Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Pondělní a páteční auta


Freeman

Recommended Posts

Už jsem tu párkrát zaslechl, že je radno se vyvarovat pondělním a pátečním autům ... chápu, že šance na zmetek ve výrobě je v tyto dny asi větší (rozjezd výroby v pondělí a spěch pryč na víkend v pátek).

Možná je to ale spíš takový folklór, protože celé auto se přece nemontuje v jediný den. A chyba vzniklá při finální montáži může být méně fatální jako zprasená náprava, převodovka, motor, elektronika ....

Otázkou je, dá se přesné datum výroby auta zjistit? Pokud ano, kde? Je někde uvedeno? Jde to nějak zadáním VIN?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No teda tak to slyším poprvé..Byl jsem se podívat v některých automobilkách a pracují tam i v sobotu.....Taky mě myslím říkali že auto je hotové za jeden den..a každý den jich vyrobí snad 600 kousků...Navíc tam jsou kontroloři kvality a vše se testuje a kontroluje.myslím že se zjistit dá kdy se auto přesně vyrobilo a taky kdo jednotlivý díl montoval.ale jestli to muže zjistit koncový zákazník tot otázkou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Freeman

Už jsem tu párkrát zaslechl, že je radno se vyvarovat pondělním a pátečním autům ... chápu, že šance na zmetek ve výrobě je v tyto dny asi větší (rozjezd výroby v pondělí a spěch pryč na víkend v pátek).

Možná je to ale spíš takový folklór, protože celé auto se přece nemontuje v jediný den. A chyba vzniklá při finální montáži může být méně fatální jako zprasená náprava, převodovka, motor, elektronika ....

Otázkou je, dá se přesné datum výroby auta zjistit? Pokud ano, kde? Je někde uvedeno? Jde to nějak zadáním VIN?

To se opravdu jen tak říká!:D:D:D:D:D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, říká se, že nejlepší auta jsou pondělní a nejhorší páteční. Sám dělám v automobilovém průmyslu prakticky na začátku, tam kde se jednotlivé komponenty vyrábějí. Kvalitu jednotlivých dílů neovlivňuje den, kdy se to vyrobí, ale kdo to vyrobí. U našeho zákazníka se pak z našich dílů provádí montáž. To jsou samozřejmě montážní linky, každý operátor dělá určitou operaci, ten následující to svým způsobem po něm kontroluje a na konci linky je znovu test funkčnosti a robot, kontrolující přítomnost vybraných kritických dílů. Na lince jsou aplikovány zásady poka-yoke pro minimalizaci chyb. Je to na delší povídání. No a tyto sub-sestavy se posílají do automobilek, ale kdy jí zamontují do auta, to nikdo neví. Datum výroby auta se asi dohledat dá, ale nevím kde. Data výroby jednotlivých dílů - jak kdy, často je tam však jen měsíc a rok.

Čili závěrem. Nezáleží na dni v týdnu, ale na člověku jako takovém. Když už bych měl říct časově, tak nejhorší je to na noční směně :) To to lidi flákaj nejvíc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čo viem že sa da zistit je to že ked otvoriš dvere maš tam nalepku s čislom neakym a posledne trojčislie určuje fabriku kde bolo auto vyrobene a nielen či napr vo francuzku lebo len tam je asi 8 fabrik čiže sa da presne zistit v ktorej konkretnej fabrike to bolovyrobene ale kedy tak to je už otazka pretože ako vidiet vyžšie uvedenych prispevkoch nieje to take iste a jednoduche určenie..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inak myslím si, že pondelnajšie a piatkové auta sú viac menej blud keď si vezmeme, že auto je poskladané z dielov od dodávateľa...

Jeden dodá snímač, ktorí vyrobili v utorok ráno, ďalší dodá káblovanie z piatka večer, ďalší tlmiče z pondelka poobede...A vo fabrike sa to len poskladá dohromady...

A chyba pri výrobe môže vzniknúť ako v pondelok ráno, tak v stredu naobed a takisto aj v piatok večer...Vždy ide o človeka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pise o tom Arthur Hailey v knize KOLA.

Kola - 1971, Wheels, děj románu se odehrává ve 20. století v americkém Detritu a zavádí nás do automobilového prostředí tzv. Velké trojky. Díky tomuto románu může čtenář nahlédnout do dílen, kde vznikají nové automobily. Poznáváme praktiky v autosalónech, sledujeme závody na rychlostním okruhu a život vysoce postavených lidí z automobilky i reklamní agentury. Autor neřeší pouze sociální problémy, ale také otázky týkající se budoucnosti a životního prostředí

[upravil dne 11/3/08 pazout]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sam jsem delal v Continentalu kde se vyrabeji (cti skladaji) brzdove posilovace (uz nikdy vic) a opravdu je tam spousta kontroloru a i stroje to kontroluji. Stat se mmuze cokoliv a kdykoliv. Tvymu rceni bych veril mozna tak u nas v praci (udrzbar v drubezarne, stredisko o 6 lidech), kde si vsechno delame vlastne jen a jen pro sebe a v patek se hold cloveku uz nechce :aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...