Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

špatný ukazatel stavu paliva


yaris1

Recommended Posts

Při úbytku paliva v nádrži (PP ukazuje dojezd asi 70 km)se mi pravděpodobně nějak zadrhne plovák a i po natankování se ručička ani nehne. Až po nalití asi 30 litrů nafty se to vyšvihne na normální hodnotu. stalo se mi to už 2x po sobě. Měl někdo podobný problém? Mám 307 2,0HDI 66kW Pomozte prosím. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hnusoba to pekne rozpísal:

Původně zaslal: hnusoba

Teraz by som vyskúšal ešte jednu vec. Zožeň si dva odpory, jeden s hodnotou okolo 350 ohmov a druhý okolo 50 ohmov (prázna a plná nádrž).

Odpoj konektor na plaváku a káble ktoré merajú odpor plaváka (ak máš vstrekovanie Bosch tak to budú tie dva tenšie káble, ak máš Siemens tak tam vedú len dva) spoj odpormi.

Ale v tomto poradí:

Vypni zapaľovanie.

Spoj tieto dva káble najprv odporom 50 ohmov a zapni zapaľovanie. Ručička by Ti mala ukázať plnú nádrž.

Potom vypni zapaľovanie a namiesto 50 ohmového odporu daj 350 ohmový.

Znovu zapni zapaľovanie, ručička by mala ukázať nulu.

Vypni zapaľovanie, vytiahni odpor a pripoj naspäť konektor na plavák a zapni zapaľovanie. Teraz by mala ručička ukázať skutočný stav hladiny paliva...

A skús trošku pojazdiť čo to bude robiť potom.

Pre pochopenie súvislostí Ti odporúčam prečíteať celé vlákno:

A ešte aj toto a pochopíš že je to z Francúzkou elektrikou sranda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Mám podobný problém s ukazatelom stavu paliva. Viem že ešte je v nádrži dostatok paliva a ukazatel mi už ukazuje skoro prázdnu nádrž a svietí signálka rezervy. Keď natankujem tak to ukazuje správne plnú nádrž. Niekedy sa stane, že zrazu z polohy skoro prázdna nádrž poskočí na pol nádrža. Usudzujem,že niekde v kontaktoch sa zvýši prechodový odpor a palivomer ukazuje zlý stav paliva. To neviem, že kolko krát a kde sú dráty palivomeru prerušené kontaktami (či sú niekde medzi nádržou a BSI dráty spojené cez konektory). Vie mi niekto poradiť?

Díky:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Pe.Tr

Původně zaslal: habada

tak to mě taky.ja mam rucicku uplne dole a kdyz dam skoro plnou tak se pohne tesne nad půlku.

nevím jak to opravit?plovák je v pořádku...:myslim

chce to kalibraci rafičky

Pe.Tr jde udelat kalibrace i raficky ukazatele teploty? Mam zjisteno diagnostikou, ze mi ukazuje +/- o 7°C vic. Podle Peugetu by se musela vymenit cela pristrojova deska:o V podstate mi to nevadi, protoze o tomto rozdilu vim, ale proc to nezkusit nejak dat normalne dokupy:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: ftibor

Mám podobný problém s ukazatelom stavu paliva. Viem že ešte je v nádrži dostatok paliva a ukazatel mi už ukazuje skoro prázdnu nádrž a svietí signálka rezervy. Keď natankujem tak to ukazuje správne plnú nádrž. Niekedy sa stane, že zrazu z polohy skoro prázdna nádrž poskočí na pol nádrža. Usudzujem,že niekde v kontaktoch sa zvýši prechodový odpor a palivomer ukazuje zlý stav paliva. To neviem, že kolko krát a kde sú dráty palivomeru prerušené kontaktami (či sú niekde medzi nádržou a BSI dráty spojené cez konektory). Vie mi niekto poradiť?

Díky:myslim

Původně zaslal: hnusoba

Teraz by som vyskúšal ešte jednu vec. Zožeň si dva odpory, jeden s hodnotou okolo 350 ohmov a druhý okolo 50 ohmov (prázna a plná nádrž).

Odpoj konektor na plaváku a káble ktoré merajú odpor plaváka (ak máš vstrekovanie Bosch tak to budú tie dva tenšie káble, ak máš Siemens tak tam vedú len dva) spoj odpormi.

Ale v tomto poradí:

Vypni zapaľovanie.

Spoj tieto dva káble najprv odporom 50 ohmov a zapni zapaľovanie. Ručička by Ti mala ukázať plnú nádrž.

Potom vypni zapaľovanie a namiesto 50 ohmového odporu daj 350 ohmový.

Znovu zapni zapaľovanie, ručička by mala ukázať nulu.

Vypni zapaľovanie, vytiahni odpor a pripoj naspäť konektor na plavák a zapni zapaľovanie. Teraz by mala ručička ukázať skutočný stav hladiny paliva...

A skús trošku pojazdiť čo to bude robiť potom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: igor.sk

Původně zaslal: ftibor

Mám podobný problém s ukazatelom stavu paliva. Viem že ešte je v nádrži dostatok paliva a ukazatel mi už ukazuje skoro prázdnu nádrž a svietí signálka rezervy. Keď natankujem tak to ukazuje správne plnú nádrž. Niekedy sa stane, že zrazu z polohy skoro prázdna nádrž poskočí na pol nádrža. Usudzujem,že niekde v kontaktoch sa zvýši prechodový odpor a palivomer ukazuje zlý stav paliva. To neviem, že kolko krát a kde sú dráty palivomeru prerušené kontaktami (či sú niekde medzi nádržou a BSI dráty spojené cez konektory). Vie mi niekto poradiť?

