Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Olej do 205 gti


maNkovic

Recommended Posts

Tak do GTi doporučuju polosysntetiku určitě, já dávám Valvoline Maxlife 10W40, je pro starší motory dělaný. Minerální olej je nejlevnější, hodí se tak do škodovek a favoritů, ale kdo chce lepší olej s lepšími mazacími vlastnostmi tak určitě polosyntetiku. Plná syntetika se dává do moderních motorů více namáhaných nebo tam kde to doporučuje výrobce. Jinak minerál je nejhustší olej a naopak syntetika je nejvíce řidká, ale taky nejdražší. Určitě jdi do polosyntetiky, to bude jak vlastnostma tak cenou nejlepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou s prominutím kraviny, to, co tu, Kelfíku, povídáš. V současnosti jsou prakticky všechny motorové oleje směsí různých základových olejů, minerálních, i syntetických. Takže stejně jako i ty podle nápisů na obalu nejsyntetičtější oleje obsahují minerální složky, tak \"minerální\" oleje obsahují i syntetické složky. Tudíž rozlišování minerál, polosyntetický a syntetický už dneska u motorových olejů absolutně neplatí a je to jen zažitej mýtus. O to větší blbost je dávat to do spojitosti s viskozitou - třeba tvrdit, že minerál je hustý, a syntetický olej řídký. Nesmysl. Viskozitní třída oleje (SAE) je dána jednak druhy základových olejů a jejich poměry a také na ní má významný vliv množství a vlastnosti použitých aditiv, která výrobci do olejů přidávají. Tenhle nesmysl podporují i výrobci tím, že na obaly píšou tyhle nesmysly (5W40 syntetický, 10W40 polosyntetický, apod.), za což by zasloužili nafackovat. Tebe v praxi vůbec nemusí zajímat, jestli je olej takový či takový, protože to stejně bude vždycky směs různých druhů. Tebe zajímá výkonová klasifikace (ACEA, API) oleje, která musí být stejná, nebo vyšší, než je předepsána pro tvůj motor. Pokud máš například benzínový motor s předepsaným olejem s API SJ, nebo ACEA A3, musíš se tím řídit a nemůžeš tam dát třeba A2. Tento parametr bude stoprocentně v manuálu k autu, a vždy je uveden na obalu oleje. Viskozitní klasifikaci podle SAE si můžeš vybrat sám dle teplotních podmínek, ve kterých budeš olej provozovat. Já bych do 1.6 GTi lil spíš než 15W40 trochu řidší 10W40, ale s \"minerálem, syntetikou, nebo polosyntetikou\" to nemá opravdu nic společného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fakir

To jsou s prominutím kraviny, to, co tu, Kelfíku, povídáš. V současnosti jsou prakticky všechny motorové oleje směsí různých základových olejů, minerálních, i syntetických. Takže stejně jako i ty podle nápisů na obalu nejsyntetičtější oleje obsahují minerální složky, tak \"minerální\" oleje obsahují i syntetické složky. Tudíž rozlišování minerál, polosyntetický a syntetický už dneska u motorových olejů absolutně neplatí a je to jen zažitej mýtus. O to větší blbost je dávat to do spojitosti s viskozitou - třeba tvrdit, že minerál je hustý, a syntetický olej řídký. Nesmysl. Viskozitní třída oleje (SAE) je dána jednak druhy základových olejů a jejich poměry a také na ní má významný vliv množství a vlastnosti použitých aditiv, která výrobci do olejů přidávají. Tenhle nesmysl podporují i výrobci tím, že na obaly píšou tyhle nesmysly (5W40 syntetický, 10W40 polosyntetický, apod.), za což by zasloužili nafackovat. Tebe v praxi vůbec nemusí zajímat, jestli je olej takový či takový, protože to stejně bude vždycky směs různých druhů. Tebe zajímá výkonová klasifikace (ACEA, API) oleje, která musí být stejná, nebo vyšší, než je předepsána pro tvůj motor. Pokud máš například benzínový motor s předepsaným olejem s API SJ, nebo ACEA A3, musíš se tím řídit a nemůžeš tam dát třeba A2. Tento parametr bude stoprocentně v manuálu k autu, a vždy je uveden na obalu oleje. Viskozitní klasifikaci podle SAE si můžeš vybrat sám dle teplotních podmínek, ve kterých budeš olej provozovat. Já bych do 1.6 GTi lil spíš než 15W40 trochu řidší 10W40, ale s \"minerálem, syntetikou, nebo polosyntetikou\" to nemá opravdu nic společného.

