Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

náfta zmrzla


Guest Filip

Recommended Posts

Hellou fóru -- Po dnešní noci (-20 \"C) se mi nepodařilo nastartovat. Nikdy předtím jsem s tím problémy neměl. V nádrži je Esso Diesel, zdraženej o 2,20 a tušim, že je nejspíš ještě LETNÍ !! No a momentálně je z ní nejspíš pěkný mlíko.

OT: mám šanci, když je auto venku, že se nafta aspoň tak kolem poledne vrátí do původního stavu ? A auto stojící venku na \"slunci\" chytne ?? ... garáž není poruce.

|Díky Filip

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle by me taky zajimalo. Uvazuji o nakupu diesela (predtim benal/LPG) a tak by me zajimalo, jak se to resi.

U benalu jsem tam pridaval nejaky fujtajxl proti zamrzani primo do nadrze - existuje neco podobneho i u diesela? Co v takovem pripade delat?

Nekolikrate jsem videl pridavne topeni k naftakum - to tak spatne topi, nebo proc se to nabizi?

redem diky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No počítám že baterie zkousne ještě tak třikrát motor protočit a BYE. To mám radost. Poraď, prosím, co s tím filtrem mám udělat, že by sundat a rozebrat ? A co dál ? díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LaHab: No podle jsou normálně na trhu aditiva do nafty i proti zamrzání. já o nich vím, ale včera mě nenapadlo si ho pro sichr koupit a nalejt do nádrže. Věřil jsem kvalitě nafty od Essa, ale jak je vidět, v tomto případě asi reklama typu \"nafta na zimu\" od OMV apod. má smysl.

Jinak diesely by měly topit dobře. Můj se mezi ně asi nepočítá, poněkud mu to teplo asi někde utíká :), ikdyž je odvzdušněnej.

Přídavný topení si klidně koupit můžeš, je to příjemný hlavně pro zadní cestující, kterým pak, při umístění pod sedadlo spolujezdce řidiče, sálá teplíčko přímo na nohy. How

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diesel s common railem ma takovou ucinnost, ze proste odpadniho tepla vyrabi min nez obyc diesel. Proto jsou do chladici soustavy zacleneny elektricke vyhrivaci telesa aby se ten motor po nastartovani rychleji zahral. Moc to ale nefunguje. Mercedes, Volvo a par jinych znacek to resi montazi nezavisleho topeni primo v serii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je filtr zalepenej parafínem, tak dát jinou filtrační vložku... Máš někde poblíž elektriku? Jestli jo, zkus fén či infrazářič.

Ad topení dieselů - ty nejnovější (TDI, HDI atd...) topěj skutečně hůř (resp. později), a cestující jsou stále více rozmazlení (celkem pochopitelně), proto se montujou přídavná topení.

Je rozdíl \"přídavné topení\" - po nastartování topí ihned, příjemná věc, dneska už by se snad měla dávat standardně (doufám :) no ale když eště existují Fabie s oknama na kličku tak nevím...),

a \"nezávislé topení\" což je věc velmi luxusní (a drahá) - ovšem, předehřeje před startem i celý motor, nejen interiér - takže odpadají ony studené starty, odpadá škrábání skel... atd. Ovšem za cenu od 20tis bez DPH... např. www.webasto.cz. Mým tajným snem je koupit na díly auto s tímhle topením, okamžitě bych si to přendal... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no taky jsem se v tom trochu vrtal a myslel jsem si že mám filtr plný vody a ta zamrzla. tak jsem vyšrouboval ty šroubky dole na filtru kterými se ten sajrajt vypouští a nic neteklo. tak jsem naplnil petlahev horkou vodou, filtr polil a něco z toho vyteklo-pěknej hnus. až se vetřu do garáže u tchána tak to vyčistím pořádně...

jen tak mimichodem: a jak se s jidtotou pozná že zamrzla nafta??? a že to není někde jinde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsán autorem Filip

Hellou fóru -- Po dnešní noci (-20 \"C) se mi nepodařilo nastartovat. Nikdy předtím jsem s tím problémy neměl. V nádrži je Esso Diesel, zdraženej o 2,20 a tušim, že je nejspíš ještě LETNÍ !! No a momentálně je z ní nejspíš pěkný mlíko.

