gen.Migen Odesláno 12. únor 2008 Sdílet Odesláno 12. únor 2008 Zdravím, Už někdy někdo z Vás měnil tuhle napínací kladku klínovýho řemene. Jde mi o to, jestli jde jen na autě vyměnit ta kladka, nebo jestli se musi celej ten celek vymontovat z auta a pak vyměnit kladka, a nebo jestli se to musi vyměnit celé za nové (kladka i to v čem je namontovana)?? Ptam se proto, že je tam hrozně špatny přistup a abych se třeba pak nedivil, že musím např. povytáhnout nahoru motor aby to vubec šlo..Diky za odpovědi. Pro nazornost připojuji obrázek oč se jedná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marisw Odesláno 12. únor 2008 Sdílet Odesláno 12. únor 2008 zhod to dole cele, a vymenis len kladku ak budes potrebovat..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 12. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 12. únor 2008 Máš zkušenosti jak to dostat dolů, myslim to nebude jen tak?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest servisman Odesláno 12. únor 2008 Sdílet Odesláno 12. únor 2008 Původně zaslal: gen.Migen Máš zkušenosti jak to dostat dolů, myslim to nebude jen tak?? zeptat se OK406 ten měnil ,když měnil něcodrážková řemen [upravil dne 12/2/08 sarkomi] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 12. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 12. únor 2008 Klikl sem na ten odkaz, ale je to takovy zmateny, řikal že měnil vodici kladku, ale to co ja chci je napínací. Tak nevím. Prostě jen potřebuji vědět jestli se to da vpohodě vyměnit doma a jestli to vubec jde. Mam tam ještě nějakej tlumič kmitů, s kterým je tento mechanismus zpřažen. Asi zaleži přesně na autě, mam 2.1 TD s klimou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bagr Odesláno 12. únor 2008 Sdílet Odesláno 12. únor 2008 Ahoj Migene. Vyměnit doma to jde, ovšem pouze jako celek i s tim hliníkovým držákem. Nakonec ani nejde koupit tato kladka jako samotná. Je k tomu ale zapotřebí dost trpělivosti. Hlavně přístup na torx kterej spojuje spodní oko tlumiče kmitú se samotnym hliníkovým vahadlem.Taky je třeba si udělat čtyřhran, kterým natáhneš vahadlo aby si mohl shodit,resp. nahodit pomocnej drážkovej řemen. Postup asi tak: sundat řemen vyndat tlumič kmitú povolit šroub na hliníkovém držáku kladky kladku vyndat Je dobře sundat z držáku servočerpadlo protože dost překáží, taky demont krabice s Ř J a ještě si zapamatovat kudy vede řemen:D Při vyndávání tlumiče kmitú se tento nesmí šprajcovat, tím myslím,že pokud je problem ho vyndat protože je jakoby "dlouhej" a z držáku má tendenci vystřelit pok je uvnitř 100 pro rupnutej a netlumí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bagr Odesláno 12. únor 2008 Sdílet Odesláno 12. únor 2008 Nemám po ruce nic lepšího, ale sám vidíš, že horní uchycení tlumiče je hned pod servopumpou,/pod tou trubkou/ proto se to lepši dělá, kdyz je dole/chápej uvolněná z držáku a odstrčená bokem bez rozebírání hydrauliky!!/. Na spodku fotky je vidět kousek držáku kladky. Foceno to však nebylo pro tento účel. [upravil dne 12/2/08 bagr] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bagr Odesláno 12. únor 2008 Sdílet Odesláno 12. únor 2008 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 12. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 12. únor 2008 Diky moc bagr. Zitra tedy objednam cely komplet (kladku + drzak), a o vikendu to snad vymenim. Upřimně řečeno maji to pěkně zdrbaně vyřešeno, ale na to už sem zvyklej. Když říkáš, že nejde vyměnit jen kladka tak to koupim cely. No a doufam že nebude ruplej ten tlumič, protože stojí 1600kč Ty jo asi koupim fanouša za tu cenu :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 13. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 13. únor 2008 Taky by me zajimalo, jak se projevuje, když je prasklej ten tlumič kmitů? Ten tlumič kmitů plní vlastně aji funkci napínací pružiny celýho systému drážkovaného řemene. Me totiž ta kladka za studena hrozne jako by rachoti a jak se to zahřeje tak je to dobry. A taky ta kladka šileně háže jakoby nahoru dolu. Tak jestli to nakonec neni tim tlumičem kmitu:( Dělá to jen při volnoběhu, jak zrostou otáčky tak je klid. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 13. