Missed Odesláno 11. březen 2008 Sdílet Odesláno 11. březen 2008 Ahoj, mám problém s výstupní lambda sondou. Vypadá to, že mám zcvaknutý kábl. Tak bych to chtěl přepájet. Chcu se zeptat, jestli v tom není žádný problém, když to přepájím obyčejnou pájkou. Nebo mám použít nějaké dutinky? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 11. březen 2008 Sdílet Odesláno 11. březen 2008 Je v tom problém, a velký. Kabely k lambda sondě se nesmí pájet ani nijak nastavovat, jelikož čtení sondy pracuje na odporovém principu a po zásahu do kabelu obvykle začne ukazovat kraviny. Takže, pokud je to lambda sonda za katalyzátorem (nepíšeš typ auta, ani motor), tak ta slouží jen ke kontrole katalyzátoru a není životně důležitá (pomineme-li hlášky na displeji o vadném katalyzátoru); pokud má tvůj motor jen jednu lambdu před katalyzátorem, tak jí budeš muset vyměnit, protože dává ECU poměrně cenné informace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Missed Odesláno 11. březen 2008 Autor Sdílet Odesláno 11. březen 2008 Jedná se o peugeot 206, 1.4, 55kW. Je to lambda za katalyzátorem. V servise mně řekli, že výměna není akutní, ale bude nutná, protože auto časem začne škubat. Takže říkáte, že jediná možnost je nová lambda? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 11. březen 2008 Sdílet Odesláno 11. březen 2008 Aby to bylo stoprocenení, tak ano. Ikdyž nevím, proč by mělo auto kvůli zadní lambdě začít škubat, navíc časem, když je cvaklá už teď. Ale každopádně kabel samotný opravit nejde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brejda.paul Odesláno 11. březen 2008 Sdílet Odesláno 11. březen 2008 Nic v zlom, ale treba si ujasnit pomery v obvode zirkon. lambdy sondy , oprasit ohmov zakon ... sign. vodice a vodice vyhrievania mozes spojit zacvaknutim do dutiniek, resp. spojenim malymi cokoladkami ... samozrejme s naslednym zaizolovanim ... Pajkovanie sa striktne zakazuje pre vysoku pracovnu teplotu vodicov ... teplota topenia pajky cca 230 st. C ... hoci mne sa kontakty konektora lambdy vzdy zdali byt udrzatelne v ruke ... ale budiz ... Odpor vstupnych prevodnikov v RJ je radovo v jednotkach MOhm a prudy v sign. vodicoch radovo mikroAmp ... vnutorny odpor lambdy /dynamicky sa meni/, ale radovo 10- tky KOhm ... Takze spoj s prechodovym odporom radovo stotiny ohmu /je dosazitelny/ - spielt keine Rolle - ako sa hovori u VW ... U odporovej lamdba sondy - hoci ma odlisny fyzikalny sposob prace - je napajana a je sucastou odporoveho delica - taktiez uvedene spoje v pohode ... Ine ohmicke pomery su v obvodoch pyronabojov v airbagoch a vystupnych a kontrolnych obvodoch ich RJ ... tam prechodove odpory /napr. konektory pod sedackami/ - t.j. prerusenie vedenia k pyronaboju airbagu v sedacke frantici nevyriesili najlepsie ... ale to sa pohybujene v radove desatinach ohmu - t.j.odpor spiraly pyronaboja v bagu ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 11. březen 2008 Sdílet Odesláno 11. březen 2008 Mám na sondě provedené spoje dutinkami a zaizolované smršťovací bužírkou a je to v pohodě i s emisema. Když se prodává univerzální sonda tak už tam jsou přímo přibalené potřebné věci ke spojení lambdy se starou koncovkou. Takže když je to pořádně udělané tak v tom nemůže být problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dzavel Odesláno 11. březen 2008 Sdílet Odesláno 11. březen 2008 Měl jsem tento problém: Měněn katalyzátor a druhá lambda (původním majitelem), bohužel první nevyměnili a auto bylo po čase v check enginu. Na diagnostice se nehla ani jedna sonda, jen druhá občas. Po výměně první asi dva dny vpoho, ale pak opět check engine - diagnostika druhá lambda sonda špatná. Vyměněna i druhá a už mám konečně klid;). Možná se jedná pouze o můj pocit, ale zdálo se mi, že při rozjíždění jsem musel dávat víc plynu, když bylo auto v check enginu. Takže doporučuji opravit dutinkou a případně jet na diagnostiku, potože lambda sondy nejsou žádná sranda:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest PP205 Odesláno 11. březen 2008 Sdílet Odesláno 11. březen 2008 Původně zaslal: Fakir Je v tom problém, a velký. Kabely k lambda sondě se nesmí pájet ani nijak nastavovat, jelikož čtení sondy pracuje na odporovém principu a po zásahu do kabelu obvykle začne ukazovat kraviny. Takže, pokud je to lambda sonda za katalyzátorem (nepíšeš typ auta, ani motor), tak ta slouží jen ke kontrole katalyzátoru a není životně důležitá (pomineme-li hlášky na displeji o vadném katalyzátoru); pokud má tvůj motor jen jednu lambdu před katalyzátorem, tak jí budeš muset vyměnit, protože dává ECU poměrně cenné informace. Ty si teda machr !!!! LAMBDA pracuje na odporu ???? co to mas za lambdu ??? kazda lambda je napajena 12V (dle vyhrivani) a pro pocitac/ECU/ vysila udaje ve voltech. Ty si zrovna takovej D.... ktrerej jako dalsi idividua dava nesmyslne rady a pak chudaci nici vahy vzduchu a podobne na radu uplne