Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Spiatočka nesvieti


Semuel

Recommended Posts

Zdravím všetkých.

Potreboval by som poradiť ohľadom svetiel spiatočky (605 SV 24). Prestali zrazu fungovať - poistky sú dobré, aj žiarovky.

Problém teda odhadujem na spínač. Vie mi niekto poradiť, kde presne by som ho mal hľadať?

...prípadne aká iná závada by mohla spôsobiť nerozsvietenie svetiel spiatočky?

Dík za každý podnet ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

tak som s tým laboroval cez víkend

...snímač som našiel po nie zrovna najkratšej dobe, keďže pod kapotou 24V nie je zrovna veľa voľného miesta odhaľujúceho prevodovku zvrchu

...ale nakoniec chvalabohu našiel pod priestorom medzi baterkou a nádržkou brzdovej kvapaliny, ukrytý zhlukom nepoddajnej kabeláže.

kabeláž spiatočky po konektor v poriadku - odskúšané

...ale snímač spiatočky bol \"kaput\" - umelohmotný konektor na tej (asi mosadznej) matici držal len na vlásku, takže reálne neopraviteľné. (Zháňam už iný-funkčný.)

Pretiahol som aspoň dva kábliky z pod kapoty pod palubovku a provizórne zatiaľ urobil spiatočku cez vypínač.

Teraz by som mal ale dve otázky :

1.) ako najlepšie vymontovať ten snímač a namontovať nový bez poškodenia práve toho umelohmotného konektoru na ňom?

Priestoru na tento úkon je tam ešte menej ako málo - je to, ako som písal, pod zhlukom kabeláže, ktorá sa dá odkloniť len čiastočne, takže prístup obmedzený. Naviac z bočnej strany zavadzia čiastočne nad maticou snímača dáky kryt (bez rozobrania pólky auta asi neodstrániteľný) a zo strany vnútra auta je tesne za maticou výstupok z bloku prevodovky.

Skúšal som to (zatiaľ len odmontovať) s kamarátom nástrčkovými kľúčmi rôznych dĺžok (výšok) s rôznymi konštrukčne upravovanými mechanizmami na otáčanie \"nástrčáku\" a pochopiteľne i viacerými druhmi gola kľúčov i s použitím kĺbov otáčania. V žiadnom z prípadov sa nám ale nepodarilo dostať kľúčom presne v rovine matice snímaču, takže to nešlo, nešlo a nešlo :(

...a to na matici nebol už ten umelohmotný konektor, ktorý by sa určite pri monáži ulomil (možno práve preto bol nalomený po predchádzajúcom majiteľovi).

Demontáže starého nefunkčného snímača by som sa zasa až tak nebál, skôr montáže nového - aby zostal ten konektor aj funkčný:D

2.) nevie náhodou niekto, ktoré presne káble pod palubovkou sú spiatočkové? Do doby opätovného zfunkčnenia snímača by som vypínač rád napichol na ne, tie pretiahnuté káble z pod kapoty ma štvú. A márne to hľadám v manuáloch:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mal by som ešte jednu (doplňujúcu) otázočku...

pasuje spiatočkový snímač zo všetkých benzínových i dieselových modelov 605-ky na verziu 3.0 24V ???

...prevodovky sú síce rozdielne, odhadujem ale, že tento snímač by mohol byť všade rovnaký

môže to teda niekto s istotou potvrdiť, či vyvrátiť?

Dík;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dík moc za tip :super

na autokelly som tento snímač pre 605 SV 24V (147KW) ani nenašiel, ale podľa mjauto by to mal byť pre tento typ práve len ten dlhší

fc76099.JPG

...ten sa ale objavuje aj u iných verzií 605-ky

Zvláštne je, že niektoré verzie 605-ky by mali mať v použití možnosť oboch variant snímača spiatočky :myslim

Výhradne len tento dlhší používajú podľa katalógu okrem SV 24V aj 2.1TD, takže sa budem snažiť zháňať len z týchto modelov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...