Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vyhřívaná zrcátka místo normálních na P309


LUK

Recommended Posts

Ahoj,

nevíte náhodou někdo je možné vyměnit normální zrcátka za vyhřívaná. Tzn. jsou tam standartně natažené kabely, nebo se musí kabely natáhnout (pak by tam asi mělo být taky nějaký relé tuším). díky za pomoc LUK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kacířský dotaz : \"A nešlo by to dodělat?\"

Mám tím na mysli pod volant lupnout relé, spínač a na zrcátko nalepit odporovový drát?

Já si to dělal, když jsem ještě jezdil s náklaďákem. Tam jsem ale dostal koupit hotovou nálepku s odporovým drátem. Za současné situace na své 205 netuším, kolit toho odporovýho drátu tam namotat, popřípadě ještě vřadit nějaký odpor.

Nebo druhá možnost trošku oklikou, je za zrcátka dát dvě žárovky. Rovně podle účinnosti jde hafol energie do tepla, než světla. Takže by to snad vyhřívalo a pak kolem lemů zrcátka to ještě svítilo.

To by byl ještě \"tuning\" jako kráva a bledly bi i ti všichni blbečci s modrýma světlama na autech :)

Nezabýval se tím už někdo toudle amaterskou cestou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do 309-ky lze dodělat vyhřívání zrcátek jednoduše - stačí tam dát vyhřívaná sklíčka z 405, případně celá zrcátka z 405 - musí se ale přehodit ten plast na dveřích, a asi i trošku zkrátit distanční sloupky na zrcátku.

Elektrika pochopitelně natažená není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ladis : Ano, cestou zarovek se zabyvali.. na Skodovackym Techwebu :D

Ta zarovka staci jedna - 21 W = 20 W tepelnyho vykonu.

Treba takova vyhrivaci decka pod zadek ma cca 50-60 W, a kdyz srovnam plochu meho zadku a plochu zrcatka.

Tusim, ze tehda borec vylepil alobalem vnejsi, navetrnou stranu zrcatka, aby nemel tepelny ztraty.

Tuning po pokrocile... vyskrabnutim trochy zrcadlove folie ziskate i originalni kontrolku.

Testovano v mraznicce pri -18 oC, a pry to funguje.

Jinak, cena opravy cca 50,- Kc... draty, 2 zarovky a vypinac, ale prace tak na 2 dny...

Ale kdo by se s tim delal :P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U té 205-ky, kde je sklíčko napevno, bude největší problém jej dostat nepoškozené ven, pak tam naimplantovat žárovku už bude sranda. Totéž platí pro starší model 309.

Novější model 309 má ale lankové ovládání a hýbe se jen sklíčko - zde se sklíčko vyndá celkem snadno, ale zas nebude moc kam nacpat tu žárovku - a nebo bude topit málo a nerovnoměrně. Zde je ale možné dát tam to vyhřívané sklíčko z 405-ky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Novější model 309 má ale lankové ovládání a hýbe se jen sklíčko - zde se sklíčko vyndá celkem snadno, ale zas nebude moc kam nacpat tu žárovku - a nebo bude topit málo a nerovnoměrně. Zde je ale možné dát tam to vyhřívané sklíčko z 405-ky.

Copak by na tuhle úpravičku řekli v mé oblíbené autodílně u Vašendů? Pochopitelně bychom to nerealizovali teď v mrazech, ale na jaře by se mi to docela líbilo. Ještě přemýšlím o elektrice oken, máte tu někdo zkušenosti s předělávkou manuálních oken do elektriky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektrika v oknech je pohoda, ale po pravdě řečeno el. zrcátka zavánějí kutilem Timem, to my moc rádi nemáme - to je taková práce do klidného prodtředí, pomaličku zkoušet možnosti a ne když odbíháš k telefonům, hlídáš mechaniky ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Medvěd: pokud chceš použít ty zrcátka ze 405, je to v pohodě - akorát jde o to natažení elektriky.

Předělávka manuálních oken na elektrické je taktéž v pohodě, pouze se přehodí mechanismy. A opět samozřejmě natáhnou dráty, je třeba k tomu mít orig. svazky do dveří, i se spínačema.

Pokud o tom uvažuješ, doporučuju dělat najednou (zrcátka i okna).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Odiie! He he! Někdo tam ty dráty už má z výroby a moooc se tomu divil! Jinak vytápěný zrcátka sem měl mám ten pocit i na 309, ale byla to taková ta plná výbava už z fabriky. Vyhřejvání žárovkou... no nevim, nevim, ale nemám pocit, že by tam bylo příliš místa tam tu žárovku našlapat. Spíš bych šel cestou výměny ze 405.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam dva dost ujety napady :

1) Zarovka 5/20 W pro pripady zima/tuha zima - kdyz by se to nejak sprahlo s bimetalem, mohlo by se zrcatko 5W pritapet celou cestu :)

2) kdyz uz to bude mit nekdo rozhozene, nebylo by od veci do zrcatka implemetovat kus oranzovyho plexi a 2-3W zarovicku pripojenou na blinkry ? 205 kuprikladu bocni blinkry nema, ale mit neco, co maj Mercedesy a nova Octavie by nebylo od veci, nemyslite ?

No, nudim se :P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad místo v zrcátkách - v těch starších typech 309 a v 205 mimo GTI, prostě v těch zrcátkách, kde je sklo napevno a hýbe se s celým zrcátkem, je místa habakuk, takže se tam vejde leccos - akorát se blbě to sklo vyndavá.

Pokud se někdo rozhodnete pro úpravu vyhřívání tohoto zrcátka žárovkou, doporučuji použít několik sufitových žárovek (takové ty válečky s vývody na koncích) - ohřev bude rovnoměrnější.

Naopak v zrcátkách ovládaných lankem či elektricky (hýbe se jen sklem) místo skoro není - do toho bych teda žárovku nelámal, spíš bych tam dal orig. vyhřívané sklo, či celé zrcátko.

Medvěd: a nechtěl bys i zrcátka v elektrice? :);)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vix : :)

důležité je mýt velikého ducha a neomezovat se na přízemní nápady :)

S těma blinkrama nevím. Proč Oktávku udělali ve stylu blinkrů jako to mají skůtry, nebo medvědy, nevím.

Rozhodně bych dopředu naplácal hafol modrejch bodovek :o)

Ty zrcadla ze 405 je asi nejrychlejší a nejchůdnější řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...