Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Problémy s nabíjením baterie


Kelfik

Recommended Posts

Zdravím, mám autonabíječku ABSAAR BBL1206, je to s automatickou regulací nabíjení, maximálně nabíjí 6AMP. ALe i když připojím vybitou baterii, nabíjí maximálně 3AMP a během cca 20 minut max. to spadne na 1AMP. Jenže pokud mám baterii 55Ah tak bych to nabíjel věčnost, nejde to nějak přemostit vevnitř, či jak bych mohl dosáhnout nabíjení plným proudem a ne nějaký 1AMP. Děkuji za nápady, není nad starou dobrou autonabíječku bez automatických regulací pitomých :myslim. Stav nabití měřím hustoměrem a tekoucí proud do baterie multimetrem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zjistil jsem že tam stejně není žádná elektronika, tak jak to mlže fungovat ta regulace? Je tam trafo a 4 usměrňovací diody a budík, nic víc. Já s ní teda spokojený nejsem, nejlepší je klasická bez regulací, co dává stále stejný proud.

Nebo je ta nabíječka příliš slabá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kelfik

Zjistil jsem že tam stejně není žádná elektronika, tak jak to mlže fungovat ta regulace? Je tam trafo a 4 usměrňovací diody a budík, nic víc. Já s ní teda spokojený nejsem, nejlepší je klasická bez regulací, co dává stále stejný proud.

Nebo je ta nabíječka příliš slabá.

funkce regulace může bejt různá, je tam očbas nějaký vinutí , tak se to použije jako bočník, podle proudu a napětí tam vzniká nějaký napětí ( na tom bočníku ) a i podle toho se to zjednodušeně dá udělat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno tak myslím, že s tím nic neudělám, zkusím ji reklamovat, podle mě je slabý to trafo. 6AMP to dává, ale při cca 6Voltech !!! Ted když je to napojený na baterii má to 13,5V a dává to 1AMP. Porstě čím vyšší napětí tím menší produ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kelfik

Mno tak myslím, že s tím nic neudělám, zkusím ji reklamovat, podle mě je slabý to trafo. 6AMP to dává, ale při cca 6Voltech !!! Ted když je to napojený na baterii má to 13,5V a dává to 1AMP. Porstě čím vyšší napětí tím menší produ.

reklamovat zkus ale je to divný, páč trafo má výstup jenom z jednoho vinutí takže spíš čim vyšší napětí tim by to mohlo pustit věčí proud páč tim míň výkonu se musí "vyhřát" na stabilizátorech... ale nevim jak moc to budou testovat v rámci reklamace

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zas tak elektrice nerozumím, ale myslel sjem že to trafo má dejme tomu určitý výkon takže když začneme z něj odebírat více produ klesne napětí. Je to tak i u trafa? Jinak změřil jsem trafo, tak dává 11,8V střídavého napětí a mimo zátěž dává 12,1V, příjde mi to nějaký divný, nemělo by to vávat více?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MatrixChose: To chápu, že vlastně čím více je baterie nabitá, tak by proude měl být menší a menší. Al je normální aby nabíječk co má dávat 6AMP je dávala jen při 6V a při cca 12V dávala 2AMP a při 13,5 jen 1AMP? Já myslím, že bude vadná teda. Jinak bych čekal až se mi baterie nabije 50hodiny, to je moc !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kelfik

Zas tak elektrice nerozumím, ale myslel sjem že to trafo má dejme tomu určitý výkon takže když začneme z něj odebírat více produ klesne napětí. Je to tak i u trafa? Jinak změřil jsem trafo, tak dává 11,8V střídavého napětí a mimo zátěž dává 12,1V, příjde mi to nějaký divný, nemělo by to vávat více?

Podle obrázků - žádná elektronika, pouze trafo, můstek a ampermetr.

Napětí se ti zvedne za můstkem /usměrňovač - diody/.

Změř "U" na konci / co z toho leze ven/.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výkon trafa nezměníš . je dán průřezem jádra trafa a průřezy vodičů /primár a sekundár/.

Maximálně bys mohl zvýšit napětí na výstupu trafa přivinutím závitů na sekundáru.

Jde o to, zda se tam ještě vejdou a kolik přivinout ??

Při manipulaci můžeš taky poškodit izolaci vodičů - pak tam budeš mít mezizávitový zkrat a trafo půjde do pryč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusel jsi tu nabijecku na vice baterkach? Elektronicky rizena nabijecka by mela snizovat proud a lehce zvysovat napeti, jak se baterka dobiji.... Pokud by nekdo z brnaku mel odchazejici baterku a chtel se ji pokusit ozivit, tak at da vedet. Mam doma trosku brutalnejsi nabijecku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Demo: Nabíječku jsem zkoušel i na jiné baterii. Bohužel to je nabíječkou za 600kč, šmejd už z výroby. Elektronická není, koukni na fotký výše. Zkusím ji vyreklamovat at mi dají prachy a postavit si vlastní nabíječku nejlíp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je potřeba se na to pořádně podívat:

čím měříš ten 1 A? tím vestavěným ampérmetrem? může kecat - zasekávat se.

Nejpravděpodobnější je, že odešla (nebo má blbý kontakt) jedna dioda, takže teče jen tepavý proud.

Jinak si nemyslím, že by to byl šmejd, je jednoduchá a zrovna takové mám rád, akorát ta tvoje má nějakou závadu. Změř jednotlivé součástky, anebo navštiv známého elektronika, to musí za chvilku fungovat.

Ta "regulace" bývá dělaná tak, že špičky napětí, (po odečtení úbytku na diodách), akorát dosahují max. napětí baterie, takže proud se při nabíjení zmenšuje až skoro ustane.

[upravil dne 7.2.2008 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...