Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

řemenice 306 HDI


Steiner

Recommended Posts

Prosím všechny odborníky na slovo vzaté o jejich názor.

Moje nová řemenice, 2 měsíce stará, najeto 2. tis. km, vykazuje známky vibrací a kmitání, především v axiálním směru. Auto řachtá jak splašenej kůň... :D Včera ji sundali a na soustruhu proměřili - středová část je OK, má axiální odchylku 0,02 mm. Vnější část má ale odchylku 0,55 mm. Připomínám, že to je bez řemenu, bez jeho zatížení na řemenici a bez otáček klikovky. Je to hodně nebo je to OK? Je na autě vidět pouhým okem, že řemenice vibruje a kmitá. Někdo říká, že by to dělat neměla, někdo že je to OK a nemám se tím zabývat...? Předpokládám, že s takovou může jít brzo do věčnějch lovišť.

Díky za vaše názory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vlastně jsem v pasti :o Když budu reklamovat, jsem minimálně měsíc bez řemenice, tzn. bez auta, neboť druhou na skladě má z nás málokdo... A je otázkou, jak taková reklamace dopadne a zda bude výrobcem vůbec uznána...?

Test s čárkou přes řemenici je OK, řemenice se nerozjíždí. Dyť je nová! Prostě \"jen\" kmitá a vydává takový zvuk, který by HDI, podle mě, dělat nemělo... Nedělala to ani moje stará 405TD. Čtu tady ale, že s fenoménem \"divných\" zvuků od klínového rozvodu se setkává více majitelů motorů HDI...:grr Možná jsem teď \"postižen\" intenzivním sledováním zvuku od rozvodu klíňáku. Takovej kovovej šustivej zvuk to stále dělá, na 99% je to řemenice. Kmitání je vidět pouhým okem. Je otázkou, jestli je to hodně nebo málo...? Fakt nevím a jsem zmaten :myslim Kolega vzdělán ve strojním oboru mi říkal a byl se na to dívat, že to není zase tak hrozný a že to takto může fungovat dlouho. A že je to \"normální\", neboť oba díly jsou k sobě spojeny gumovým tlumičem vibrací, což logicky vylučuje tak přesné strojní zpracování, aby řemenice rotovala natolik přesně, jako kdyby byla z jednoho kusu. To zase zní logicky. V service mi řekli, že to není \"normální\", avšak pochybyju, že to někdy nějak pečlivě sledovali nebo dokonce proměřovali na soustruhu. Jen vyměnili zákazníkovi vadnou řemenici za novou a víc to nikdo, myslím, nesledoval... Takže moje beznaděj pokračuje...

Pánové, další názory? :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nad čím uvužuji? Jestli jsem nemocnej já nebo řemenice... :D

To Lubos 77: můžeš se podívat, prosím, jestli Tvá nová řemenice na volnoběh má mírnou axiální odchylku (mírně kmitá). Baterka je nutná :super

Byl jsem si ted poslechnout Berlingo HDI, kde se mi zdá, že to jde tišeji než-li moje, přesto řemenice také trochu vibruje. Zdá se, že to je možná normální. To, že je to ještě vidět pouhým okem, nic neznamená! Potřebuju znát velikost odchylky, za kterou by to nemělo jít. Odchylka tam ale bude asi vždy! Bez znalosti povolené odchylky je reklamace neřešitelná...

Jasně, moje původní řemenice vydávala otřesné zvuky a hlavně kolem sebe trousila kovové piliny a špony.

PS: Berte, prosím, mé udání typu zvuku jako subjektivní dojmy. Docela těžko se to převádá do písemné formy :papa

[upravil dne 21.3.08 Steiner]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Steiner

No vlastně jsem v pasti :o Když budu reklamovat, jsem minimálně měsíc bez řemenice, tzn. bez auta, neboť druhou na skladě má z nás málokdo... A je otázkou, jak taková reklamace dopadne a zda bude výrobcem vůbec uznána...?

