Tony Odesláno 23. únor 2008 Sdílet Odesláno 23. únor 2008 Zdravím, mám takový možná blbý dotaz, u Peugeot 306 XR měním rozvodový řemen a musím sundat řemenici na klice (kvůli krytce řemenu), ale někdo mi tvrdí že závit je levý a jiný zase pravý. Díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
myryn Odesláno 23. únor 2008 Sdílet Odesláno 23. únor 2008 No to není blbej dotaz, stejnej problém jsem měl já, když jsem měnil rozvoďák. V "chytrejch knihách" o směru závitu není ani zmínka. Já jsem předpokládal - podle směru otáčení řemenice /aby nedošlo k postupnému uvolnění šroubu ale spíš k dotahování/ závit levej. No kulový - byl tam PRAVEJ /teda aspoň u mýho wehiklu/!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Odesláno 23. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 23. únor 2008 Prave tak jsem si myslel i ja , ze by mohl byt levy podle otaceni motoru, u forda eskorta je taky pravy, takze riznu doleva a snad se to povoli . Jinak diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Miro369 Odesláno 23. únor 2008 Sdílet Odesláno 23. únor 2008 Zarucene je tam pravy...takze dolava a povolis to...ale vacsinou sa srob podlepi loktikom, takze to nebude take lahke...drzim palce... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Odesláno 24. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 24. únor 2008 Presne , s tim lepidlem mi to taky kluci rikali, takze to prvni odtrhnuti sroubu je dost horor Hlavne ze vim ze je to pravy zavit, pristi vikend to prubnu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stennli Odesláno 24. únor 2008 Sdílet Odesláno 24. únor 2008 Stejný problém jsem řešil u 405 a pomonl mi peloušek ale stejně to šlo dost ztuha a povoloval jsem směrem proti hodinovým ručičkám (uspěšně) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Odesláno 24. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 24. únor 2008 A jak si presne postupoval, dal tam kvalt, zabrdil predni kola nejakou tyci na pedal nebo si zajistil setrvak proti toceni ? Mam strach jestli to ten remen vydrzi az do toho budu rezat, a jeste co je to pelousek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Freedy Odesláno 24. únor 2008 Sdílet Odesláno 24. únor 2008 Já na to používám elektrickou utahovačku od Narexu a motor nijak nezajišťuju, je to asi nejlepší a nejrychlejší řešení co jsem zatim zkusil:papa:papa:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
myryn Odesláno 24. únor 2008 Sdílet Odesláno 24. únor 2008 Původně zaslal: Freedy Já na to používám elektrickou utahovačku od Narexu a motor nijak nezajišťuju, je to asi nejlepší a nejrychlejší řešení co jsem zatim zkusil:papa:papa:papa No jo ale asi se nedá sehnat za pár peněz ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matuska Odesláno 24. únor 2008 Sdílet Odesláno 24. únor 2008 Loctite je skvělý přípravek na zajiětění závitu, ale pří povolování je vhodné spoj nahřát. No, někdy se to nehodí. Už jsem viděl dost zakulacených šestihranů z povolování zastudena. Takže mám jednu radu: klíč by měl být určitě šestihranný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Odesláno 24. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 24. únor 2008 Kruciš, to jsou rady k nezaplacení , diky moc, ani jsem necekal tolik odpovedi.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Freedy Odesláno 24. únor 2008 Sdílet Odesláno 24. únor 2008 Ta utahovačka sice neni laciná, ale jestli nemáš zvedák nebo kanál, aby sis na klíč moh dát slušně dlouhej nástavec tak se ti to bude asi těžko povolovat, protože je to většinou hodně dobře zatáhlý a ohřejvání si myslim, že v tomhle případě nemá vůbec význam. Spíš bych si ji zkusil někde půjčit a tím si ušetřit hodně námahy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stennli Odesláno 26. únor 2008 Sdílet Odesláno 26. únor 2008 Peloušek se říká hovorově je bud vzduchový nebo elektricky utahovák šroubů používá se nejčastěji v pneuservise ale dá se i pujčit třeba vOBI nemusíš nic zajištovat je rázový takže v klidu povolí jen si musíš nastavit sílu monentu to se hlavně jedná u pneumatického Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roslp Odesláno 9. červen 2008 Sdílet Odesláno 9. červen 2008 Řeším stejný problém. Přes brzdu a 4tý převodový stupeň jsem neuspěl tak se poohlížím po něčem účinnějším. V půjčovně mají elektrický utahovák s momentem 325 N/m myslíte, že to bude stačit? A nebo je jistější si vyrobit přípravek na zablokování ozubeného kola na setrvačníku, který se montuje po vytažení startéru jak říká moudrá kniha? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 9. červen 2008 Sdílet Odesláno 9. červen 2008 Původně zaslal: roslp Řeším stejný problém. Přes brzdu a 4tý převodový stupeň jsem neuspěl tak se poohlížím po něčem účinnějším. V půjčovně mají elektrický utahovák s momentem 325 N/m myslíte, že to bude stačit? A nebo je jistější si vyrobit přípravek na zablokování ozubeného kola na setrvačníku, který se montuje po vytažení startéru jak říká moudrá kniha? Jak kdy, podle motoru - se to někdy montuje i bez vyndání startéru... Nebo to někdo řeší montpákou nebo něčím takovým do zubů setrváku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roslp Odesláno 10. červen 2008 Sdílet Odesláno 10. červen 2008 Takže elektricky utahovák DeWalt s momentem 325N/m si s tím neporadil. Tak jsem počkal na helfera, který podržel sekáč mezi zuby na setrvačníku přes výřez v bloku a s metrovým nástavcem na klíči jsem s tím nakonec pohnul. A díky za radu! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.405 Odesláno 11. červen 2008 Sdílet Odesláno 11. červen 2008 a závit se teda povoloval normálně? proti směru hodinovejch ručiček? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 11. červen 2008 Sdílet Odesláno 11. červen 2008 Původně zaslal: Martin.405 a závit se teda povoloval normálně? proti směru hodinovejch ručiček? , Předpokládám že normálně doleva... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roslp Odesláno 22. červen 2008 Sdílet Odesláno 22. červen 2008 Ano jak píšou nahoře je tam pravý závit. Takže když se motor točí má snahu to povolit a proto tolik alchymie kolem dotahovani a zajišťování. Dal jsem řeč s mechanikem a ten mi říkal, že to dotahuje co to da (hádám něco kolem 180 N/m) bez nějakeho zajišťování. Ale jestli je to jen špatná rada nebo rada zkušeného mechanika to se ukáže. Udělal jsem si přes šroub, podložku a řemenici značku barvou tak snad uvidím, že se to nehlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 22. červen 2008 Sdílet Odesláno 22. červen 2008 roslp: Jaký pak zajišťování, většinou se to má lípnout lepidlem na lepení závitů... Proto to někdy tak drží... A nevím jak u kterého auta, ale někdy je to třeba XY Nm a pak třeba ještě o 60 °... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.