Jump to content

otackomer


varuz
 Share

Recommended Posts

Jo, tu díru má každá převodovka, co jsem zatím viděl. Je to na převodovce shora, pokud tam to čidlo máš, vede ti tam kablík, co má konektor zhruba vedle termostatu. Odtud pokračuje do svazku. Na 205-ce bez otáčkoměru to čidlo nemám, ale ten konektor vedle termostatu tam jako příprava je, takže i vedou dráty k přístrojovce.

Palubka z 309-ky do 205-ky samozřejmě nejde. Ale otáčkoměr jde z toho přístroje vyndat, jen nevím, jestli půjde napasovat do přístrojovky z 205...

Link to comment
Share on other sites

No jo ale teď mě napadlo, mají ty impulzy z rozdělovače stejnej průběh jako z toho čidla na převodovce? Abych si nesehnal otáčkoměr z benzína a třeba to neukazovalo jinak když si ho napojím na čidlo na převodovku. Nevíte někdo jestli vůbec jde sehnat někde otáčkoměr přímo na diesel? Dělalo se to vůbec? Má někdo otáčkoměr na 205tce diesel jako originál? :P

Link to comment
Share on other sites

Tak, včera jsem schválně kouknul na ty budíky z 205-ky a 309-ky. Takže, otáčkoměr z 309-ky by při troše šikovnosti šel napasovat do 205-kového budíku místo hodin - jen by jej bylo potřeba trochu zastřihnout. To by byla ta lepší zpráva.

Teď ta horší: tu díru na čidlo přeci jen nemaj všechny převodovky, včera jsem doma objevil jednu bez díry - by? z Citroenu.

Tedy, nejprv bych se podíval, jestli máš na převodovce to čidlo, nebo aspoň díru pro něj. Bohužel ti nevysvětlím přesně kde, musel bych ti to asi ukázat. Je to cca 10cm nad vývodem náhonu tachometru. Pokud tam je, zkusil bych někde sehnat originál otáčkoměr pro 205 diesel (z benzína tam nedávej, má jiný rozsah). Sice jsem 205D s otáčkoměrem nikdy neviděl, ale existovat by mohla...

No, a když neseženeš originál, dej tam ten upravený otáčkoměr z 309D.

Tak hodně štěstí :), kdybys snad potřeboval ještě nějakou radu, v práci (a tedy na netu) jsem do dvou ;)

Link to comment
Share on other sites

Ještě mě napadlo, k kterého roku máš tu 205-ku? 1,9D by mělo být od 89 výš, ne? Tyhle modely už měly EGR ventil a kat, ne? Pokud tam máš EGR, budeš tam mít i ten snímač otáček. (a pokud tam máš i ten kat, tak jej při výměně výfuku vyhoď :))

Link to comment
Share on other sites

Mám sice celej agregát z rv 92, ale kastle je rv 1986, takže co se týče motoru a převodovky a snad i vejfuku, tak to je z roku 1992. ostatní bohužel. Ale zase platím mensší pojistku, papíry z 1.8D a motor 1.9D i když v tom není zase až tak velkej rozdíl, přece nej malinkej je, jede to líp.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No abych se přiznal, tak nevím co to ten EGR ventil vlastně je, takže ani nevím, jestli ho tam mám a kde ho vlastně h motoru hledat. A taky nevím, jestli to je chyba že ho tam mám. Kdybych ho našel, tak ho mám odpojit?

Link to comment
Share on other sites

EGR ventil přepouští část spalin z výfuku zpět do sání, snižuje to trochu emise v režimu od cca 2000 otáček výš, tedy pokud nedržíš plný plyn. Je mezi sacím a výfukovým potrubím, a ovládá se podtlakem - vedou k tomu hadičky, vedou taky ke vstřikovacímu čerpadlu a vývěvě.

Pokud to funguje správně, není důvod to odpojovat. Jináč, pokud máš papíry ze staršího 1,8D (do r.v.89), tak na ten se to ještě nedávalo, EGR se montoval až na nový model (1,9D od r.89 výš).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...