Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Jaká Alu kola?


Žampión

Recommended Posts

Tak kolečka a pneu dorazily! :aut Za pět minut jedu do pneuservisu, aby mi hodily pneu na kola a pak udělám fotečky. :) Ale na autě budou až příští týden, potřebuju ještě udělat geometrii a nalakovat brzdy, než na to dám nový kola. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fakir

Tak kolečka a pneu dorazily! :aut Za pět minut jedu do pneuservisu, aby mi hodily pneu na kola a pak udělám fotečky. :) Ale na autě budou až příští týden, potřebuju ještě udělat geometrii a nalakovat brzdy, než na to dám nový kola. :)

moje řeč taky lakovat a geometrii :D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: KoNG

Původně zaslal: Fakir

Tak kolečka a pneu dorazily! :aut Za pět minut jedu do pneuservisu, aby mi hodily pneu na kola a pak udělám fotečky. :) Ale na autě budou až příští týden, potřebuju ještě udělat geometrii a nalakovat brzdy, než na to dám nový kola. :)

moje řeč taky lakovat a geometrii :D

Tož, tak nakonec to bude na autě od zítřka, geometrii odložím na příští týden, nejdřív musím vyzkoušet, jestli to tahání doleva není způsobený tragickýma gumama, co jsou tam teď. Koukal jsem na starý kola a sjíždí se rovnoměrně, takže nehrozí, že bych ty nový gumy během týdne zničil. :) Lakování taky příští týden, musím sehnat barvu a udělat si čas mezi psaním bakalářky. :) Ale zejtra chci prostě to auto vidět už na nových, to nepočká. :D:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...
Původně zaslal: Žampión

Zdravím kluci,mám možnost koupit alu kola,origo Peugeot.Jsou to R15 a ET18.Zajímá mě jestli když tam dám gumu Barum Bravuris 195/50,jestli to tam nacpu.Nerad bych štrejchal.Díky moc za odpovědi

co je to za rafek ? 6 - 6,5 - 7 ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Největší kola co se na 206 ofiko dávají jsou 7Jx17 ET 28 - na RC. Jsou na nich gumy 205/40

6,5Jx15 či 16 jsou běžný rozměry ráfků, gumy bejvají buď 195/55, nebo 205/45.

Takže pokud máš disk 6,5Jx15 (velmi pravděpodobně, nevím že by Peugeot v patnácti palcích dělal 7J ráfky), jedinej problém může být v ET. 18 znamená, že oproti předepsanejm kolům budou tyhle o cenťák vystrčený ven. Což by snad neměl bejt problém, myslím že s tímhle ET lidi ještě vcelku běžně jezdí. Na 15\" ráfek by správně měla přijít guma s profilem 55, pokud chceš dát 50, bude ti lehce proměřovat tacháč, ale zároveň tím kolo zas o pár milimetrů zmenšíš. Vepředu je místa ranec, vzadu by to mohlo bejt horší. Záleží jak moc jezdíš naloženej a jak moc řežeš zatáčky.

Asi bych se toho nebál, není to žádnej extrém. Ale říct na beton, že ti to v mezních situacích někde neškrtne nejde, to musíš vyzkoušet.

Kecy o tom, že v tom případě ale budeš mít na autě jak neschválený ráfky, tak gumy a vystavuješ se tím riziku potíží s policajtama a na technický si odpustím :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: MirasCC

Největší kola co se na 206 ofiko dávají jsou 7Jx17 ET 28 - na RC. Jsou na nich gumy 205/40

6,5Jx15 či 16 jsou běžný rozměry ráfků, gumy bejvají buď 195/55, nebo 205/45.

Takže pokud máš disk 6,5Jx15 (velmi pravděpodobně, nevím že by Peugeot v patnácti palcích dělal 7J ráfky), jedinej problém může být v ET. 18 znamená, že oproti předepsanejm kolům budou tyhle o cenťák vystrčený ven. Což by snad neměl bejt problém, myslím že s tímhle ET lidi ještě vcelku běžně jezdí. Na 15\" ráfek by správně měla přijít guma s profilem 55, pokud chceš dát 50, bude ti lehce proměřovat tacháč, ale zároveň tím kolo zas o pár milimetrů zmenšíš. Vepředu je místa ranec, vzadu by to mohlo bejt horší. Záleží jak moc jezdíš naloženej a jak moc řežeš zatáčky.