Díky:myslim

Původně zaslal: hnusoba

Teraz by som vyskúšal ešte jednu vec. Zožeň si dva odpory, jeden s hodnotou okolo 350 ohmov a druhý okolo 50 ohmov (prázna a plná nádrž).

Odpoj konektor na plaváku a káble ktoré merajú odpor plaváka (ak máš vstrekovanie Bosch tak to budú tie dva tenšie káble, ak máš Siemens tak tam vedú len dva) spoj odpormi.

Ale v tomto poradí:

Vypni zapaľovanie.

Spoj tieto dva káble najprv odporom 50 ohmov a zapni zapaľovanie. Ručička by Ti mala ukázať plnú nádrž.

Potom vypni zapaľovanie a namiesto 50 ohmového odporu daj 350 ohmový.

Znovu zapni zapaľovanie, ručička by mala ukázať nulu.

Vypni zapaľovanie, vytiahni odpor a pripoj naspäť konektor na plavák a zapni zapaľovanie. Teraz by mala ručička ukázať skutočný stav hladiny paliva...

A skús trošku pojazdiť čo to bude robiť potom.

No pokud jsem četl, tak se nikde nepíše, že by to pomohlo (za zkoušku to ale stojí). Mám stejný problém a zatím jsem ho moc neřešil. Co jsem ale vypozoroval, tak v tom nemá prsty plovák (mám nový), ale elektronika, která hýbe rafičkou (plovák udává pouze startovací pozici).

S tím také souvisí původní dotaz a to, že by se mělo natankovat minimálně 10l, jinak se ručička nepohne (odchylka plováku je tak malá, že si elektronika myslí, že je auto pouze nakloněno).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Preto si myslím, že je zlý prechodový odpor kontaktov niekde medzi palivovým čerpadlom a BSI, lebo prechodový odpor sa pričíta k aktuálnemu odporu z plaváku a to znamená pre elektroniku menej paliva v nádrži (350 ohm=0 l paliva 50 ohm=70l paliva) a preto ukazuje menšiu hodnotu. Preto by ma zaujímalo či dráty od plaváku sú prerušené kontaktami niekde medzi BSI a palivovým čerpadlom. Keď nie sú prerušené vodiče kontaktami, tak potom je velký prechodový odpor buď pri palivovom čerpadle alebo pri BSI.

Pozn. Neviem prečo riešili meranie s takým malým odporom. Keby bolo riešené meranie množstva paliva s odporom rádu kiloohmov alebo desiatky kiloohmov, tak by tomu nevadilo prechodový odpor rádu desiatky ohmov a nemali by sme takéto problémi.

[upravil dne 23/5/2008 ftibor]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V mém případě to špatným kontaktem nebude a protože máš stejné chování, tak budeme mít i stejný problém (když odpojím baterku a znovu ji připojím, tak se ukáže správný stav nebo když je rozdíl příliš velký, tak se to samo spraví – jak taky píšeš). Mrkni také na toto vlákno, kde s tím mají problémy chlapci s LPG a i když nejedou na benzín, tak jim ručička pořád klesá).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem, neviem ale keď už mi ukazoval akazatel stavu paliva skoro 0 litrov paliva a aj rezerva svietila dosť dávno som si odpojil baterku, najprv na pár minut, potom na viacero hodín a ukazatel stavu paliva ukazovalo to isté, skoro suchá nádrž a nič sa nenapravilo nemal som odvahu ďalej jazdiť s mojim Peugeot 406 napriek tomu, že podla najazdených kilometrov by Peugeot 406 mal mať ešte dosť paliva v nádrži (cca 680km od posledného tankovania až po hrdlo), som sa odhodlal natankovať. Ku podivu tankovanie sa zastavilo pri 58l a nevedel som dotoho dostať viac paliva. Predtým, keď Peugeot 406 mal uplne prázdnu nádrž so natankoval až po hrdlo a vošlo do nádrže 75l paliva. To znamená, že teraz keď mi ukazoval skoro prázdnu nádrž ešte tam muselo byť 17l paliva. Bolo už aj tak, že to ukazovalo dobre. Tak, že nie plavák ani zlý výpočet ale predsa musí byť zlý prechodový odpor niekde. Môže to byť aj pri snímači v nádrži? Neviem, som úplne bezradný. Mám nosiť stále so sebou kanister? Stále sledovať, že kolko jazdím v obci a kolko mimo obce aby som neostal niekde bez paliva? Pred desitkami rokov palivomeri automobilov boli spolahlivejšie.

Nie? :roll

[upravil dne 29/5/2008 ftibor]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: kamen22

Plavak moze byt ok ale to neznamena ze je ok mechanizmus na ktorom sa pohybuje a odporova draha.

Původně zaslal: habada

tak to mě taky.ja mam rucicku uplne dole a kdyz dam skoro plnou tak se pohne tesne nad půlku.

nevím jak to opravit?plovák je v pořádku...:myslim

Začal bych tedy změřením odporu plováku při prázdné a plné nádrži.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 let později...

Caute mam 406 kombi 2.0 HDI fap 79 kw a budiki mi ukazuju stale 1/4 paliva dneska som skusal kalibraciu z otporom pekne ukazalo plnu a aj prazdnu vstko fungovalo vybral som plavk :myslim pristup ako za trest plavak som skusla hybat hore dole tiez pekne fungovla budik ale ked som to pokladal tk mi stale ukazuje 1/4 nadrze a dojazd stale cca 300km vie niekdo poradit co dalej aby ma slak stoho auta netrafil lebo stale sa tam musi nieco drbat :( a uz nemam na to nervy :D Vdiki moc :D:aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...