Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ulysse 2.0i benzin a občasné chcípání


fadja

Recommended Posts

Původně zaslal: Dejmal

Tak jsme se tu ted sesli tri se stejným motorem a stejným problémem. To s tim přidušením po brzdění motorem z kopce mi občas dělá taky. Takže musíme dát dohromady co už kdo zkusil,aby jsme neutráceli za něco co už někdo bez úspěchu zkusil. Takže já motorek volnoběhu svíčky kabely. Ještě dotaz. Máte pravidelnej chod na volnoběh,nebo vám taky brblá a trochu kolísá? Já jdu v pondělí k jednomu,co dělá elektroniku bosch a má bejt dobrej,tak dám vědět. Prej tu diagnostiku bere do detailů a pozná i podle náznaků,který jeste diag nehlásí jako chybu. Myslím,že kdyz budem spolupracovat přijdem na to za třetinu.;-)

Já mám volnoběh v pořádku, žádný kolísání ani mi to nechcípá, jen se mi to občas dusí. Vyměnil jsem svíčky, kabely, palivový a vzduchový filtr a zatím beze změny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A palivový filtr je kde?,že bych na něj pro jistotu taky koukl. Každopádně jsem prohlížel co tam kde je za čidla a jiný udělátka. Tři jsou na komoře klapky v pravo dole bude snímač úhlu otevření klapky,hned vedle to asi bude čidlo tlaku a to na levo vypadá taky jako motorek a ten by stim možná mohl mít co do činění. Ten velkej motorek co je na obtoku volnoběhu a kterej mi měnili,se pod plynem nezavírá a nejspíš jenom zavře vzduch když vypnu motor klíčem. Pak je ještě něco za bandou na chledicí kapalinu. Jdou k tomu tři hadičky a dvoupól konektor. Možná je to váha vzduchu,ale fakt nevim. Snímač klapky,ten malej motorek a to co je za bandou,jsou tři možný adepti. Lambdu a ŘJ radši neuvažuju.:roll Většinou neodchazej a na to je nás moc. Taky můžou zlobit konektory a kabeláž a to by se ovšem těžko hledalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem stihl proměřit ten snímac klapky a úplně v poradku to neni. V zavřeným stavu ma presne 1kohm to vypada pravděpodobně. Kdyz ho pomalu otvírám tak se odpor zvedá,ale při pár pokusech se to v začátku misto stoupání propadlo pod ten 1kohm a jak jsem pokračoval,skočilo to zpátky na patřičnou hodnotu. To je určitě blbě. Motor při tom neběžel,takže žádný vibrace,ani proud vzduchu přes klapku. Za chodu to možná dělá jeste víc. Budu tedy nejdřív hledat tady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jak čtu,tak je tento problém docela častý u těchto aut:(.Mám taktéž problém s otáčkama.

Kolísají totiž jak na benzín tak na lpg.

Na první nastartování (za studena) to chcípne a pak to chytne v pohodě. Když to chytne,tak otáčky vyletí nahoru a pomalu klesají dolů. Potom vyjedou jak mají být a začnou pěkně blbnout.

Už se nám stalo,že nám to 2* chcíplo při vyřazení. Dost nepříjemný pocit:nevim.

Přemýšlel někdo nad tou lambda sondou?Kdyby byla špatná,jak to člověk (laik) pozná,jestli to může poznat.:mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jako laik to můžeš poznat leda když se rozsvítí ta žlutá kontrolka s tranzistorem,která svítí před nastartováním. Nemusí to ale signalizovat vůbec. Pozná se to na diag. A vzhledem k tomu,že ten problém má hodně lidí a diag nikomu vetsinou nic nenašla,tak tipuju,že to bude čímkoli jiným.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dopad jako obvykle. Auto se v servisu chovalo slušně a nezlobilo. Tak ho tam pochválili a já jsem tam kde predtim. Mám nechat zkontrolovat celý sani. V mym případě je to asi milión hadic a intercooler,klapku a kdo vi co ještě,ale čidla a jiná elektronika je prej v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem včera absolvoval asi 300km jízdu a auto šlapalo jako hodinky (ťuk ťuk) žádný dušení prostě nic. Jeli jsme v 6ti lidech a docela mě překvapilo, že i při takovém zatížení předjíždění nebyl problém a i při vyšších rychlostech po dálnici auto mělo chuť zrychlovat. Při té příležitosti jsem si zkusil maximálku:D tachometrových 195 ale byl to už hukot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím to pozorovat v závislosti na počasí a uvidím.