Test s čárkou přes řemenici je OK, řemenice se nerozjíždí. Dyť je nová! Prostě \"jen\" kmitá a vydává takový zvuk, který by HDI, podle mě, dělat nemělo... Nedělala to ani moje stará 405TD. Čtu tady ale, že s fenoménem \"divných\" zvuků od klínového rozvodu se setkává více majitelů motorů HDI...:grr Možná jsem teď \"postižen\" intenzivním sledováním zvuku od rozvodu klíňáku. Takovej kovovej šustivej zvuk to stále dělá, na 99% je to řemenice. Kmitání je vidět pouhým okem. Je otázkou, jestli je to hodně nebo málo...? Fakt nevím a jsem zmaten :myslim Kolega vzdělán ve strojním oboru mi říkal a byl se na to dívat, že to není zase tak hrozný a že to takto může fungovat dlouho. A že je to \"normální\", neboť oba díly jsou k sobě spojeny gumovým tlumičem vibrací, což logicky vylučuje tak přesné strojní zpracování, aby řemenice rotovala natolik přesně, jako kdyby byla z jednoho kusu. To zase zní logicky. V service mi řekli, že to není \"normální\", avšak pochybyju, že to někdy nějak pečlivě sledovali nebo dokonce proměřovali na soustruhu. Jen vyměnili zákazníkovi vadnou řemenici za novou a víc to nikdo, myslím, nesledoval... Takže moje beznaděj pokračuje...

Pánové, další názory? :papa

\"kovový šustivý zvuk\" To kovový sa mi tam nepáči. To by mohlo byť že niekde trie nejaká remenica, nemusí to byť tá ktorú si menil alebo ložisko alternátora. Gumový remeň nemôže robiť kovový zvuk. Možno je inak našponovaný ako predtým a prejavila sa i iná porucha.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Lubos77

ma to trochu odchylku, mozno aj milimeter, ale len na volnobehu, potom sa to akosi same vystredi

Tak se zdá, že i Libos77 po výměněně řemenice je na tom stejně jako já :o Ono se to samo nevystředí, jen Tvé oko to při těch otáčkách spíše přestane vnímat... Asi jsem podělanej z řemenice, a ono je to možná normální. Nicméně, ten zvuk se mi nelíbí, a jako druhé potenciální místo mě také napadla napínací kladka. Myslíte, že by to mohla dělat i tato kladka? Upřímně, moc se mi nezdá, že by kladka vydávala zvuk \"cak-cak\". Možná se ale pletu...

Kladky servisák kontroloval, na napínací a vodicí zjistil \"nějakou\" vůli. Samozřejmě mi doporučil výměnu, nejlépe všech třech, a ještě nejlépe koupit díly u něj s namastěním kapsi nějaký dstribuční společnosti, že ano? Kdybych ale měl měnit vše, na čem je drobná vůle, tak asi vyměním celý auto :D Nezdá se mi, že by drobná vůle na kladce.

Pánové, ale teď se podržte. Zavolali mi sami ze značkáče od Peugeota, kam jsem psal decentní dotaz. :o To jsem teda koukal. Příjemně překvapili, dárek k Velikonocům :) Mám prý být klidný, drobné kmitání je OK a ničemu nevadí. Každá řemenice kmitá. Prý je to nemoc všech HDI, že často odchází, snad jen 1.6 jsou prý na tom líp... Prý dokonce tam jezdíjou i ročníky 06 a 07 na výměnu řemenic při pár desítkách tis. km:myslim To nic moc, to se asi Pažoutům zase něco nepovedlo. Nepamatuju si, že by tady někdo řešil řemenici pro starý 1.9 TD. To je super tahoun a šlape jak švýcary.

A ješte info. Já jsem za svou řemenici zn. Akron italského výrobce dal asi 3100 Kč. U Pažoutů stojí, nevím ale značku, 7600 Kč! Tak to je nálož.

Všem díky a pěkný Velikonoce.

post-0-1410959954889_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...