Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Guľové čapy - výmena


petertn1

Recommended Posts

  • O 1 rok později...

dnešní výměna čepu , doma na heveru asi hodinka práce i s kafíčkem 😎 šlo to líp než sem čekal , jinak starší model 2004 a nový čep s nerez krytkou gufera ,já tam měl čep s kuličkovým ložiskem a nový má už válečkové , tuším LEMFÖRDER asi 1400 kč ? pokud ste trochu zruční zvládáte bez problému doma . 

 

Upraveno uživatelem bosslibor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Ahojte, dal som sa na výmenu predných ložísk no po rozobratí som samozrejme zistil že spodné čapy majú už vôľu, tak som objednal rovno nové, vo výmene spodných nemám problém. Len pri demontáži som poškodil prachovku jedného vrchného tak by som aj tie rovno vymenil lenže akosi sa mi nedarí ho povoliť skúšal som mlátiť kladivom a sekáčom doňho zboku potom ešte veľkým hasákom povoliť ale vôbec nič. Neviete mi niekto poradiť nejaký "trik" ako ho povoliť ? ďakujem

 

IMG_20200101_134138.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vem dvě kladiva a jedno dej do ,,protivky'' a oklepej celou tu ,,matici'', ve které je našroubovaný ten čep a pak ho zkus povolit

když to furt nepůjde, sežeň si velkou matici, sundej prachovku z čepu a tu matku přivař zespoda k čepu, tím nahřátím při svařování se to ,,odlepí'' a pak to povolíš

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Povolit tento kulák není vůbec sranda. Jemný závit kuláku je zarostlý do hliníku. Mě ho kdysi měnil člen pp205 a měl s tím hrozně práce. Musel to celé rozebrat, ve svěráku nahřát autogenem a pak přes dlouhou páku povolit. Měl na to samozřejmě origo přípravek, ale myslím, že na kulák nakonec navařil matici. Pokud na tom kuláku nemáš vůli, tak doporučuji koupit nový kulák třeba od Starline v Auto Kelly (je levný) a přehodit poškozenou prachovku. Samostatnou prachovku se mi nepodařilo sehnat, tak jsem zvolil toto řešení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to auto snáď nikdy nezložím...

 

- ten sprostý vrchný čap sa mi podarilo nakoniec vykrútiť ale bol to boj, musel som celé to hliníkové rameno zdemontovať dať ho do zveráku a čap celý rozrezať, vyvariť  a naň som navaril kúsok železa za ten som poriadne zapáčil a podarilo sa povoliť.

2075406050_cap(4).thumb.jpg.20a7713b46c4206cd131e56625bebaf9.jpg1955037410_cap(3).thumb.jpg.b64744c593d593931963b981705403c3.jpg916049709_cap(2).thumb.jpg.f943e17a75ad5a6ff3df88e918c98a66.jpg1767333318_cap(1).thumb.jpg.a0ce8cbb0f9e6a69e59d4d3169866cd3.jpg

- celý natešený že to už poskladám tak som zistil že na šoférovej strane mi praskla struna ( asi keď to bolo takto rozobraté tak proste povolila....) Momentálne sa snažím zohnať druhú.

struna.thumb.jpg.d713f8645456d4f31ef4540e22d0e8e9.jpg

-  to ale nie je všetko konečne keď som spravil ten vrchný čap tak že idem na tú jednoduchšiu vec spodné čapy a ložiška. Ložisko na pravej strane som krásne nalisoval no a ked som chcem namontovať spodný čap tak som zistil že tam ide úplne lahko a vobec nedrží. Na tehlici som nameral priemer 26,7 mm no lenže nový čap má priemer 27mm .... ide ma šlahnúť dúfam že toto nebude aj na lavej strane tú pozriem poobede. 683780944_capspodny.thumb.jpg.65c0dfc464b6e4018b4b30b84bcb5d58.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no hliník se s ocelí nesnáší, to se učí už v mateřských školkách, takže všude, kde je konstruktér dá spolu dohromady vytvoří mechanikovi problém..., prostě některé pežoťácké nápravy jsou zbytečně složité na opravy--stačilo by dát čep na tři šrouby a je vyřízeno, ale konstruktér to neopravuje, takže co...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám, že čep na těhlici je pěkně zkorodovaný. Vypadá to na výměnu celé těhlice. Pokud dáš nový spodní čep na zkorodovaný čep těhlice tak vydrží maximálne 10 kkm a bude to stejné. Břit prachovky čepu to prostě nedokáže utěsnit na rezaté ploše toho čepu těhlice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Pročetl jsem celé vlákno a mám následující dotaz, spíše jen na upřesnění.

Autí rv.2005. Na levém mám vůli, jen axiální, nikoliv radiální. Dle jednoho návodu neřešit, já bych ale řešil, bude to zdroj klepání, který je občas slyšet. Ale co mě hlavně zajímá je, zda opravdu jde použít jak stará tak i nová packa, tj.např.SKF VKD 13500 i 13501 na starý typ těhlice, tak jak již bylo zde uvedeno?. Zajímá mne i jaký je rozdíl mezi https://www.autodily-cardo.cz/podvozek/cep-kloub-febi-fb-28355/ či https://www.autodily-cardo.cz/podvozek/cep-kloub-febi-fb-38490/   I u jiných prodejců je sada se šrouby a kroužkem levnější, než holá. Jde mi o to, abych blbě nekoupil a pak nepřemýšlel, co s tím, když mi to pak bude k ho...na nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak si odpovím sám. Koupena packa zn.DYS, cena necelých 600. Bohužel nikdo z prodejců neuvádí, že se jedná o sadu se šrouby a kroužkem, takže jsem zbytečně, i když ne úplně zbytečně, dokoupil sadu kroužku se šrouby. Úplně zbytečně ne proto, protože u packy jsou šrouby se šetihranou hlavou, takže jsem použil šrouby z dokoupené sady s hlavou torx.

K samotné výměně - ač je autí rv.2005, má již nové těhlice, zjištěno při výměně. Kromě použití ohnivého klíče, protože dva torx šrouby nešly zaboha povolit, oprava vcelku v pohodě. Po opravě zmizelo klepání do levého podběhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...