Guest hans Odesláno 22. únor 2004 Sdílet Odesláno 22. únor 2004 Strejda si koupil funglovku seata tdi, moc ho nehoní, ale po 8 tis km má hladinu oleje jen na půlce rýsky-má to napsané i v příručce, že se s tím počítá. Jak to je u funglovek HDi? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hics Odesláno 23. únor 2004 Sdílet Odesláno 23. únor 2004 :D:D:D:D:D:D Klasika! JAk je to u novejch HDI nevim, ale pro srovnání s Peugeotáckým 1,9 TD kterej má nalítáno nějakejch 170,000 je to asi 0,5l na 10,000. Koncern VW se tímhle jistí a fak je ten, že sem už od pár lidí slyšel, že jejich disely sou kapku hladovější na olej, ale v dokumentaci k motoru je nějaká strašná cifra jakože snad dokonce 1l/1000 Km Pokud ti to pak olej opravdu žere takhle drasticky, tak máš smolíka, páč sis to měl přečíst a podle toho se zachovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marsalek Odesláno 26. únor 2004 Sdílet Odesláno 26. únor 2004 Ahoj Hans, loni jsem najel s Xantii 2.0 HDI (80 kW) dvacet tisic km (tacho 42.000 - 62.000), coz je prave interval pro vymenu mot. oleje. O dolevani oleje nebylo potreba vubec premyslet a ani jsem si na merce nevsimnul, ze by motor neco sezral. Se starymi klasickymi diesely se ten motor neda srovnat ani po teto strance :-) Karel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 26. únor 2004 Sdílet Odesláno 26. únor 2004 Jen na obranu VW - mám VW Transporter 2,5 TDi, najeto přes 300 000 km, výměna oleje vždy po 10 000 km a od výměny k výměně mě měrka vůbec nezajímá. Pokud to VW píše v nějaké příručce, že v počátku může být spotřeba oleje vyšší, vysvětluji si to možným vymezením různých vůlí v záběhu,, než si motor sedne - každopádně trvale by TDi ani HDi olej žrát neměl, to by snad byl krok zpět, ne??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marty Odesláno 28. únor 2004 Sdílet Odesláno 28. únor 2004 Napsán autorem hans Strejda si koupil funglovku seata tdi, moc ho nehoní, ale po 8 tis km má hladinu oleje jen na půlce rýsky-má to napsané i v příručce, že se s tím počítá. Jak to je u funglovek HDi? Osobně bych spotřebu oleje hodnotil až po zajetí. Tedy tak po 50 000 km. Je to normální, že při zajíždění má motor nějakou spotřebu oleje.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 1. březen 2004 Sdílet Odesláno 1. březen 2004 Dnešní motory jsou dělané s takovou výrobní přesností, že 1litr oleje na 1000 km mi přijde jako absolutní sci-fi. Byl to hned vrazil prodejci. Koupíš si nový auto a způsob zajíždění prvních 5tkm je pouze v režimu optimálních otáček. Od 2000 - 3500 a do kopců ho nenechat moc tahat. Bych to viděl na nějakou závažnou chybku, či primárně použité špatně vyrobené díly. Třeba taková ovalita pístů, když výrobci uletí, tak to ze začátku jakž takž jde (ale máš pak pocit že máš motor na kterém je natočeno 350 000 dle mněrky oleje) Nejhorší, když se to trochu zajede. Velikánské problémy pak nastávají nad 100 - 150 tkm co ten motor nalítal. Tam už to přez kroužky teče jako Dunaj a nepomůže ani výměna kruhů. Píst má i horší vedení ve válci ... Pryč od toho. Jenomže jako kupec, to s největší pravděpodobností člověk nepozná a až časem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrolinecek Odesláno 3. březen 2004 Sdílet Odesláno 3. březen 2004 Olej bych měnil po 10 tis. teda u normálních TD, jako mám i já. Když si to vezmu, tak se mi olej trošku ztrácí, ale když vymením olej, dám nový na max. a když ho potom vypouštím, tak je ryska (nebo já mám elektronickej ukazatel) asi tak na pulce. Takže vůbec nějaký dolejvání a kontroly neřeším. Občas je pod autem nějaká kapka oleje a zjistil jsem, že netěsní víko, ale těsnění je drahý, tak zatím jezdím. I s tím se spotřeba oleje pohybuje takto... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 5. březen 2004 Sdílet Odesláno 5. březen 2004 Těsnění víka nekupuj. To v krámu kup šedej Lukopren (cirka 100 kč), odšroubuj víko ventilů. Olej vytři hadrou, pak ještě odmastit benzínem. To samé s víkem a těsněním. Těsnění pěkně vytřít a zbavit mastnoty. Máznout hranu váka ventilů a styčnou plochu těsnění Lukoprenem a máš vystaráno. Drží to jako helvetská víra, nic neproteče a není třeba násilím rvát šrouby. Se pak můžou trhnout od koníka co drží vačkovej hřídel. Zatím moje zkušenosti. V podstatě rychlý a velice laciný žešení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.