Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Sportovní přední brzdy - co na to zadek?


Fakir

Recommended Posts

Tak mně trošičku hlodá otázka, jak se bude chovat brzdový systém, pokud dám dopředu sportovní vrtané kotouče Zimmermann s polozávodními deskami Ferodo (ty "nejostřejší", co jsou ještě schválené pro silniční provoz) a vzadu nechám sériové kotouče (jednoduchý nechlazený kotouč, tam se toho moc nevymyslí) se sériovými deskami.

Nebude to přebržděné na předek? Moje autí disponuje elektronickým rozdělením brzdného účinku (EBD); dokáže se tento systém přizpůsobit mnohem ostřejším brzdám vepředu, oproti sérii tak, aby měl zadek ještě nějaký účinek?

Dík za případné info. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přední brzdy táhnou většinu brzdového výkonu, proto jsou masivnější. Přesto je brzdový účinek počítaný na obě nápravy tak, aby byl v poměru k zatížení. Přebržděný předek tento poměr naruší, což může mít za následek nestabilitu vozu. Co na to řekne elektronika nevím, ale vzhledem k tomu, že je naladěná na určitou úroveň, dá se předpokládat její "zmatení".

Hlavní je IMHO jiný problém. Ty polozávodní destičky, resp. jejich obložení ke své optimální funkci potřebují určitou provozní teplotu - daleko vyšší, než je na destičkách v běžném provoze a dokud tu teplotu nemají, jejich brzdící výkon je nízký, takže pokud je chceš použít pro standardní provoz, nebudou dosahovat nejen požadovaného, ale ani bezpečného výkonu a ve finále budou daleko horší, slabší - a tím nebezpečnější, než standardní obložení a to bez ohledu na použití spešl kotouče. Pokud je osadíš, tak se několikrát za sebou rozjeď a prudce zabrzdi a zjistíš, jak jejich účinek stoupá spolu s jejich teplotou. No a na téhle teplotě bys je musel držet - nejlépe neustálým přibržďováním. Po pár metrech bez brzdění (což při běžném provozu není problém) opět vychladnou a výkon je pryč.

[upravil dne 16.2.08 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja myslim, ze to trochu prehanis, dej do predu vrtane zimmermanny a na to normalni desky a nemusis resit takove kraviny, ostrejsi brzdy jsou sice pekne, ale stejne ti to kvuli ABS moc nepomuze, ja tam mam seriove brzdy a stejne kdyz na to vic slapnu, tak to ABS omezuje. Navic nemusis resit pri jake teplote desky brzdi a pri jake ne. Kamos ma na aute ty zimmermanny k tomu "normalni" desky a je spoko, zadna prebrzdenost, zadna provozni teplota. Ja to udelam taky tak a mam klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tou teplotou to je naprostá pravda... ty moje bremba za studena žádná sláva, ale po zahřátí brzdí fakt ostře!!! takže bych to až tak nehrotil a dal tam normální brzdy... stejně máš ve předu obyč. jednopístky ne? (coupé má 4!)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: BoneDaddy

Navíc bych přidal, že pokud tam chceš dávat Ferodo desky, tak si ty zimmermany nakup do zásoby. Desky Ferodo ty kotouče žerou neskutečným způsobem co vím.

Taky si myslim. Oni ty Zimmermanny nejsou zas kdo vi jaky zazraky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: f3Rd@

Původně zaslal: BoneDaddy

Navíc bych přidal, že pokud tam chceš dávat Ferodo desky, tak si ty zimmermany nakup do zásoby. Desky Ferodo ty kotouče žerou neskutečným způsobem co vím.

Taky si myslim. Oni ty Zimmermanny nejsou zas kdo vi jaky zazraky...

jj,prirovnal bych je k ATE Power diskkdyby byli skutecne sportovni,tak by stali prinejmensim jako bremba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj,kotouče ATE Power Disc a destičky ATE k tomu , taky jsem uvažoval nad jinými kotouči , jenže problém byl jaké destičky vybrat ,teď jsem spokojen

(kolik váží 206 s tímto motorem?)

[upravil dne 16.2.08 Miku]

post-0-14109599020157_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kliiid, to měla být jen hypotetická úvaha typu "co to udělá, když...", jen jsem to tam zapomněl napsat. :D Nejpravděpodobněji stejně skončím u kombinace Powerdisc + desky ATE, obzvláště za ty prachy. :) O provozních teplotách závodních desek samozřejmě vím, známý to má na Impreze (keramika) a když se jede projet, tak prvních deset minut zahřívá brzdy, protože obrazně řečeno, dokud ty kotouče nesvítí, tak to nebrzdí... :D Každopádně díky za vaše rady. Pořád se zabývám otázkou, jak udělat, aby mi ta 206ka brzdila ostřeji, než se sériovými kotouči a deskami, neb začínám koketovat s amatérskými závody lehce upravených aut a na to jsou sériové brzdy přeci jen trochu líné. Takže přemýšlím jak dostat z těch jednopístků maximum. Takovej šílenec, abych předělával 206ku na vícepístkové brzdiče, to zase nejsem. :)

Miku: cca 1050 kg.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...