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 13. únor 2008 Tak sem nad tim přemyšlel, a on to bude opravdu možna ruplej ten tlumič kmitů. Protože ta kladka ma sice vuli, ale nedokazu si predstavit aby delala takovej randal. A je to zavysli od otacek, dela to pouze kdyz je motor studenej a na volnobech, tudiš s maximalnim chvenim motoru. Nevím, ale jak zjistit jestli je ruplej nebo ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bagr Odesláno 13. únor 2008 Sdílet Odesláno 13. únor 2008 Velikou pravdou je, že je li tlumič kmitú pomocnýho řemene defektní, tak dokáže dělat pěknej "zvuk" motoru hlavně při přechodu" z" a" na" volnoběžný otáčky. Na vině je obvykle prasklý vnitřek tlumiče, a potom tlumič nefunguje jako tlumič ale jen jako obyčejná pružina. Oplatí se taky zkontrolovat jeho "oka" zkrz které je uchycen.Dokážou se pěkně vymlátit. Asi nebude na škodu když na novým tlumiči změříš rozteč šroubú a hodíš to sem. Pokud je tlumič ruplej tak je asi o 1,5 cm delší a nedá se dobrovolně založit zpět do držáku a je potřeba ho zamáčknout.Píšu to proto,že když jsem ho vyndal já tak sem neměl náhradní a starej musel na tejden zpátky. Novej jde založit rozměrově úplně pohodově. Pokud chceš zjistit jestli je vadnej, tak prostě sundej řemen, odšroubuj horní šroub tlumiče a nyní jsou dvě možnosti první .....přesto, že je řemen dole a vahadlo kladky volné a ve spodní poloze ,nedá se volně zasunout horní šroub tlumiče na své místo protože je nutné tlumič natlačit na své místo....tudíž je v háji druhá.... vahadlo kladky se volně kýve nahoru dolu a oko tlumiče se dá pěkně nastavit na otvor.....měl by být O.K. [upravil dne 13/2/08 bagr] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bagr Odesláno 13. únor 2008 Sdílet Odesláno 13. únor 2008 http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?kat=54& Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bagr Odesláno 13. únor 2008 Sdílet Odesláno 13. únor 2008 Tak sem se pohrál s tím předchozím obrázkem . Podle katalogu je spodní šroub 8mm v pruměru, takže vzdálenost ok by měla být u dobrého tlumiče cca 10cm. Pokud je o víc než 1cm delší, tak je ruplej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 13. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 13. únor 2008 Bagr seš skvělej..Dikec moc. Ja sem tohle už rozdělaval tak před rokem, a z tlumiče jsem vlastně vydělal ten horni šroub, ted už nevim na jakou stranu tlumič šponoval ale nešlo to prostě zpět, musel sem šileně něčím zatlačit abych tam ten tlumič dostal zpět. Takže myslim že muj problem bude vyřešen zakoupením nového tlumiče a tu kladku asi kupovat nebudu. Dle tvých rad, mě ted vše vede k tomu že je to ten tlumič. Ted sem auto dovezl ze servisu a děla to trochu randal, ale jak to bylo studeny tak velkej. a hlavně kladka haže nahoru dolu při volnoběhu, což bude asi tim, že ten tlumič netlumí, protože když sem měl shozenej řemen, a zkoušel kladku tak měla tak 2 mm vuli do strany ale vubec jakoby nehazela když sem ji roztočil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomike Odesláno 13. únor 2008 Sdílet Odesláno 13. únor 2008 pani aj mne motor za studena a na volnobehu nejak moc klepe tak ak pojdem do predajne aky diel mam pytat? Tlmic kmitov ale coho? Napinacej kladky ? dik za pomoc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 13. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 13. únor 2008 Jo jo, zeptej se na tlumič kmitů napínací kladky drážkovaného řemene. a jak se ti to projevuje? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomike Odesláno 13. únor 2008 Sdílet Odesláno 13. únor 2008 Jednoducho za studena a na volnobeh motor dost pocut, akonahle pridam plyn tak je vsetko v pohode. Silentbloky to urcite nebudu. Takze tlumič kmitů napínací kladky drážkovaného řemene dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bagr Odesláno 13. únor 2008 Sdílet Odesláno 13. únor 2008 To gen.migen: až budeš mít dole řemen, rozhodně s tou kladkou zatoč. Jestli rachotí jako starej kostlivec tak pryč s ní . Pokud ne, tak stačí tlumič. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gen.Migen Odesláno 13. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 13. únor 2008 no ta kladka idealni neni, ale finanančně to ted není ono, tak koupim jen tlimič, myslim že kladka by řvala pořad a ne jen na volnoběh. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.