No palubní pc nemám takže okamžitou nevím ale tipuju tak kolem 20ti litrů. Jinak jsme jeli v 6ti lidech, stálá rychlost 130, zácpa na jižní spojce, takže cukání v koloně, klima furt zapnutá a vyšla mi spotřeba 10litrů což mě mile překvapilo:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

procetl jsem si tuhle diskusi ... ja mam 405 s motorem 2.0i (89kW), coz tady asi vetsina ucastniku tehle diskuse a prakvapive mam v podstate ten samej problem - pri vyrazeni spadnou otacky na cca 500, pak se ustali nekde kolem 800, nekdy jeste chvili kolisaj ... cas od casu auto chcipne - predevsim v situaci, kdy treba pred krizovatkou vyradim a hned brzdim, posilovac brzd asi zatizi motor ... celkove potom motor na neutral nereaguje na plyn tak jak by mel, neni to proste vono ... na volnobeh bezi, ale ne prilis pravidlene, tak jako obcas brbla ... kdyz je to studeny, tak drzi volnobeh pekne nekde na 1500, pak se to ohreje a otacky klesnou a je to tady ... obcas si zacuka i pri jizde, kdyz sundam nohu z plynu a pak chci zase jen trosku pridat, tak si jako cukne ...

mam tam LPG, takze prisunem paliva to neni

promeroval sem potenciometr klapky - nema zadny hluchy mista ...

zkousel sem zcela odpojit krokac - v tom pripade drzi volnobeh na 500 a chovani je jakz takz o trochu lepsi ... ale bez krokace to zase neudrzi volnobeh za studena, clovek musi drzet nohu na plynu ...

krokac sem mel vyndanej a chtel ho vycistit - ten muj (Magneti Marelli) nejde rozebrat, je to celej jeden slisovanej nebo slepenej odlitek, ze kteryho jen kouka ocelova tycka ....

hribe ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to hribe: to, co popisuješ po brždění motorem je prakticky vlastnost stříkačky - pokud brzdíš motorem, nevstřikuje, když mu přidáš, začne a může to škubnout (malinko). Pokud škubne víc, je chyba na přístupu směsi do motoru (protože jiskra jde, pokud se nepletu, do motoru stále). Začal bych standardním: vzduchový filtr, těsnost sání - nepozorovat, měřit.

TO OSTATNÍ: Co se týká nepravidelného volnoběhu - obvykle se kouše krokový motorek > ELIT - krokový motorek Siemens za cca 1500,-. Pokud nepomůže, řekněme si, co mu může bránit ve funkci? Diagnózou bude zřejmě klapka, zadrhávající se v určité poloze (a jen někdy, aby to nešlo odhalit jednoduše) a znesnadňující funkci motorku. Takže vyčistit klapku, ověřit bezchybný chod.

Do třetice - pak už asi opravdu kecá potenciometr od kladky (A NEBO JE SIGNÁL Z NĚJ NEKOREKTNĚ PŘENÁŠEN DO ŘJ. > propískat kabely, vypucovat konektory. Pokud chyba zůstane, bude to ten potenciometr - ideální je vizuální kontrola odporové dráhy, při měření toho tolik nenaměříte - syndrom auta v servisu - když měřím, je vše OK.

No a pokud nic z toho nezabralo, tak to je asi rozbitý. Potom přichází čas na hledání falešného vzduchu odněkud (kuřákům se hledá lépe...), těm co měří ještě líp - natlakovat...

Následují bezradné výměny zdánlivě nesouvisejících součástek, jako jsou čidla polohy a tlaku, zapalovací kabely.

No a na konci máte auto s novým motorem, jen ty otáčky pořád houpou :-)

ps: to někdo o pár příspěvků výše - někde jsem na netu viděl jednoduché zapojení LN39XX jako indikátoru lambdy - FORD, OPEL, mám to i někde v šuplíku hotové. Lambda dává před zahřátím sinusovku 0-1,25(cca)V, potom U dle sejmuté hodnoty ve zmíněném rozmezí - prakticky se dá kontrolovat zalevno jen osciloskopem (Velleman, cca 3,5k CZK, ale bude se Ti hodit i na další věci), nebo udělátkem viz. výše, díly tak za 100CZK.

link na indikátor lambda - http://www.fordfans.cz/technics/ls-indikator.htm

[upravil dne 30.7.2008 charlie1]

