Odesláno 17. červenec 2008 Původně zaslal: Kdo Původně zaslal: pastorek To s tou remenicou bolo myslené tak, že máš povoliť remeň a skúsiť či sa remenica neotáča na hriadeli alternátora. Podľa toho čo som pozeral tak by si tam mal mať normálnu remenicu a nie dvojhmotovú. Každopádne začni tým meraním nabíjania. V kľude by na baterke malo byť 12V, pri štartovaní by nemalo klesnúť pod 10V a po naštartovaní 13,8 - 14,2 V. Aha, úplně jinak. nenapsal jsem to jasně. Omlouvám se. Myslel jsem řemenici na klice. Pokud je dvouhmotová, tak po povolení a sundání řemenu zkus, jestli se její vnější část neprotáčí na té vnitřní. Tohle rukou, pokud je napnutý řemen neuděláš, jeho tah ty díly drží, ale při provozu se protáčejí. Keby to bola vadná remenica na kľukovke tak to spozná i na serve, prípadne na klíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kdo Odesláno 17. červenec 2008 Sdílet Odesláno 17. červenec 2008 Původně zaslal: pastorek Keby to bola vadná remenica na kľukovke tak to spozná i na serve, prípadne na klíme. Aha, tak zase špatně Já klimu nemám a servo má vlastní řemen. takže jsem nepomohl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 17. srpen 2008 Sdílet Odesláno 17. srpen 2008 Ja mam podobny problem. Dal som vymenit regulator aj mostiky, lebo mi prerazilo. Asi tyzden nato, mi prestalo dobijat baterku ( kontrolka na pristrojovke, aj merak, aj to bolo vidiet na svetlach a pod) potom to zhasne a dobija a takto stale dookola. Tiez som myslel ze remen je volny, ale dotiahol som, nic, dalsom vymenit oba aj na alternator aj servo ale to iste. Ba teraz ci mviac pridal plyn pocas jazdy tak tym viecej mi svieti kontrolka. Ma niekto nejaku radu co by to mohlo byt ? Vinutie ci uhliky v aleternatore ???? Dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 17. srpen 2008 Sdílet Odesláno 17. srpen 2008 Uhlíky sú priamo na regulátore, takže ti ich vymenili naraz. Tá kontrolka sa takto správa i pri zapnutých svetlách? Meral si baterku či nieje plne nabitá? [upravil dne 17/8/08 pastorek] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 18. srpen 2008 Sdílet Odesláno 18. srpen 2008 Baterka je ok,to chvilu robi chvilu nerobi, a kontrolka dobijania slabucko svieti aj ked su zapnute svetla a napr dam smerovku, alebo zabrzdim, ci pustim stierace. vidiet to vecer, ked je tma. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 18. srpen 2008 Sdílet Odesláno 18. srpen 2008 S takýmto javom som sa tretával pri autách s naftovým motorom pri minimálnom odbere prúdu. Keď bola batéria plne nabitá tak regulátor vypínal nabíjanie. Vtedy sa rozsvietila kontrolka nabíjania. Tento jav sa vyskytoval na alternátoroch s mínusovou reguláciou ktoré sa používajú veľmi málo. Každopádne je to ojedinelé správanie a odporúčal by som skontrolovať celú nabíjaciu sústavu bez ohľadu na to čo bolo menené. Pri alternátoroch s plusovou reguláciou by to mohlo signalizovať závadu na usmerňovacom mostíku. Alternátor generuje trojfázový prúd a usmerňovač usmerňuje iba dve. Vtedy by mohla presvitovať kontrolka a zároveň by to i nabíjalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 19. srpen 2008 Sdílet Odesláno 19. srpen 2008 uvidim zajtra, skusim dat naspat povodny regulator, ci to nepomoze ked to robi len odvtedy. dam Ti vediet ked to vymenim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.