Asi bych se toho nebál, není to žádnej extrém. Ale říct na beton, že ti to v mezních situacích někde neškrtne nejde, to musíš vyzkoušet.

Kecy o tom, že v tom případě ale budeš mít na autě jak neschválený ráfky, tak gumy a vystavuješ se tím riziku potíží s policajtama a na technický si odpustím :)

Nemáš pravdu člověče

Nevím, kde si na tyhle informace přišel? Ty jsi si to zjišťoval?

Když sem před dvěma rokama pořizoval kola, tak sem po tom pátral. Pro některý motorizace je povolena 195/50 (slabší verze), pro silnější motory (od 1.6 benzín výše) je to pak 195/55.

V ET je minimum ET15, jak v předu, tak v zadu. Mám na to typovej list a vyjádření TUV o homologaci pro daný typ auta -> podklady pro zápis do TP.

Už sem tady několikrát psat zkušenosti s diskama s ET15. V předu vpohodě, vzadu sem dvakrát škrtnul o vnitřek podběhu. Vezl sem tři lidi a něco v kufru a najížděl sem v prudkým kopci na nájezd k brance. Vzadu je to prostě nahraně - pokud jezdím sám (95procent všech jízd), tak není problém.

Pravda je, že ty kola na autě vypadaj fakt dobře. Decentně to přečuhuje a vzadu je to zarovnaný s lemem podběhu. Nevýhodou ET15 může být větší namáhání náprav - ale zatim sem s tim problém neměl a myslím si, že v tom nebude o moc větší problém jak u běžných ET25.

Nevím, jestli je nejchytřejší pořizovat dopředu jiný ET jak dozadu. Já třeba každou sezónu měním kola mezi nápravama (přední se sjíždějí víc jak zadní).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Žampión

Tak se zápisem by neměl být problém,mám známou na stk.Naloženej jezdím max.4 lidi.Na značce kola nezáleží?není třeba nějaké širší?(konstrukčně)Zatáčky řežu v rámci možností,dle stavu vozovky.:papa

Ad zápis to TP -> podmínkou byl typový list, což bylo vpodstatě vyjádření dovozce o homologaci daného typu kola na určitý typ auta. Při koupi kol tenhle papír vyžaduj.

Známá na stk je supr věc, ale zápis do TP provádí magistrát - odbor dopravy a to na základě typovýho listu.

Nevim, jestli se od doby co sem pořizoval kolečka situace nějak nezměnila. Možná je to teď benevolentnější.

Nevařte tady z vody, zvedněte svý zadky, nebo telefony a optejte se na odboru dopravy.

Ad značka kola.....jsou samozřejmě obrovský rozdíly v kvalitě disků. Pokud ale koupíš kolo od výrobce, který má tradici, tak by problém být neměl. Nekupuj to nejlevnější co na trhu je. Největší rozdíly jsou pak ve váze samotného disku, v tvrdosti slitiny a v kvalitě povrchové úpravy.

Parametry disků ET, šířka by měly být dodržovány u všech výrobců stejně. Tzn - když koupím disk s ET15 od dvou výrobců, tak by ty kola měly mít po namontování stejný přesah vůči karoserii (resp. stejnou velikost zálisu).

Pokud chceš koupit kola, možná bych se zbavil těch svých - 15\" ENZO H, šířka 6.5, ET15, s dokumentací, pneu Firestone Firehawk fuelsaver 195/50 tak 60procent vzorku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tanagy: Ne, nikde sem neběhal a aktivně to nezjišťoval, píšu podle toho, co mám já v techničáku a co sem pochytil z jinejch zdrojů. Nejmenší co v techničkáku mám je 6,5Jx15 s pneu 195/55, jako alternativu 6,5Jx16 s 205/45 a že se na RC dávají 7Jx17 s 205/40 je známá informace. Mě vždycky zajímaly spíš kola větší, co se dává na slabší motorizace sem nezjišťoval.

Nicméně - co z toho co píšu výše se rozchází s tvým názorem? :) Řešit rozměry pneu nemá asi cenu, těch alternativních rozměrů můžou bejt mraky. Chtěl sem přiblížit horní limity, protože tady se řeší, co ještě se na to auto dá dát.

