Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

206 1.4HDI a mráz


Honzak

Recommended Posts

Zdravím,

má někdo zkušenosti se zamrzáním nafty během jízdy. Naftu beru u Aralu a OMV (alpine), přidávám aditiva (OMV). Když poklesne teplota pod -10st C auto nastartuji bez problémů, ale po ujetí 10km se auto zastaví. Už bylo 3x v servisu během 14 dnů.

Dík Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsán autorem Honzak

Zdravím,

má někdo zkušenosti se zamrzáním nafty během jízdy. Naftu beru u Aralu a OMV (alpine), přidávám aditiva (OMV). Když poklesne teplota pod -10st C auto nastartuji bez problémů, ale po ujetí 10km se auto zastaví. Už bylo 3x v servisu během 14 dnů.

Dík Honza

uf... já teda naftu nemám, ale přijde mi to dost drsný. Podle mě by ti to nemělo jít ani nastartovat (pokud je to zmrzlý). Pochybuju, že začne ta nafta mrznout až při jízdě.

No a já jezdim na benzín, nepřilejvám tam nic, beru ho u první benzínky, kterou vždycky míjim, když bliká kontrolka a i když je -20, tak nastartuju hned a nejsou s tim žádný problémy.

Musim teda zaklepat, abych to nezakřik.. buch buch buch..:o)

Někde jsem četl, že benzín je na zamrzání náchylnější než nafta (možná je to blbost). A mimo to je divný, že ti to jde nastartovat a až po nějaké době přestane jet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to na zamrzlou naftu moc neviděl. Je teda pravda, že mam zkušenost s naftovou Peginou a rodiče mají Méďu W124 2.5D. A pokud zamrzala nafta, tak se to projevilo, tak do 2 km. Pokuď dáváš aditivum proti zamrzání nafty, tak bych to zkonzultoval hlavně se servisem. Co tim tam vlastně řekli?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V servisu pouze vyčistí filtr a dolejí další aditivum. Ale to je k ničemu, protože ihned druhý den po tomto zásahu se závada opakuje. Naše rodina vlastní ještě jiné TD, ale žádný se takto neprojevuje, přitom tankujeme u stejné pumpy. Jediný co mi doporučili se obrátit na dovozce. V pátek byla v servisu s tou samou závadou další tři auta (206) a v sobotu pět. Již jsem psal dovozci, protože nejspíš se asi jedná o konstrukční závadu. Byl bych rád kdyby se ozvali stejně postižení majitelé 206, abychom postupovali společně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napadá mě jenom zkusit změnit naftu a aditivum.Já dávám nějaké české.....název teď z hlavy nevim.....stojí asi 200 Kč plechovka a stačí mi na celou zimu.Když hlásí -10 C, tak to tam naleju a když lezou přes -15 C, tak dvakrát třikrát víc....podle návodu.....je tam taková hezká věta......předávkování není na závadu:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve firmě máme 12 osobních naf?áků (žádný Peugeot) a tyto problémy nemáme a to nepoužíváme aditiva. Pokud by 206 byla takto náchylná na typ nafty, mohlo by se jezdit pouze kolem vyzkoušené pumpy. Cestu do hor, kam jsme měli plánováno, lze bez rizika těžko podniknout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove, nevim, co se deje s vasima autikama, ale myslim, ze nafta je normalne (letni) delana do -30°C. Pokud to nejake punpy nejak sidi, tak to potom muze zamrzat. Aditivum davejte jedine doporucene pro motory vasich milacku. Uz jsem slysel, ze to muze delat neplechu,ale asi jen vyrobce nebo servis vam muze poradit jaky typ a znacku. Ja to nepouzivam a akorat jsem nenastartoval v patek rano (bylo u nas -24°C. Odpoledne kdyz bylo -12°C, tak to chytlo na prvni nazaveni a skytnuti starteru. Myslim, ze me zustala nafta ve filtru. Pokud ti pridavaji do 206ky porad aditivum a ty taky, tak aby tam jeste vubec byla nafta :-) Treba to ze zacatku nasaje jen aditivum a na to to nejede. Treba je po ranu nepromichane s naftou... Ja neffim, ale na zamrzani behem jizdy bych nedal. Nevim, kde by to jako mohlo zamrzat. Po 10 km je uz motor ohraty a staci ohrivat trubky k filtru a myslim i filtr. Zkus si nechat jeste vycistit nadrz (pokud jse vypustit) a dej tam uplne obyc naftu bez aditiv. Uvidis... Zkazit se tim nic neda, maximalne zase neodjedes a to je myslim stejny, jako po ujeti 10km navic auto bude doma a ne 10 km od baraku. :cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