[upravil dne 30.7.2008 charlie1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dik moc za reakce ...

vlatnost strikacky ? - jezdil s ruznyma autama se vstrikovanim, vetisnou to byly auta z pocatku 90 let (treba Kadett 1.4i, Sierra 2.0i, BMW318i, Mazda 1.8i, 2.0i ... ) u zadnyho z tehle aut sem nikdy nemel pocit, ze by tam bylo naky skubnuti pri pridavani plynu potom co se brzilo motorem ... S novejsima bezinovyma autama se vstrikovanim bohuzel moc zkusenost nemam, vlastne jenom s mym SRI z roku \'95 ...

s tim krokacem sem zkousel uz ruzny veci - treba ho i jednoduse odpojit - v tom pripade to samozrejme chcipa, kdyz je to studeny. Nicmene pokud je to ohraty, tak se to chova uplne stejne s krokacem, jako bez nej ... Je totiz otazkou, jestli je funkce krokace vubec urcena pro sledovani rychlych zmen ??? Tohle dodnes nevim. Krokac urcite zajistuje doraz klapky podle aktualni teploty (napr. pri startu timpadem plni funkci sytice), ale to bych rek, ze se jedna o relativne \"pomaly\" zmeny. Jestli ma krokac reagovat i na \"rychly\" zmeny otacek motoru to uz je otazka - protoze podle me je ten krokac obycejnej 4-bitovej krokovej motorek rizenej 4 bitama ze ze ridici jednotky. 4 bity => 2^4 = 32 moznejch kombinaci, tzn. ze umi menit 32 poloh. Pride mi to dost malo na to aby s timhle rozlisenim dokazal nak presneji spolupracovat s \"analogovym\" motorem. Dalsi veci je potom rychlost samotnyho motorku resp. cely zpeny vazby - signaly z motoru do jednotky, pak z jednotky ke krokaci ...

potenciometr klapky sem meril myslim dobre, mel sem ho pod napetim, kroutil sem s nim a koukal na rucku, pokud by byla nekde vydrena draha potaku, tak by se rucka musela cukat, tam ai taky problem nebude ...

nepravidelnej chod na volnobeh - svete div se, ale to bylo strednim dilem vejfuku, dal sem novej a je to OK, se starym dilem byly problemy nejen na volnobeh, ale i na nizsi otacky, diky nepravidelnymu chodu se chvilkama ztracel vykon resp. kroutak, tak se nekdy stavalo treba pri parkovani, ze mi to chciplo, musel sem to pri parkovani turovat jak naka blondyna ... ;)

nez zacnu vymenovat naky veci, tak jeste zkusim jinou ridici jednotku, pac zacinam mit podezdreni, ze ty 4 bity co zni jdou ke krokaci, mu neposilaj uplne to, co by meli ... ;)

hribe ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,taky mě trochu zlobí cukání v motoru při jízdě.Jakoby trochu poskočil vpřed a pak na chviličku stop,ale pořád jede.Mám malé podezření na prasklé výfukové potrubí hned za hlavou,v sobotu se to pokusím svařit.

Fiat Ulysse 2.0i 94rok. Teď sem sním najezdil 2500km po Ukrajině a spokojenost,aji lehčí terén zvládal.

Riči :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
Původně zaslal: hribe

dik moc za reakce ...

vlatnost strikacky ? - jezdil s ruznyma autama se vstrikovanim, vetisnou to byly auta z pocatku 90 let (treba Kadett 1.4i, Sierra 2.0i, BMW318i, Mazda 1.8i, 2.0i ... ) u zadnyho z tehle aut sem nikdy nemel pocit, ze by tam bylo naky skubnuti pri pridavani plynu potom co se brzilo motorem ... S novejsima bezinovyma autama se vstrikovanim bohuzel moc zkusenost nemam, vlastne jenom s mym SRI z roku \'95 ...