U mýho auta jsou sériově montovaný disky 6,5Jx16, ET 28, pneu 205/45, ET 28. Na slabší se dávají 6,5Jx15, ET 28, pneu 195/55. Souhlas? Zřejmě se dávají ještě menší disky, to už nevím.

Že je někde psaný jako minimální ET 15 jsem netušil, odkud to máš? Ona je známá věc, že německo a TUV jsou trochu někde jinde, než český úřady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MirasCC: v pohodě, neber to osobně, asi už sem alergickej na informace, který někdo prostě trousí z rukávu a nemá to ověřený.

K rozměrům kol už sem tady psal několikrát, protože sem to sám řešil a ty informace sem si zjišťoval...viz minimální ET, schválený pneu (na to je přepočtová tabulka - velikost alternativní pneu nesmí být VĚTŠÍ než ZÁKLADNÍ rozměr pneumatiky uvedený v TP - tím je myšleno obvod pneumatiky). To že na 15\" ráfek správně patří pneu 195/55 je taky polopravda (patří, ale pro silnější motorizace).

Tachometr - asi měří počet otáček kola, tímpádem při změně obvodu kola ukazuje jinou rychlost - záleží na jaký rozměr je to kalibrovaný. To je jasný. Všechno je v přepočtové tabulce jednotlivých rozměrů pneu....stačí pogůglit

Jinak s tebou souhlasím.

Minimální ET sem si tenkrát zjišťovat u dovozce kol i u Peugeota.

Němci sou v tomhle o krok dál než u nás (můžeš si dovolit větší \"prasárny\") - ale snad se to časem zlepší i u nás.

Doporučuju každýmu zavolat buď do Peugeota, nebo na úřady a informace si sám pozjišťovat. Na informace z internetového fóra pak pojišťovna z vysoka kašle, že

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tanagy: krátkej dotaz - přepočtový tabulky velikostí pneu jsou známá věc. Řekněme že mám v základu 205/45 R16, je to napsaný v techničáku, není problém. Alternativy žádný nejsou. V tabulce zjistím, že jako alternativu bych mohl použít 205/40 R17 - šířka stejná, zális stejnej, obvod kola ve výsledku taky.

Co na tohle technická? IMHO mě od ní můžou vyhodit, protože ani ráfek, ani gumy tohodle rozměru nemám v TP zapsaný. Je to tak?

Ještě to rozšířím: Píšeš, že velikost alternativní pneu nesmí být větší, než základní rozměr zapsanej v TP. Takže cokoliv menšího dát můžu bez problémů?

//EDIT: Ještě jedna věc mě napadá - to minimální ET 15, který píšeš, platí pro ráfky 6,5J i 7J? A pro všechny gumy, tzn až do šířky 205? Můžu dát 7Jx17 s pneu 205/40 a mělo by to jít zapsat do TP?

[upravil dne 13/6/08 MirasCC]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čistě teoreticky bys měl mít všechny nestandart rozměry ráfků a pneu ve velkým techničáku. Pokud jezdíš na něčem, co není napsaný v TP, tak by tě neměli na technické pustit a pojišťovna se bude cukat při vyplácení peněz v případě havárky (i pokud jsi ji nezavinil).

Jinak existuje tabulka, kde máš typ auta a všechny možný varianty obutí (rozměry disků, pneu atd) Určitě poradijou v peugeotu...Do techničáku ti to na úřadě zapíšou na základě \"typovýho listu\" - což je vpodstatě homologace danýho disku pro určitý typ vozidla. Spousta disků však tenhle typový list nemá, nebo ho dovozce neobstaral - a tam nevím jak se to dál řeší. a opakuju, to jsou informace skoro tři roky starý

Čistě teoreticky (nemám to zjištěný) by mohly projít všechny varianty disků s pneumatikama o výsledným obvodu shodným se základní kombinací disk-pneumatika uvedených v TP. Prostě disk a pneu dohromady tvoří válec určitýho rozměru - a ten nesmí být větší než základní varianta (větší disk -> menší výška pneumatiky). To samý si myslím o ET-čku. Minimální ET15 by mohlo platit pro všechny velikosti disků. Ale to sou všechno jen úvahy na .... Musíš si to zjistit sám

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...