Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

regulace palivového čerpadla


Martin.405

Recommended Posts

ahojte..

tak sem si zase zkazil radost :( situace je taková - mám 405ku 1.6 benzín + LPG s karburátorem weber 34TLP. originálně je na těchle verzích malý elektrický čerpadýlko v nádrži + mechanický palivový čerpadlo. no a já tam nevim z jakýho důvodu mám akorát to malý čerpadlo v nádrži, a díru po mechanické pumpě mám zaslepenou. no a to čerpadýlko v nádrži samozřejmě nestačí na normální provoz. sice jezdím převážne na lpg, ale vadí mi že to na benzín nejede tak jak má. sehnat starou mechanickou pumpu byla utopie (stejně jako jakejkoliv díl na tenhle karburátor a podobně) a nová stojí asi 1700, takže sem tam naimplantoval elektrický čerpadlo ze stříkačky. první dojmy byly super, jenže... čerpadlo dává moc velkej tlak, a plovák to prostě neudrží, takže mi na volnoběh po chvíly vlivem přeplavení začne kapat benzín z trysek a motor se uchlastá.

takže by mě zajímalo - je nějak možný snížit výkon toho elektrickýho čerpadla? například vhodným odporem? každopádně budu vděčnej za každej nápad

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Síce som sa zopár rokov živil ako autoelektikár ale tento problém by som odporúčal riešiť cez hydrodynamiku. Proste medzi hadičku prívodu paliva do karburátora a hadičku spätného vedenia (odpadu do nádrže) daj prepoj z hadičky o cca 1/2 - 2/3 priemeru oboch spomínaných hadíc. Tipujem tak 5 mm by mala stačiť. Vytvorí dosť veľký prietokový odpor na to aby benzín šiel do karburátora a dosť malý na to aby pretláčalo plavákový ventil. Keby si trval na tom odpore, tak napíš typ toho čerpadla alebo aspom výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takým hrubým odhadom by mal byť ten odpor 75 - 100 Watt. Je to pomerne dosť na to aby boli problémy s prehrievaním. Radšej by som to neriskoval a riešil tým bypasom alebo zohnal staršie mechanické čerpadlo. Malo by tam pasovať i z 309, lepšie povedané zo všetkých karburátorových 1,6 motorov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tím bypassem to nebude tak jednoduchý (nebo se úplně nechápeme). z nádrže mě vedou dvě trubky - přívod a přepad. na přívodu mám v motoru tu el. pumpu, z ní de hadice do takové odbublinkovávací nádobky. z nádobky vede přívod benzínu do karburátoru, a přepad zpátky do nádrže. jenže to čerpadlo dává takový tlak, že přepad ten zbylý benzín nestíhá pobírat a proto se tlačí přes plovák do karbecu. zkoušel sem i přiškrtit hadici co přivádí benzín do karbecu aby tam nešlo tolik benzínu a víc se vracelo do nádrže, ale připadá mě že to má uplně obrácenej efekt. tak nevím.. tahat novou a širší trubku na přepad aby pobrala víc benzínu je hovadina (a navíc by to bylo dost nákladný), takže jediný co mi připadá realizovatelný je přes nějakej ten odpor přiškrtit šťávu čerpadlu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...