Dundee Odesláno 29. leden 2008 Sdílet Odesláno 29. leden 2008 Dneska jsem se mořil s vyndáním chladiče ze 405ky, páč mi teče, tak jsem si říkal, že bych sem mohl napsat, co a jak a hlavně čeho se vyvarovat, aby někdo další neskončil jako já. Fotky mám až po vyndání chladiče, páč do tý doby bych asi foťák dokonale znehodnotil, jak jsem byl špinavej. Opravdu je dobrý čas od času chladiče oddálit a trochu to mezi nima vyčistit, aby na vás nevykouklo toto: Jelikož mám v autě klimu a servo, tak nebylo před chladičem moc místa, ale i s tim jsem si nakonec poradil, ačkoliv zrovna tady u mě nastal problém. Začal jsem samozřejmě tim, že jsem sundal víčko z chladiče a otevřel výpušťák (č. 1). Pak jsem povolil bajonet na horní hadici (č. 2) a hadici sundal. Dál jsem lehl pod auto a sundal sponu držící hadici na spodu chladiče (č. 3). Následovalo přetahování se s konektorem snímače hladiny chladící kapaliny (č. 4) a uštípnutí dvou stahovacích pásek držících kabeláž k hadici ústící pod snímačem (č. 5). Kvůli tomu jsem na vrchu chladiče odcvakl přídržné spony a chladič si trochu posunul do strany pro lepší přístup (získal jsem tak pár cenných milimetrů). Na ní jsem taky povolil bajonet, ale nešel vyndat, protože se opíral o alternátor. Tady došlo k již zmiňovanému problému. V této fázi jsem byl nucen odběhnout a mezitím se mi chladič hnul, čímž došlo ke zlomení kolene bajonetu. Nu což, stane se:mad: Abych se dostal ze zbývajícím dvěma bajonetům na boku chladiče, musel jsem zvednout auto a odmontovat spodní část plastového podběhu. Ke zlepšení přístupu jsem si ještě na téhle straně chladič povysadil výš. Pak následovalo povolení spodního bajonetu (č. 6) a nakonec toho menšího nad ním (č. 7). Jako poslední na řadu přišel ježek v kleci v podobě vyndání chladiče z auta. Jak přesně jsem to udělal po mě nechtějte, ale vim, že mi slušně zavazelo spojkový lanko a hlavně alternátor se servopumpou;) Spojkový lanko šlo na stranu a chladič jsem postrčil k motoru. S expanzkou byl trochu problém, než jsem se vymotal od agregátů, ale nakonec se povedlo:super Po dnešní zkušenosti vim, že bych tu hadici (5) pod snímačem hladiny asi nechal připojenou až do konce a odpojil bych ji úplně nakonec, až by byl chladič bezpečně z dosahu alterátoru. Kdo nemá na autě klimu, bude to mít určitě jednodušší, páč je tam trochu víc místa;) [upravil dne 25/2/2009 Dundee] [upravil dne 7/9/2009 Béďa] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 30. leden 2008 Sdílet Odesláno 30. leden 2008 Klasika. S těma bajonetama se frantíci zamysleli. Asi zkažený ústřice.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest servisman Odesláno 30. leden 2008 Sdílet Odesláno 30. leden 2008 Oddálení a vysátí či vyčištění chladiču u našich 406 jsme dělali,může povídat OK406,Neon,MPavel,Švejk ,Stalmik co byli na pracovním minisrazu v Týně.Oblíbená práce OK406 s kabinovým filtrem. Pak se člověk diví že mu to nechladí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 6. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 6. únor 2008 Dneska proběhla montáž chladiče po opravě (byl na dvou místech proraženej- asi od sponky na chladiči klimatizace:o) Ponaučen z předchozích nezdarů jsem chladič usadil a začal jsem zespodu připojením zlomené hadice 5 (podařilo se mi sehnat samotný kolínko, tak jsem ho vyměnil). Potom jsem připojil konektor (4). Následovalo připojení hadice 7 a následně 6. Poslední zespodu dělanou prací bylo připojení hadice 3. Zbytek už byl relativně brnkačka. Připojení hadice 2, smontování zbylých konců hadice 5 (vozil jsem ji s sebou při shánění kolínka), svázání kabeláže od konektoru 4 s hadicí 5, montáž vzduchovýho filtru, hadic k němu a nakonec pravý podběh. Úplně nakonec