Přejít na obsah
marta.hajek

vibrace přední nápravy 307SW po výměně kol

Recommended Posts

Sháním radu, jak vyzrát na vibraci přední nápravy 307SW rok výroby 2006. Vibrace se objevila po výměně ocelových ráfků se zimními pneu za nové letní pneumatiky na nových alu kolech. Předchozí výměny letních a zimních pneu na ocelových ráfcích byly bez problému. Koupil jsem si Pirelli 6 na alu kolech Aluete německé firmy ATU. I přes několikeré vyvážení (v různých servisech) a následné kompletní výměně všech alu kol a pneu dodavatelem, se vibrace stále objevují mezi 110 a 130 (nejčastěji okolo 120). Zvláštní je, že se rychlosti střídají a vibrace se projevují nejčastěji při jízdě z kopce.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle je \"bolest\" prvních 307ček - vím, že se to tu kdysi hodně řešilo,zkus pátrat ve vláknech v odstavci nazvaném Peugeot 307. Ještě mě napadlo - v některých pneuservisech se dají vyvážit kola přímo na nápravě, zkusils tuto možnost???

P. S.

Příspěvek jsi měl ve špatné sekci, přesunul jsem i ho tedy sem

[upravil dne 28/5/2008 Medvěd]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jo, mám podobný problém. Ty alu, máš přesně podle papírů nebo mají jiné ET, šířku, apod.? Mně řekli, že kolo má velkou nevývahu a že je hlavně křivá guma (gumy - a to jsou skoro nový, ale koupil jsem to už na nich). Ráf dobrej. Dovážili to jak to šlo, ale přesto jsou vibrace mezi 120-130 cítit. Ne moc, ale trochu jo. Zimáky byly prakticky bez vibrací. Řeším to tak, že nejezdím 120-130 ;-) Co ta tyč stabilizátoru, ta by to být nemohla?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Guest PoOle
Původně zaslal: lubo1978

ja som mal tento problem a pomohlo vymenit tycku riadenia. mala volu v klbe. po vymene netrase

a kolik tě to stálo?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Ticcino

Jo, mám podobný problém. Ty alu, máš přesně podle papírů nebo mají jiné ET, šířku, apod.? Mně řekli, že kolo má velkou nevývahu a že je hlavně křivá guma (gumy - a to jsou skoro nový, ale koupil jsem to už na nich). Ráf dobrej. Dovážili to jak to šlo, ale přesto jsou vibrace mezi 120-130 cítit. Ne moc, ale trochu jo. Zimáky byly prakticky bez vibrací. Řeším to tak, že nejezdím 120-130 ;-) Co ta tyč stabilizátoru, ta by to být nemohla?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

pánové opravdu je lepší použít hledání... nicméně jsem si s tím užil dost a dost

1/ vyvážení na ose - fungovalo - ale jen chvílí, navíc je problém sehnat servis kde to dělají

2/ po všech dohadech o origo/neorigo discích atd. jsme v servise došli k tomu, že je třeba PEČLIVĚ a PŘESNĚ kola vyvážit a pak to funguje. P. je háklivý na vyvážení a normálně se s tím pneuser. moc nebabrají, majiteli jsem problém vysvětlil, on si vyvážením pohrál¨a bylo po vibracích- Pravda. po pár tisících se objevilo znovu..

3/ na plecháčích to nevibruje páč jsou lehčí než hlinikáče páč ty naše hlinikáče zpravidla nejsou v takových cenových relacích aby byly lehčí...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem podobný problém. Po výměně kol na alu kola se mi povolilo zadní levé kolo. Potom, co jsem kolo dotáhl mi mezi 120 a 130 neskutečně vibroval volant a když jsem pustil plyn tak to vibrovalo až do 110. Poslal jsem to do servisu na kontrolu. Všechno bylo naprosto v pořádku a pouze převážili kola - a světe div se, vibrace zcela ustaly. To bylo pak krásné poježděníčko :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

já byl vyvažovat svoje 17ky origo a namlatil mi na všechny 4 kola 370gramů!! asi už nejsou zrovna nejlepší,možná to dělaj i gumy.asi mi nezbyde,než jezdit pomaleji jako kolega tady psal,prostě nad těch 120 se to projevuje :myslim

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Už to tady padlo, ale pokud se vibrace objeví po výměně kol, tak je jasný, že to bude vyvážením, ne?

Máme origo peugeot 16\" elektrony, tenhle rok sme přezouvaly přední gumy (starý už byly sjetý) a můžu prohlásit, že to neházelo na starých a neháže to ani na nových gumách. ťuk, ťuk.

btw - Kdysi sem měl problém s vyvážením nových pneumatik u 206-tky (pneu Firestone firehawk Fxxxx fuelsaver). prý to bylo špatným rozložením hmoty v pneumatice. Borec v servisu to převažoval asi načtyřikrát (a to tu pneumatiku vždycky vypustil a pootočil na ráfku) a nakonec to vyšlo tak, že sem platil asi 4kila za nalepovací závažíčka :myslim

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Ticcino

Jo, mám podobný problém. Ty alu, máš přesně podle papírů nebo mají jiné ET, šířku, apod.? Mně řekli, že kolo má velkou nevývahu a že je hlavně křivá guma (gumy - a to jsou skoro nový, ale koupil jsem to už na nich). Ráf dobrej. Dovážili to jak to šlo, ale přesto jsou vibrace mezi 120-130 cítit. Ne moc, ale trochu jo. Zimáky byly prakticky bez vibrací. Řeším to tak, že nejezdím 120-130 ;-) Co ta tyč stabilizátoru, ta by to být nemohla?

Dnes jsem byl v servisu a přední nápravu mi zkontrovali celou, vše je OK. Nezdá se jim rozložení závaží, tak ho půjdu ještě jednou reklamovat. Vzhledem k čelistem brzd na kolech nemohu mít závaží větší než 5g, jinak to drhne o brzdu, takže mám kola vyvážená pásy o délce 10 až 15 centimetrů. Když ta hmota závaží není na jednom místě, má to vyvážení nějaký význam?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×