graver Odesláno 17. prosinec 2003 Sdílet Odesláno 17. prosinec 2003 Ne, že by nechladil :-), ale pomalu se zahřívá - za dnešních teplot tak po 10-12 km/město na 70 stupňů, se zapnutým topením ani to ne. Termostat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 17. prosinec 2003 Sdílet Odesláno 17. prosinec 2003 Nejspíš... Sáhni si před těmi 70° na chladič. Pokud bude stejně teplý, tak termostat zůstává otevřený. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 17. prosinec 2003 Autor Sdílet Odesláno 17. prosinec 2003 Asi to tak bude. Řekl bych, že se chladič zahřívá už od začátku a budík ukazuje plynulé zahřívání (tzn. ne že to rychle vyskočí na 80 a tam se to drží). Motoru to v zimě asi nedělá dobře, takže to raději vyměním. Máte někdo představu o ceně (než se zeptám v servisu :-). Může to být něčím jiným, abych do toho necpal prachy zbytečně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cidas Odesláno 17. prosinec 2003 Sdílet Odesláno 17. prosinec 2003 Mám přesně ten samý problém na 205... Když přejde ručička těch 70, tak jenom o kousek a jenom když stojim dlouho na místě s běžícím motorem. Jinak se sotva vyšplhá na těch 70... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voštík Odesláno 17. prosinec 2003 Sdílet Odesláno 17. prosinec 2003 cidas, taky asi termostat, ma to ty stejne priznaky BTW: termostat je na 89°C a stoji asi 300,- a vymenit ho zvladne skoro kazdej. Povolis 2 srouba a rychle tam hodis ten vovej term. at ti nevytece moc vody. A nemusis slozite odvzdusnovat... Pro detailisty: ta voda se muze aspon trochu upustit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cidas Odesláno 17. prosinec 2003 Sdílet Odesláno 17. prosinec 2003 Je vícero typů těch termostatů? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voštík Odesláno 18. prosinec 2003 Sdílet Odesláno 18. prosinec 2003 je, ale na GTi a GRi je ,jako na vetsinu PEU, 89°C Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 19. prosinec 2003 Autor Sdílet Odesláno 19. prosinec 2003 No, tak je to jasný - chladič se zahřívá už od začátku a při plynulé jízdě teplota zase klesá i pod 70. Moje poslední zkušenost s tímto je u Š120, takže prosím o radu: předpokládám, že někde na chladiči bude termočidlo, které ovládá solenoid, tzn. problém asi bude buď v čidle nebo ve ventilu. Kde to hledat a jak to vyzkoušet (tzn. např. jestli to čidlo spíná do nulového odporu nebo jestli jen částečně mění odpor a někde se to vyhodnocuje...). Chystám se na hory, nechci s tím v zimě jezdit a do servisu už to nestihnu (/a navíc mám obavu, že i když to bude jen čidlo, vymění mi půl auta a chladící kapalinu k tomu)... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 19. prosinec 2003 Sdílet Odesláno 19. prosinec 2003 ??? jestli o tom máš takovéhle představy, tak to vážně radši dej do servisu. Žádné čidlo, solenoid ani jiné podobné blbosti tam nejsou, termostat je čistě mechanická věc (bimetal), stejně jako u té š120... Že je to tím termostatem, to už sis vyzkoušel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davy Odesláno 19. prosinec 2003 Sdílet Odesláno 19. prosinec 2003 Jestli ti mohu doporucit, zajed opravdu do servisu. Ja mel stejny problem vymenili mi termostat a nejake drobnosti doupravili a dnes topim jako dabel. A musim rict, ze to je fakt dobry!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 19. prosinec 2003 Autor Sdílet Odesláno 19. prosinec 2003 No, já jsem si myslel, že doba už pokročila a ten ventil je elektromagnetický. Proto se tady ptám - kdybych byl Oddie, tak bych radil... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 19. prosinec 2003 Sdílet Odesláno 19. prosinec 2003 Graver: jak doba pokročuje , dost často se ukazuje staré známé pravidlo, že v jednoduchosti je síla. Když jsem ještě chodil do školy (strojárna), strašně jsem se divil těm starším pánům, co říkali, že dobře udělaná mechanika je podstatně spolehlivější než elektronika. A nevěřil jsem jim - mj. proto, že elektronikou jsem se zabýval už od ZŠ, bavila mě, a tudíž jsem jí chtěl hájit... Nicméně, jak plynul čas, musel jsem jim dát za pravdu. Dnešním el. systémům v autech říkám \"elektronický šrot\", a děsím se okamžiku, kdy takové auto budu mít taky. Takže, se do poslední chvíle budu snažit držet poctivého mechanického dieselu, který k provozu vůbec žádnou elektriku nepotřebuje (vyjma žhavení a startéru), a jsem rád, že věcičky jako termostat jsou čistě mechanické - když fungují, OK, a když ne, vymění se a není třeba jakousi přihlouplou diagnostikou bádat, který kontakt v padesátižilovém svazku občas blbne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 19. prosinec 2003 Autor Sdílet Odesláno 19. prosinec 2003 No, tohle je bohužel pravda - v jednoduchosti je síla. U té škodovky jsem si spoustu věcí pošteloval sám a to bylo moje první auto. Dneska když se podívám pod kapotu své 405ky, tak si připadám jak debil - nenašel jsem mimochodem ani ten termostat :-)). No, v servisu to slíbili udělat na počkání za 700,- i s prací. Jen doufám, že to nebude nic jiného... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomyka Odesláno 19. prosinec 2003 Sdílet Odesláno 19. prosinec 2003 u mna po vymene termostatu teplota sa drzi stale trosku pod 80. to by malo byt dobree. nee? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 19. prosinec 2003 Sdílet Odesláno 19. prosinec 2003 Graver: ona ta 405-ka zas až tak složitá není, chce to jen trochu odvahy. Tomyka: jo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graver Odesláno 19. prosinec 2003 Autor Sdílet Odesláno 19. prosinec 2003 Odvahu mám, co chybí je vercajk, garáž a zvedák. Ad termostat: vyměněno za 780,- i s nějakou chladící kapalinou. Zdá se, že to fakt bylo tím - uvidíme. btw: jak jsem odjížděl ze servisu, tak se zpod kapoty začal valit hustý bílý dým. V provozu jsem to neměl čas řešit - doufám, že to bylo jen polité výfukové potrubí chladící kapalinou :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 19. prosinec 2003 Sdílet Odesláno 19. prosinec 2003 No, tak to ti chybí to nejdražší Já platím za obyčejnou malou garáž 1200/měs a to jsem rád, že jí mám... a co všechno se tam musí vejít! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.