Tak se omluvám v tom případě, ale vycházel jsem z toho o čem se mluví a co jsem se různě dočetl, např. na www.oleje.cz . Dříve to tak většinou platilo to co jsem psal. ALe pokud se nemýlím tak 15W40 bude pořád hustší než 5W30 nebo ne? A když píše výrobce syntetický olej tak tam té syntetiky bude určitě více než v psaném minerálním oleji za pár korun.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem se upsal s tím syntetický a podobně, když se o tom všude tak mluví a je to napsaný i na výrobcích, tak to bude mít většina lidí v podvědomí. ALe s tím, že není čistý minerál a naopak samozřejmě souhlasím. Nemusíte mě hned kamenovat. Zas tak nemusíme slovíčkařit. Předpokládám, že maNkovic se v tom zas tak neorientuje, čili když mu poradím 10W40 např. ten Maxlife od Valvoline, tak ten olej bude vhodný pro jeho auto.

Měl jsem tedy napsat at si tam dá olej s vhodnou specifikací, ale nevím jestli by pochopil o co jde. Vzhledem ke stáří auta bude specifikace splňovat nebo lépe překračovat většina olejů. Předpokládám, že si tam nebude chtít nalít M6AD, ale např. nejaký Valvoline normální kvality. Takže myslím, že u starých aut se specifikace většinou příliš řešit nemusí, jelikož ty motory byly postaveny na kvalitu oleje před 20lety a když koupím normální olej i levnější 15W40, tomu motoru to neuškodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kelfik

ALe pokud se nemýlím tak 15W40 bude pořád hustší než 5W30 nebo ne? A když píše výrobce syntetický olej tak tam té syntetiky bude určitě více než v psaném minerálním oleji za pár korun.

To první je pravda. To je přímo účel viskozitní klasifikace, tímto označením informovat uživatele o hustotě (viskozitě) oleje, přesněji o jeho viskozitě v určitém teplotním rozsahu. Samozřejmě platí, že 15W40 je výrazně hustší, než 5W30, bude ale spolehlivě mazat při vyšších teplotách, kde už se může u 5W30 trhat olejový film. Například. První číslo říká, při jakých nejnižších teplotách je ještě zajištěna čerpatelnost oleje, druhé číslo zase říká, při jakých nejvyšších teplotách ještě olej udrží integritu mazacího filmu.

To druhé pravda není. Ne nutně. Výrobce si může napsat \"plně syntetický\" i na čistě minerální olej. Je jim to fakt jedno, oni to potřebují prodat. A jak sám můžeš pozorovat, lidi na \"syntetický\" slyší... a minerální olej je podle nich automaticky fuj. :) I přes to, že při dnešních tribotechnických metodách není problém rafinovat vysoce kvalitní minerální olej, který si v ničem nezadá se syntetickými oleji. :) Prostě je to fakt jedno, podle tohohle to dneska posuzovat nejde.

Jinak, my tě nekamenujeme, jen se tu někteří snažíme tyto zažité mýty nabourat a vnést do toho trochu osvěty. ;) Můj názor je, že pro většinu benzínových motorů provozovaných v našich podmínkách je ideální kvalitní olej 10W40. A často měnit. Long life olejům nevěřím, obzvláště, pokud nejsou pro ten motor přímo určeny; a do jetého motoru, kde nevím, co v něm bylo provozováno, bych řídký olej, jako je 5W40, nelil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...