jsem nalil nemrzku s destilkou, ohřál, odvzdušnil a hotovka. Nějaká bublinka tam asi zůstala:myslim, ale to dořešim až po vystydnutí motoru a dolití destilky na rysku max. Při jízdě jsem zjistil, že nemám zavřenou kapotu, tak jsem to po zastavení zkoumal a zjistil jsem, že mi chladič dobře nezaskočil dole do úchytů, tak jsem se s ním chvilku pral a nakonec se zadařilo;) Jen doufám, že mi zase nepovyleze, ale že si spíš provozem ještě sedne:super Takže jak jsem psal v prvnim příspěvku, že bych nechal hadici 5 nakonec, tak měním názor. Lepší je ji zepodu odpojit jako první společně s konektorem a pak odpojit zbytek hadic:super [upravil dne 6/2/2008 Dundee] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavska Odesláno 15. listopad 2010 Sdílet Odesláno 15. listopad 2010 Dneska jsem se mořil s vyndáním chladiče ze 405ky, páč mi teče, tak jsem si říkal, že bych sem mohl napsat, co a jak a hlavně čeho se vyvarovat, aby někdo další neskončil jako já. Fotky mám až po vyndání chladiče, páč do tý doby bych asi foťák dokonale znehodnotil, jak jsem byl špinavej. Opravdu je dobrý čas od času chladiče oddálit a trochu to mezi nima vyčistit, aby na vás nevykouklo toto: Jelikož mám v autě klimu a servo, tak nebylo před chladičem moc místa, ale i s tim jsem si nakonec poradil, ačkoliv zrovna tady u mě nastal problém. Začal jsem samozřejmě tim, že jsem sundal víčko z chladiče a otevřel výpušťák (č. 1). Pak jsem povolil bajonet na horní hadici (č. 2) a hadici sundal. Dál jsem lehl pod auto a sundal sponu držící hadici na spodu chladiče (č. 3). Následovalo přetahování se s konektorem snímače hladiny chladící kapaliny (č. 4) a uštípnutí dvou stahovacích pásek držících kabeláž k hadici ústící pod snímačem (č. 5). Kvůli tomu jsem na vrchu chladiče odcvakl přídržné spony a chladič si trochu posunul do strany pro lepší přístup (získal jsem tak pár cenných milimetrů). Na ní jsem taky povolil bajonet, ale nešel vyndat, protože se opíral o alternátor. Tady došlo k již zmiňovanému problému. V této fázi jsem byl nucen odběhnout a mezitím se mi chladič hnul, čímž došlo ke zlomení kolene bajonetu. Nu což, stane se:mad: Abych se dostal ze zbývajícím dvěma bajonetům na boku chladiče, musel jsem zvednout auto a odmontovat spodní část plastového podběhu. Ke zlepšení přístupu jsem si ještě na téhle straně chladič povysadil výš. Pak následovalo povolení spodního bajonetu (č. 6) a nakonec toho menšího nad ním (č. 7). Jako poslední na řadu přišel ježek v kleci v podobě vyndání chladiče z auta. Jak přesně jsem to udělal po mě nechtějte, ale vim, že mi slušně zavazelo spojkový lanko a hlavně alternátor se servopumpou;) Spojkový lanko šlo na stranu a chladič jsem postrčil k motoru. S expanzkou byl trochu problém, než jsem se vymotal od agregátů, ale nakonec se povedlo:super Po dnešní zkušenosti vim, že bych tu hadici (5) pod snímačem hladiny asi nechal připojenou až do konce a odpojil bych ji úplně nakonec, až by byl chladič bezpečně z dosahu alterátoru. Kdo nemá na autě klimu, bude to mít určitě jednodušší, páč je tam trochu víc místa;) [upravil dne 25/2/2009 Dundee] [upravil dne 7/9/2009 Béďa] Hele chtěl jsem zeptat k čemu je otovr na hadici číslo 3? mi taky pravě tekl chladič na starom sem to neměl a novějšim z vrakáče to je a nevim jak to ucpat. auto bez klimošky r.v. 1990 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KingSpade Odesláno 2. únor 2014 Sdílet Odesláno 2. únor 2014 Se omlouvám za znovuotevření tohodle tématu, ale nevěděl by někdo podle čísel přesně vyjmenovat hadice a kam vedou? Dneska jsem si všiml, že mám jednu slepou (čti uříznutou) a nevím kam by mohla vést. Tipl bych to buď na 3. nebo 5. hadici. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.