nesmyslnou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest PP205 Odesláno 11. březen 2008 Sdílet Odesláno 11. březen 2008 LAMBDA SE DA SLETOVAT ALE KONEKTOR CI TRUBICKA JE LEPSI CIN OBCAS NEVYDRZI A PRASKNE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oni Odesláno 12. březen 2008 Sdílet Odesláno 12. březen 2008 ja taky mam spojene kabely pres cokoladu a zadnej problem,,,,, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 12. březen 2008 Sdílet Odesláno 12. březen 2008 Původně zaslal: Fakir Je v tom problém, a velký. Kabely k lambda sondě se nesmí pájet ani nijak nastavovat, jelikož čtení sondy pracuje na odporovém principu a po zásahu do kabelu obvykle začne ukazovat kraviny. Takže, pokud je to lambda sonda za katalyzátorem (nepíšeš typ auta, ani motor), tak ta slouží jen ke kontrole katalyzátoru a není životně důležitá (pomineme-li hlášky na displeji o vadném katalyzátoru); pokud má tvůj motor jen jednu lambdu před katalyzátorem, tak jí budeš muset vyměnit, protože dává ECU poměrně cenné informace. Koukám, že mám hluboké vědomostní mezery.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 12. březen 2008 Sdílet Odesláno 12. březen 2008 Původně zaslal: PP205 Původně zaslal: Fakir Je v tom problém, a velký. Kabely k lambda sondě se nesmí pájet ani nijak nastavovat, jelikož čtení sondy pracuje na odporovém principu a po zásahu do kabelu obvykle začne ukazovat kraviny. Takže, pokud je to lambda sonda za katalyzátorem (nepíšeš typ auta, ani motor), tak ta slouží jen ke kontrole katalyzátoru a není životně důležitá (pomineme-li hlášky na displeji o vadném katalyzátoru); pokud má tvůj motor jen jednu lambdu před katalyzátorem, tak jí budeš muset vyměnit, protože dává ECU poměrně cenné informace. PP205 - mal by si si doplniť znalosti keď chceš niekoho \"sprdnúť\". Lambda sondy sú napäťové i odporové. Ty si teda machr !!!! LAMBDA pracuje na odporu ???? co to mas za lambdu ??? kazda lambda je napajena 12V (dle vyhrivani) a pro pocitac/ECU/ vysila udaje ve voltech. Ty si zrovna takovej D.... ktrerej jako dalsi idividua dava nesmyslne rady a pak chudaci nici vahy vzduchu a podobne na radu uplne nesmyslnou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 12. březen 2008 Sdílet Odesláno 12. březen 2008 Původně zaslal: PP205 Ty si teda machr !!!! LAMBDA pracuje na odporu ???? co to mas za lambdu ??? kazda lambda je napajena 12V (dle vyhrivani) a pro pocitac/ECU/ vysila udaje ve voltech. Ty si zrovna takovej D.... ktrerej jako dalsi idividua dava nesmyslne rady a pak chudaci nici vahy vzduchu a podobne na radu uplne nesmyslnou. Já zase miluju přechytralý chytráky jako jsi ty, kteří hned na potkání nadávají naprosto neznámým lidem do \"D....\" a skrytí pod zdánlivou anonymitou internetu zapomínají na základní pravidla slušnosti. Na ulici z očí do očí bys takovej frajer nebyl, co? Tenhle tón si strč někam, obzvláště, když bysis měl tuto problematiku rovněž dostudovat (stejně jako já): http://www.peugeot-club.com/index.php?co=novinky/clanek.php&id=123 http://automatizace.hw.cz/mereni-a-regulace/ART252-princip-a-pouziti-lambda-sondy.html Hafity: nevím, jestli to byla narážka k mé nevědomosti, nicméně já vědomostní mezeru opravdu měl, to otevřeně přiznávám. Znal jsem do teď jen odporové lambdy, ne napěťové. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalKozel Odesláno 16. březen 2008 Sdílet Odesláno 16. březen 2008 Zdravím, já mám kabely od 1. lambdy cca 10 cm od sondy napojený přes čokoládu (tehdy se mi předřely od bloku motoru). Diagnostika potom po dvou startech zhasla a potreba se nezmenila, tak asi chodi dobre Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom406 Odesláno 16. březen 2008 Sdílet Odesláno 16. březen 2008 pájením se určitě lambda nepoškodí vždyt její teplota dosahuje až 800 st. tak jak může někdo napsat a vůbec polemizovat nad tím že vzniká teplota při pájení??? vždyt spoj se pájí jen chvilku a je to určitě nejdokonalejší spojení dvou drátů.nikdy ti v tom místě nevznikne oxidace Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalKozel Odesláno 16. březen 2008 Sdílet Odesláno 16. březen 2008 Původně zaslal: tom406 pájením se určitě lambda nepoškodí vždyt její teplota dosahuje až 800 st. tak jak může někdo napsat a vůbec polemizovat nad tím že vzniká teplota při pájení??? vždyt spoj se pájí jen chvilku a je to určitě nejdokonalejší spojení dvou drátů.nikdy ti v tom místě nevznikne oxidace Sondu to určitě nepoškodí, ale spíš je tam problém, že pokud je místo napájení moc blízko sondy, tak kvůli vysoké teplotě při provozu cín povolí a je po spoji [upravil dne 16.3.2008 MichalKozel] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Missed Odesláno 18. březen 2008 Autor Sdílet Odesláno 18. březen 2008 Tak sem to spojil dutinkama a ted cekam, jestli se mne zase rozsviti kontrolka ridici jednotky, nebo ne... Zatim sem najel 80 km a nesviti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.