karaco Odesláno 23. březen 2008 Sdílet Odesláno 23. březen 2008 obracím se na vás zkušené s problémy, které mně právě potkaly. u jednoho auta se při pokusu o nastartování objevil dým valící se odněkud z pod volantu a při otevření kapoty byl motorový prostor zacákaný jakoby rezavou vodou, patrně odněkud z prostoru alternátoru, ted při zasunutí klíčku a pootočení do 1. polohy, auto začne samo startovat.... no a aby toho nebylo málo, šel jsem tedy do druhé 406ky a při pokusu o nastartování se ozvala rána a objevil se kouř z pod kapoty. otevřel jsem kapotu, kouř se rozplynul a zjistil jsem, že je roztržený plastový kryt sání zespodu a vypadá to, že se odtamtud objevila trocha oleje. netuší te, co by tyhle dvě věci mohli být? pro doplnění- obě auta jsou 406ky, 1,8 16V, 98rok, mají LPG, děkuju za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
subin Odesláno 23. březen 2008 Sdílet Odesláno 23. březen 2008 U prvního zkrat v elektroinstalaci-doporučuji autoelektrikáře U druhého nevím,ale slyšel jsem o prasklém sání u tohodle motoru od někoho z fóra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomino Odesláno 23. březen 2008 Sdílet Odesláno 23. březen 2008 Ad 1 - asi zkrat v elektrice. Ad 2 - plyn Ti bouhl zpět do sání a roztrhl nejspíš rezonátor sání který, je pod sáním (v lepším případě) nebo přímo plastové sání (pokud ho máš - to je v tom horším případě). Lepší případ - vyndat rezonátor a nahradit ho vhodnou krytkou (doporzučuji zároveň vyměnit i plastový sání za hliníkový). Horší případ - vyndat sání a nahradit ho hliníkovým, ale už bez rezonátoru a díru po něm nějak vhodně zaslepit . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 23. březen 2008 Sdílet Odesláno 23. březen 2008 Původně zaslal: tomino Ad 1 - asi zkrat v elektrice. Ad 2 - plyn Ti bouhl zpět do sání a roztrhl nejspíš rezonátor sání který, je pod sáním (v lepším případě) nebo přímo plastové sání (pokud ho máš - to je v tom horším případě). Lepší případ - vyndat rezonátor a nahradit ho vhodnou krytkou (doporzučuji zároveň vyměnit i plastový sání za hliníkový). Horší případ - vyndat sání a nahradit ho hliníkovým, ale už bez rezonátoru a díru po něm nějak vhodně zaslepit . Akorát že bez rezonátoru je pak díra v plynu:( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomino Odesláno 24. březen 2008 Sdílet Odesláno 24. březen 2008 Co znamená \"díra v plynu\"?????? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stres3d Odesláno 24. březen 2008 Sdílet Odesláno 24. březen 2008 U prvniho bych to videl na spinaci skrinku, mozna to bude stacit vycistit, ale vyndat spinacku je docela porod... U druhyho nemel si treba dlouho zaplej klicek? Pokud jo tak oba ventily (vzadu u bomby a vepredu u motoru) se otevreli a eventuelne ti to tam nekam foukalo a pri startovani bum. Neco podobnyho se nam stalo na fiatu croma - po dalnici pohoda klid a najednou vsechno zaslo, ale motor bezel. Zasmradlo to od spinacky, po rozebrani pekne vysmazenej spoj pro svetla, holt silnejsi zarovky udelali svy. Nejhorsi je tu spinacku sundat a sehnat jinou no... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 25. březen 2008 Sdílet Odesláno 25. březen 2008 Původně zaslal: tomino Co znamená \"díra v plynu\"?????? Rezonátor v sání \"vyhlazuje\" křivku točivého momentu v průběhu otáček. Pulzy vzduchového sloupce v sacím potrubí dané sacími cykly se v určitých otáčkách dostanou do rezonance. V takovém případě dojde ke zlepšení plnění válce. V jiných otáčkách, kdy se tlaková vlna odrazí od ventilu těsně před jeho otevřením, dojde zase ke zhoršení plnění. Sériové sací potrubí má svým tvarem a objemem (k čemuž přispívá i rezonátor) dané určité vlastnosti, spočítané tak, aby se rezonance v potrubí posunuly mimo pracovní rozsah otáček. Odstraněním rezonátoru se ti tedy v průběhu otáček můžou objevit silnější místa, ale objeví se i slabší místa. A to je ta \"díra v plynu\", jak říkal Radek. Rezonanční plnění válců využívají v praxi třeba závodní motory - tam je ale potrubí naladěné jen na úzký rozsah otáček, který se při závodech používá. Běžnému autu je to k ničemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
novales Odesláno 2. duben 2008 Sdílet Odesláno 2. duben 2008 Vyndání spínačky je radost, ale jde to musíš nejdřív vytáhnout vložku zámku, která je jištěná závlačkou, tu vytáhneš pouze, když pootočíš klíčkem cca někam před první polohu, potom osvobodíš plech, který je zapřený z vnitřní strany a drží druhou část spínačky potom vyndáš druou část spínačky. Přeju hodně trpělivosti, včera jsem to dělal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomino Odesláno 2. duben 2008 Sdílet Odesláno 2. duben 2008 Původně zaslal: Fakir Běžnému autu je to k ničemu. To jsem si právě myslel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhaus65 Odesláno 2. duben 2008 Sdílet Odesláno 2. duben 2008 Ještě je potřeba podotknout, že tento jev je určen výhradně pro dvoutaktní motory. U 4 taktu s ventily je tento jev velmi omezený. Stejný efekt je i ve výfukovém potrubí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomino Odesláno 2. duben 2008 Sdílet Odesláno 2. duben 2008 http://www.brnocar.cz/technika/22i.htm se píše : Sací trakt je tvořen především rozvaděčem z hliníkové slitiny tvořeným hlavní komorou o objemu 2,5 litru s paralelně umístěným rezonátorem typu Helmholtz. Tento rezonátor sání z kompozitního materiálu optimalizuje plnění válců mezi otáčkami 2.500 a 3.000 1/min. Jeho působení umožňuje dosažení hladké a ploché křivky průběhu točivého momentu, což se projeví tak, že při řízení vozidla vzniká pocit konstantního zrychlení. Přívod vzduchu je opatřen vstupním hrdlem z polymeru tlumicího hluk a filtrem, jehož interval výměny je 60.000 km. Takže je otázka do jaké míry člověk prahne po pocitu konstatního zrychlení při otáčkách pouze mezi 2.500 až 3.000 za minutu. NEBO vyměňovat rezonátor při každém zpětném výbuchu do sání (u klasické zástavby LPG (no secvenc). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.