s tim krokacem sem zkousel uz ruzny veci - treba ho i jednoduse odpojit - v tom pripade to samozrejme chcipa, kdyz je to studeny. Nicmene pokud je to ohraty, tak se to chova uplne stejne s krokacem, jako bez nej ... Je totiz otazkou, jestli je funkce krokace vubec urcena pro sledovani rychlych zmen ??? Tohle dodnes nevim. Krokac urcite zajistuje doraz klapky podle aktualni teploty (napr. pri startu timpadem plni funkci sytice), ale to bych rek, ze se jedna o relativne \"pomaly\" zmeny. Jestli ma krokac reagovat i na \"rychly\" zmeny otacek motoru to uz je otazka - protoze podle me je ten krokac obycejnej 4-bitovej krokovej motorek rizenej 4 bitama ze ze ridici jednotky. 4 bity => 2^4 = 32 moznejch kombinaci, tzn. ze umi menit 32 poloh. Pride mi to dost malo na to aby s timhle rozlisenim dokazal nak presneji spolupracovat s \"analogovym\" motorem. Dalsi veci je potom rychlost samotnyho motorku resp. cely zpeny vazby - signaly z motoru do jednotky, pak z jednotky ke krokaci ...

potenciometr klapky sem meril myslim dobre, mel sem ho pod napetim, kroutil sem s nim a koukal na rucku, pokud by byla nekde vydrena draha potaku, tak by se rucka musela cukat, tam ai taky problem nebude ...

nepravidelnej chod na volnobeh - svete div se, ale to bylo strednim dilem vejfuku, dal sem novej a je to OK, se starym dilem byly problemy nejen na volnobeh, ale i na nizsi otacky, diky nepravidelnymu chodu se chvilkama ztracel vykon resp. kroutak, tak se nekdy stavalo treba pri parkovani, ze mi to chciplo, musel sem to pri parkovani turovat jak naka blondyna ... ;)

nez zacnu vymenovat naky veci, tak jeste zkusim jinou ridici jednotku, pac zacinam mit podezdreni, ze ty 4 bity co zni jdou ke krokaci, mu neposilaj uplne to, co by meli ... ;)

hribe ;)

ahoj, u mne krokovej motorek ale určitě nehejbe s klapkou, tu mám na ocelovým lanku od plynu, ale uzavírá - otevírá obtokový kanál právě kolem klapky.....

potenciometr jen měří úhel natočení a tím pádem požadavek řidiče na výkon motoru, řídící jednotka se snaží vyhovět, přidává benzín do vstřiků a společně s čidlem klepání a lambdama a dalšíma snímačema se snaží toto vše udržet v nějakejch rozumnejch emisích...:mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: hribe

procetl jsem si tuhle diskusi ... ja mam 405 s motorem 2.0i (89kW), coz tady asi vetsina ucastniku tehle diskuse a prakvapive mam v podstate ten samej problem - pri vyrazeni spadnou otacky na cca 500, pak se ustali nekde kolem 800, nekdy jeste chvili kolisaj ... cas od casu auto chcipne - predevsim v situaci, kdy treba pred krizovatkou vyradim a hned brzdim, posilovac brzd asi zatizi motor ... celkove potom motor na neutral nereaguje na plyn tak jak by mel, neni to proste vono ... na volnobeh bezi, ale ne prilis pravidlene, tak jako obcas brbla ... kdyz je to studeny, tak drzi volnobeh pekne nekde na 1500, pak se to ohreje a otacky klesnou a je to tady ... obcas si zacuka i pri jizde, kdyz sundam nohu z plynu a pak chci zase jen trosku pridat, tak si jako cukne ...

mam tam LPG, takze prisunem paliva to neni

promeroval sem potenciometr klapky - nema zadny hluchy mista ...

zkousel sem zcela odpojit krokac - v tom pripade drzi volnobeh na 500 a chovani je jakz takz o trochu lepsi ... ale bez krokace to zase neudrzi volnobeh za studena, clovek musi drzet nohu na plynu ...

krokac sem mel vyndanej a chtel ho vycistit - ten muj (Magneti Marelli) nejde rozebrat, je to celej jeden slisovanej nebo slepenej odlitek, ze kteryho jen kouka ocelova tycka ....

hribe ;)

Jelikož čtu,že máme asi naprosto stejné problémy,tak bych se Tě chtěl zeptat. Když jedeš na lpg,nestane se Ti občas,když potřebuješ vyrazněji přidat,že to střelí do výfuku? A když přidáváš necuká malinko?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

takže jsem byl na osciloskopu a dozvěděl jsem se,že mám špatnou kompresy na 3 válci(4bary),má tam být 10-11.8 baru. Tak mi to bylo řečeno.

No a aby toho nebylo málo ještě špatná vstřikovací tryska na třetím válci.

Takže nakonec ani lambda sonda a jiné věci,které jsem slyšel,že by mohly být,tak nee.