mám podobný problém, nastartuje relativně v pohodě ale během jízdy z ničeho nic motor zdechne, když se ale už teplota vyšplhá na 90 st. tak už to nezhasíná. Jo a svítí žlutá kontrolka \"autodiagnostika motoru\" nebo tak nějak je to popsané v manuálu. Auto koupené v srpnu 1,4 HDi, najeto cca 23.000 km, nafta natkována u shellu, krom nafty do nádrže nic jiného nelejem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kvalita nafty je pouze způsob servisu přenést odpovědnost někam jinam. Hlavně hrají na čas, protože se bude oteplovat a nebude možnost to znova zkoušet. Jenom mně překvapuje, že se ozval pouze jeden majitel 206 1,4HDI.

Dnes jdu na zastoupení P a uvidím co se mi podaří vyjednat. Budu informovat. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsán autorem petrolinecek

Panove, nevim, co se deje s vasima autikama, ale myslim, ze nafta je normalne (letni) delana do -30°C. Pokud to nejake punpy nejak sidi, tak to potom muze zamrzat. Aditivum davejte jedine doporucene pro motory vasich milacku. Uz jsem slysel, ze to muze delat neplechu,ale asi jen vyrobce nebo servis vam muze poradit jaky typ a znacku. Ja to nepouzivam a akorat jsem nenastartoval v patek rano (bylo u nas -24°C. Odpoledne kdyz bylo -12°C, tak to chytlo na prvni nazaveni a skytnuti starteru. Myslim, ze me zustala nafta ve filtru. Pokud ti pridavaji do 206ky porad aditivum a ty taky, tak aby tam jeste vubec byla nafta :-) Treba to ze zacatku nasaje jen aditivum a na to to nejede. Treba je po ranu nepromichane s naftou... Ja neffim, ale na zamrzani behem jizdy bych nedal. Nevim, kde by to jako mohlo zamrzat. Po 10 km je uz motor ohraty a staci ohrivat trubky k filtru a myslim i filtr. Zkus si nechat jeste vycistit nadrz (pokud jse vypustit) a dej tam uplne obyc naftu bez aditiv. Uvidis... Zkazit se tim nic neda, maximalne zase neodjedes a to je myslim stejny, jako po ujeti 10km navic auto bude doma a ne 10 km od baraku. :cool:

No, tak to vůbec ne. LETNÍ nafta je tak do -15°C max, možná ani to ne. Zimní nafta bývá, pokud je pod nulou, tak do -20°C, když už hodně přituhuje, tak do -25°C - ale zdaleka ne všude. Nafta do -30°C, to už je těžkej (a taky hodně drahej) speciál. A je taky třeba počítat s tím, že se to v tanku promíchá, a že třeba tu původní nestihnou vytočit, když ten mráz přijde rychle...

Jinak, to zamrzání během prvních cca půl hodiny jízdy je úplně klidně možné. Tím jak auto jede, se nádrž a vedení o to víc ochlazuje, a vyhřívání filtru to nemusí stíhat ohřát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se mi podarilo zamrznout.. na ekonaftu, jupii, moje prvni zamrznuti.

Baterka mela snahu tocit a zhavit asi 5x, nez to vzdala. Asi je priucpanej filtr.

Pak putovala na nabijecku a ja do tepla, okolo poledne bylo uz -12 a ja odfrcel.

Tak se chci zeptat, co davate do nafty za aditiva ? Me vnutili nejakej Xeramic (do -40), tak by me zajimalo, jestli mi to vnutili spravne (co na to motor apod.)

Sorry za off-topic k 1.4 HDI, ale ja se o tento zazitek musel podelit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

David: no to si snad děláš prdel, ne? Fuj, to mi nesmí do baráku, tohleto...

Vix: to je asi jedno, to dělaj snad všechny značky, tohle aditivum. Já tam nalil cosi od Kastrólu, předtím jsem měl jakýsi český \"super diesel aditiv\", hodně na pumpách bývá Wynns, dobrý je Bishop... a značkové pumpy budou mít zase nějaká svoje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...