OT: mám šanci, když je auto venku, že se nafta aspoň tak kolem poledne vrátí do původního stavu ? A auto stojící venku na \"slunci\" chytne ?? ... garáž není poruce.

|Díky Filip

Já jsem aditivim dal. Preventivně a v pohodě. Nafta...no name:-). Aditivum kupuju české. Název nevim. Cena..200 Kč plechovka...stačí na 650 L. Od té doby co ho dávam, je to v pohodě.;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radek V. - vloženo 6/1/04 v 11:22:

Se Vubec nedivim, ono auto vetinou, kdy se k nemu hezky chovas a das mu co chce, tak aspon funguje, zenske nee - servou te ze to ma jinou barvu, ze je moc tvrdy... a vymysli dalsi ptakanu aby mohly by nespokojene :-))

Nevite nahodou, jesli je to pridavne topeni (viz oddie - vloženo 6/1/04 v 08:54) v 206 SW 1,4HDI ve standardu?

Predem diky za odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tím benzínem je starý fígl. Někde ve světě motorů jsem četl, že se dá míchat s naftou až 1:1. Zdá se to jako brutalita a lze to doporučit asi pro starší vozy. Nevím jak by se na to tvářil katalyzátor apod. Ale myslím že poměr 1:10 už by to mohlo snést. Aditiva proti zamrzání fungují i tak, že ten zaparafinovaný filtr do něj ponoříš a za chvíli je to rozpuštěný. Asi před 6-ti lety jsem takto zprovoznil půl roku odstavený LIAZ. Ta potvora nepotřebovala ani naftu a čapla jen na to rozpouštědlo nalitý do filtrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, doporučuji po zkušenostech přidávat do nafty například Wintrfit od firmy Fuchs. Odjezdil jsem na něm minulou zimu a starty byly bez problémů. A to prosím s letní naftou. Měl jsem ji až do března. Dřív se skutečně přidával do nafty benzín, který rozpouštěl parafíny, které způsobují zacpání filtru. Při kontrole vám při tom nafta normálně šplouchá-je tekutá. U nafty se určuje bod parafinace a bod tuhnutí. Jsou od sebe dost daleko. Vy už ale nejedete při bodu parafinace a to za předpokladu, že nemáte v systému vodu. Holt drobná příprava na zimu se vyplatí. Na stránkách Fuchs.cz najdete víc informací-jsou tam materiálové listy.

Co se týče startovacích kabelů, tak doporučuji udělat si vlastní, gumové, ale lépe silikonové s dostatečným průřezem. Kabel by měl bez větší ztráty pohodlně přenést 300-400A. A při větší délce musíte zvětšit i průžez. Pokud se rozpomenete na Ohmův zákon-fyzika ZŠ, tak si to i lehce dopočítáte. Je potřeba si uvědomit, že startér je el.mot. se sériovým zapojením, tzn má největší moment při nulových otáčkách a taky ale největší odběrový proud. Z tohoto pohledu je potřeba také volit i baterku a nedívat se pouze na kapacitu, ale i na startovací proud. U naf?áků dostává baterka zabrat dvakrát-při žhavení nárazově i 120A a pak při startu. Pokud neprozřetelně máte při startu i rožnuto pak potěš bůh baterku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zahřívání fitru a čerpada bylo opravdu ale opravdu :)) nanic. No aspoň sem tou péčí, když sem pod haubnu futroval PETky s horkou vodou, pobavil pár kolemjdoucích čučáků.

Takže můj vypozorovanej závěr, když k dispozici není vyhřátá garáž, ba jenom venkovní siberie, počkat až se oteplí a nevyvíjet zbytečně žádný akce, natož něco rozebírat. Dnes dopoledne motor po jednodením komatu na cvrnkutí naskočil .. oh DÍKY PŘÍRODO ! A díky všem za rady. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...