Ještě jen uvidím kolik bude stát oprava:(

[upravil dne 2/9/08 adraj]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm komprese tak to by me nenapadlo ... ale to asi neni muj pripad, pac moje auto jinak jezdi dobre, myslimm ze ma udavanej vykon ... nicmene nedavno sem si na to udelal cas a sehnal naky veci a :

- vymenil sem krokac - nepomohlo

- vymenil sem MAP senzor (snimac tlaku vzduchu v sacim potrubi nebo taky vaha vzduchu) - takovy maly cidlo, cerveny v takovym plastovym ramecku, je hned za klapkou - bez zmeny

- zkousel sem zcela odpojit lamdu - bez zmeny

proste, kdyz je to studeny, nastartuju, tak to bezi pekne, otacky vyssi (krokac nastavi), pak se to ohreje, ou na cca 1000, to jeste porad dobry, motor reaguje pekne na pedal plynu - dobra odezva ... pak to necham jeste vic ohrat a zacne to bejt spatny - kdyz to proslapnu, tak pak otacky padaj na 500 ot. a pak se to teprve vrati k volnobehu cca 800 ot.

- cim vetsi je elektrickej odbrer, tim vic otacky \"propadnou\", kdyz zapnu dalkovy svetla, vetrak, klimu, tak to temre skoro chcipne, to je samozrejme problem pri dojizdeni na krizovtaku - to se k zatezi motoru totiz prida jeste posilovac

brzd + posilovac rizeni a chcip ...

- jelikoz uz sem teda vylolucil krokac, MAP, potak, lamdu, tak mam podezrdreni na katalyzator nebo na ridic jednotku ...

hribe ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale abych odpovedel na ten dotaz s LPG - tak co se tyce LPG, tak na LPG se to chova dobre, zadny takovy jevy nepozoruju, kdyz uz to cuka, tak to cuka i na benzin, takze v tom problem neni ... - to akorat rikaj servisaci, kdyz si s tim nevedej rady \"my si myslime, ze je to tim, ze tam mate LPG\" ... no ja si to nemyslim, pac to auto se chovalo divne jeste i v dobe, kdy jeste ani netusilo, ze bude jezdit na LPG ;)

v dohledny dobe, zkusim nekde sehnat nakou starou ridici jednotku, pac mam na ni podezdreni + mozna se pokusim vyhledat nakej odbornejsi servis, kde budou umet zkontrolovat pripadne preinstalovat software v ridici jednotce ...

+ zkusim neco udelat s tim katalyzatorem, taky tak divne bruci, kdovi, jestli to cely nedela von ...

hribe ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
Původně zaslal: hribe

hm komprese tak to by me nenapadlo ... ale to asi neni muj pripad, pac moje auto jinak jezdi dobre, myslimm ze ma udavanej vykon ... nicmene nedavno sem si na to udelal cas a sehnal naky veci a :

- vymenil sem krokac - nepomohlo

- vymenil sem MAP senzor (snimac tlaku vzduchu v sacim potrubi nebo taky vaha vzduchu) - takovy maly cidlo, cerveny v takovym plastovym ramecku, je hned za klapkou - bez zmeny

- zkousel sem zcela odpojit lamdu - bez zmeny

proste, kdyz je to studeny, nastartuju, tak to bezi pekne, otacky vyssi (krokac nastavi), pak se to ohreje, ou na cca 1000, to jeste porad dobry, motor reaguje pekne na pedal plynu - dobra odezva ... pak to necham jeste vic ohrat a zacne to bejt spatny - kdyz to proslapnu, tak pak otacky padaj na 500 ot. a pak se to teprve vrati k volnobehu cca 800 ot.

- cim vetsi je elektrickej odbrer, tim vic otacky \"propadnou\", kdyz zapnu dalkovy svetla, vetrak, klimu, tak to temre skoro chcipne, to je samozrejme problem pri dojizdeni na krizovtaku - to se k zatezi motoru totiz prida jeste posilovac

brzd + posilovac rizeni a chcip ...

- jelikoz uz sem teda vylolucil krokac, MAP, potak, lamdu, tak mam podezrdreni na katalyzator nebo na ridic jednotku ...

hribe ;)

ad MAP senzor, to co popisujes - male cervene hned za klapkou neni MAP senzor ale jen termistor urcujici teplotu nasavaneho vzduchu

MAP senzor je az dal v sani, v podstate az v miste kde se rozdeluje na 4 kanaly

vypada nejak takhle

%5CProductImages%5CPMAP3010.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...