Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ako spravne jazdit?


janci77

Recommended Posts

Dobry den, prave som si kupil moje prve auto, nikdy sme auto nemali, tak sa prosim nedivte timto otazkam, takze je to peugeot 206, motor 1.9D, najazdene 165000km. Chcel by som Vas poprosit o cenne rady ako spravne jazdit na aute aby mi vydrzalo co najdlhsie - hlavne ma zaujima:

- ako zistim, ze motor je uz zohriaty (podla teploty vody, kolko ma byt stupnov?)

- na kolko otacok mam motor vytocit pri preradovani (rozsah je asi do 5200)

- pri kolkych otackach mam jazdit

- kedy uz motor podtacam

- ked mam pri jazde z kopca zaradenu rychlost, kolko musim mat minimalne otacok aby som motoru neuskodil

- je dobre vytocit zohriaty motor trebars na dialnici do maximalnych otacok - aby nezlenivel?

Dufam ze som vas mojimi otazkami neznechutil,

dakujem vsetkym za odpovede, a tesim sa na dalsie cenne rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- ako zistim, ze motor je uz zohriaty (podla teploty vody, kolko ma byt stupnov?)

převážně 85 stupňu vody

- na kolko otacok mam motor vytocit pri preradovani (rozsah je asi do 5200)

no rozhodně né maximum idální je dle mě něco mezi 2500-3000ot zkušenost z 1.4HDI

- pri kolkych otackach mam jazdit

no já to větišnou držím od 1900-3500 více motor zbytečně neturuji

- kedy uz motor podtacam

poznáš to podle zvuku pod 1500ot.

- ked mam pri jazde z kopca zaradenu rychlost, kolko musim mat minimalne otacok aby som motoru neuskodil

no nesmí to hulákat nad 4000ot :)

- je dobre vytocit zohriaty motor trebars na dialnici do maximalnych otacok - aby nezlenivel?

no obač sovje vozidlo protáhnu trošku agresivnější jízdou :)

Jinak moje zkušenosti z 1.4HDI třeba odpoví někdo kdo má tvůj motor ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hernajs tož mu někdo poraďte.

Já mám sice 306 TD/turbo/

- teplotu motoru zjistíš na ukazateli - přístrojová deska /pokud je motor studenej a rafika se zatím nepohla tož ho nehoním/

- já jezdím v rozsahu 1700 - 2400 - nikam nespěchám, max při předjíždění 3000 - lze i víc ale proč

- viz předchozí bod

- no to nevím snad 1500 ??

- nevím ale kdysi mi jakýsi odborník říkal, že s jakou zařazenou rychlostí bych jel do kopce tak stejnou bych měl mít i při jízdě s kopce /možná to už u nových wehiklů neplatí - nevím/ - každopádně já v rozmezí 1700-2400

- po dálnici nejezdím, nemám ani známku ale sem tam motor protočím - abych vyhnal pavouky z výfuku, ale max 3500

Snad se ozve i někdo jinej kdo má stejnej typ motoru jako já se svýma zkušenostma.

A vlastně hlavně kdo má 206 D - tak vlastně zněl dotaz. :myslim

Eh, soráč - teďka když jsem to šoupl na NET jsem zjistil, že koNG byl rychlejší.

[upravil dne 12.2.2008 myryn]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.Měl jsem 206 1,9D.Koupil jsem to jako nové auto a při prodeji měla něco přes 110000km.Super motor, který jede naprosto v pohodě od 4,8-5,3l nafty i při razantnější jízdě.Jinak táhne od nejnižších otáček a točit jej přes 4000tis./ot. nemá smysl.Je to jen trápení motoru.Něco jako na emisích.Jinak než se to ohřeje, tak je dobré moc to netočit.Stačí něco málo přes 2000ot.Jinak na 5 ku, to při 90km točí právě něco přes ty 2000, takže nebudeš brzda provozu.Je to diesel, takže táhne pěkně od spodu.Kdyžtak se ještě ptej...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Janči vitaj! Maximálně sympatická otázka na první příspěvek.

P206 a motor 1,9D je kombinace malého auta / Tomyka promine/ a silného motoru / už prominul:D/.

Provozní teplota agregátu je zhruba na 80ti stupních , tzn.,že do této teploty by si neměl motoru "šlapat na krk".

To že má auto na otáčkoměru 5200 ot. klidně zapomeň, protože většina ropákú této kategorie málokdy za jízdy přesáhne hranici 4000 otáček.

Ideální otáčky za jízdy jsou vždy závislé od okolností, většinou se však pohybují mezi 1500 až 2500 ot/min.Na dálnici při 150ti se jistě budou pohybovat nad 3000, ale to není na škodu motoru, spíš na škodu tvojí peněženky, až tě naměřej.

Řeči, že motor zleniví pokud ho nebudeš vytáčet jsou spíš mýtusem, pravdou však je že dlouhodobým ježděním na nízkých otáčkách se usazují saze v komíně a motor pak vykazuje vyšší emise na kontrole.Takže ropáka před emisní doporučuji trochu prohnat aby se vypálil komín popř. vyčistil kat.

Motor podtáčíš tehdy, když už auto cuká a nereaguje na plyn plynule.Moje 2.1td si nechá líbit i na čtyřce 40km/h a pokud přidáš jemně, tak zase ožije.

Jízda z kopce = takový rychlostní stupeň aby auto rozhodně necukalo, ot mezi1500 až podle rychlosti i hodně.

Dúležité je poslouchat ušima co agregát potřebuje a za chvíli už se na otáčkoměr budeš dívat jen ze zajímavosti.

Hlavně mu nedávej zahulit za studena ..

Přeji mnoho šťastných km a nashle na některém sk sraze.:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

to si teda pis, tiez som tu zavital ako uplny moto-novacik a lepsie som asi dopadnut nemohol. Sa tu o teba hezky postaraj.:)))

hlavne posluchaj motor, on ti povie ako do kopca alebo z kopca :) a ako pisu ostatni, hlavne ho nezen za studena.

a gratulujem k autu, riadne si ho uzi

[upravil dne 21.2.2008 raydowe]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...