varuz Posted August 8, 2002 Share Posted August 8, 2002 když tady čtu o těch otáčkoměrech, tak bych serád zeptal, jak je řešenej otáčkoměr na dieselech mám 205tku 1.9D a rád bych ho tam taky nacpal, ale nevím jak. Poradíte?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 8, 2002 Share Posted August 8, 2002 Na dieselech je na převodovce snímač na zuby věnce. Jak je to zapojené jsem nezkoumal, ale mám tu navíc budíky z 309D, jestli to chceš zkoumat a zkoušet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
varuz Posted August 8, 2002 Author Share Posted August 8, 2002 to tam ale misí bejt nějaká díra na bloku převodovky ne? kam se to čidlo zastrčí myslíš že jí tam má každá převodovka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
varuz Posted August 8, 2002 Author Share Posted August 8, 2002 a ty budíky z 309D jsou přímo v palubce, nebo je to někde vedle. nechce se mi věřit, že by pasovala palubka z 309 do 205 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 8, 2002 Share Posted August 8, 2002 Jo, tu díru má každá převodovka, co jsem zatím viděl. Je to na převodovce shora, pokud tam to čidlo máš, vede ti tam kablík, co má konektor zhruba vedle termostatu. Odtud pokračuje do svazku. Na 205-ce bez otáčkoměru to čidlo nemám, ale ten konektor vedle termostatu tam jako příprava je, takže i vedou dráty k přístrojovce. Palubka z 309-ky do 205-ky samozřejmě nejde. Ale otáčkoměr jde z toho přístroje vyndat, jen nevím, jestli půjde napasovat do přístrojovky z 205... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voštík Posted August 8, 2002 Share Posted August 8, 2002 ten kablik na ten otackomer ma i muj kamos na P205 1.1, takze asi nebude prblem se zapojenim, akorat kam ten ot.mer nacpat.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voštík Posted August 8, 2002 Share Posted August 8, 2002 BTW: zkusil bych vyhodit ty hodiny a dat ho tam. A digi hodiny dat na stred nad radio. Tak jako to maji od rv91 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
varuz Posted August 9, 2002 Author Share Posted August 9, 2002 díky Vám všem za rady a asi se do toho pustím mám totiž problém, že moc nesliším motor(to je poprvé co mám auto s takovým problémem) a v tomhle případě by se ten otáčkoměr moc hodil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
varuz Posted August 9, 2002 Author Share Posted August 9, 2002 No jo ale teď mě napadlo, mají ty impulzy z rozdělovače stejnej průběh jako z toho čidla na převodovce? Abych si nesehnal otáčkoměr z benzína a třeba to neukazovalo jinak když si ho napojím na čidlo na převodovku. Nevíte někdo jestli vůbec jde sehnat někde otáčkoměr přímo na diesel? Dělalo se to vůbec? Má někdo otáčkoměr na 205tce diesel jako originál? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 9, 2002 Share Posted August 9, 2002 Tak, včera jsem schválně kouknul na ty budíky z 205-ky a 309-ky. Takže, otáčkoměr z 309-ky by při troše šikovnosti šel napasovat do 205-kového budíku místo hodin - jen by jej bylo potřeba trochu zastřihnout. To by byla ta lepší zpráva. Teď ta horší: tu díru na čidlo přeci jen nemaj všechny převodovky, včera jsem doma objevil jednu bez díry - by? z Citroenu. Tedy, nejprv bych se podíval, jestli máš na převodovce to čidlo, nebo aspoň díru pro něj. Bohužel ti nevysvětlím přesně kde, musel bych ti to asi ukázat. Je to cca 10cm nad vývodem náhonu tachometru. Pokud tam je, zkusil bych někde sehnat originál otáčkoměr pro 205 diesel (z benzína tam nedávej, má jiný rozsah). Sice jsem 205D s otáčkoměrem nikdy neviděl, ale existovat by mohla... No, a když neseženeš originál, dej tam ten upravený otáčkoměr z 309D. Tak hodně štěstí , kdybys snad potřeboval ještě nějakou radu, v práci (a tedy na netu) jsem do dvou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
varuz Posted August 9, 2002 Author Share Posted August 9, 2002 tak Ti dík, zkusím na to mrknout přes weekend a kdyžtak v pondělí, měj se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 12, 2002 Share Posted August 12, 2002 Ještě mě napadlo, k kterého roku máš tu 205-ku? 1,9D by mělo být od 89 výš, ne? Tyhle modely už měly EGR ventil a kat, ne? Pokud tam máš EGR, budeš tam mít i ten snímač otáček. (a pokud tam máš i ten kat, tak jej při výměně výfuku vyhoď ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
varuz Posted August 12, 2002 Author Share Posted August 12, 2002 Mám sice celej agregát z rv 92, ale kastle je rv 1986, takže co se týče motoru a převodovky a snad i vejfuku, tak to je z roku 1992. ostatní bohužel. Ale zase platím mensší pojistku, papíry z 1.8D a motor 1.9D i když v tom není zase až tak velkej rozdíl, přece nej malinkej je, jede to líp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 12, 2002 Share Posted August 12, 2002 No, vítej do klubu, taky mám 1,9D na notách 1,8... Na tom agregátu by ten snímač měl být, koukal ses? A to tam máš nechaný a zapojený i ten EGR ventil, nebo ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
varuz Posted August 28, 2002 Author Share Posted August 28, 2002 No abych se přiznal, tak nevím co to ten EGR ventil vlastně je, takže ani nevím, jestli ho tam mám a kde ho vlastně h motoru hledat. A taky nevím, jestli to je chyba že ho tam mám. Kdybych ho našel, tak ho mám odpojit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 28, 2002 Share Posted August 28, 2002 EGR ventil přepouští část spalin z výfuku zpět do sání, snižuje to trochu emise v režimu od cca 2000 otáček výš, tedy pokud nedržíš plný plyn. Je mezi sacím a výfukovým potrubím, a ovládá se podtlakem - vedou k tomu hadičky, vedou taky ke vstřikovacímu čerpadlu a vývěvě. Pokud to funguje správně, není důvod to odpojovat. Jináč, pokud máš papíry ze staršího 1,8D (do r.v.89), tak na ten se to ještě nedávalo, EGR se montoval až na nový model (1,9D od r.89 výš). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reboot Posted December 18, 2002 Share Posted December 18, 2002 Kdysi byl návod na otáčkoměr z ledek (Amatérské rádio) a dal se adaptovat na diesel-prodávalo se nějaké piezo-čidlo,co se přišroubovalo někam na hlavu motoru a reagovalo na vibrace.Ale jestli a kde se to dá dnes sehnat,to netuším. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.