Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Diesel aditivum minimum level


vlado-.m

Recommended Posts

Myslím, že chod motoru to neovlivní, protože uděláš právě to co si auto přeje. Možná za nějaký čas budeš muset vyměnit FAP filtr. Mě to taky psalo, v autorizovaném servise mi dolili aditivum, resetli hlášku, vyjel jsem za bránu servisu a psalo mě to znovu. Mimochodem jsem jim tam nechal asi 4.000,- Kč. Tak jsem tam telefonoval, a řekli mi, že nevyplaval plovák, že se musí vyměnit celá nádržka na aditivum. Já jsem doma nádržku vyndal, ale žádný plovák tam není. Tak jsem s tím ještě několik dnů jezdil a když jsem jednou natankoval a protáhl to na dálnici, hláška zhasla sama. Nejsem sice odborník, myslím si, že nadrž na naftu a aditivum jsou nějak propojené a může tam vzniknout podtlak, a počítač to hlásí jako chybu. Netvrdím, že již nemáš aditivum, ale sojí za to lehnout pod auto, oddělat plastový kryt a mrknout kolik tam máš aditiva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked som sa pytal v servise tak ma tiez presviedcal prijimaci technik ze moze byt seknuty plavak/kedze aditivum som tam mal/. Ale ako hovoris ziadny plavak tam nie je, tiez som to pozeral. A napokon to potvrdil aj privolany technik. S tou nadrzou je to zaujimava myslienka. Mimochodom neskusal si pripojit stavu na vstupny konektor do nadrzky? Neviem ci tam je motorove cerpadlo alebo len nejaka pumpicka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že tam žádný plovák není, nádrž jsem měl venku, prosvěcoval jsem ji halogenem a žádný plovák jsem tam neviděl. Tak jak píše vlado-.m je tam pouze jeden konektor, který na 100% není připojen na plovák. Navrhuji, až někdo nechá vyměnit nádržku aditiva, tuto si vzal domů, rozřezal jí, vyfotil a hodil sem na net. Možná by to mohl rozkuchat některý z techniků ze servisů Peugeot, kteří nádržky jistě mění a hodit to sem. Tím by to bylo vyřešené. Když mě můj Peugeot začal psát minimum aditivum ...., tak to bylo ihned poté co jsem natankoval. Nechal jsem provést doplnění, psalo to dál minimum ... . Asi tři dny po doplnění jsem nádržku demontoval, v žádném případě nebyla plná, nevím vša kolik se dolévá, a jak jsem již psal výše, nic jsem nezjistil. Proto jsem ji tam vrátil a jezdil z hláškou minimum ....... dále. Pak jsem asi po dalším týdnu otevřel víko nádrže, natankoval a po dálnici trochu protáhl, hláška minimum .... zhasla sama. Proto si myslím, že minimum aditiva auto pozná jinak než plovákem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Stam

...

Proto si myslím, že minimum aditiva auto pozná jinak než plovákem.

Třeba tak, že ti to tu hlášku napíše po té, co otevřeš nádrž třeba 100 x ????

Myslím to tak, že po 100. otevření ti to napíše hlášku, takže zajedeš do servisu, aditivum doplní a vymažou hlášku...

Zní to logicky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mam novy poznatok, na zastrcku co ide k nadrzke som paralelne pripojil ziarovku. Po natankovani velmi maleho mnozstva paliva, som presiel asi 200m nie velkou rychlostou a ziarovka sa rozsvietila na asi 3s. To zn. ze vtedy dochadzalo k davkovaniu aditiva. Z toho mi plynie, ze cim viac otvarame hrdlo nadrze, tym skor sa aditivum minie-myslim ze je to bez ohladu na dotankovane mnozstvo. Uvaha "Marcel505" je realna. Nechapem preco sa aditivum nedavkuje vtedy ked sa zanasa FAP, ved je tam snimac tlakov, ale riadi to otvaranie nadrze.....:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jednou, pokud se otevře a zavře nádrž, změří se množství natankované nafty a stříkne poměrné množství Eolys. Elektronika nedokáže rozpoznat mín jak 7 litrů nafty, proto při každé otevření víka nadrže a nenatankování stříkne alespon na 7 litrů. Z toho všeho vypočítá ECU opotřebení aktivní vrstvy baria ceriem, které je v aditivu. Pokud si budete hrát s víkem nádrže a párkrát se otevře bez natankování, udělate z nafty docela slyšný nitro.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milhaus 65 a jak auto pozná, že jsem otevřel nádrž. Já u mé 307 nemám na víku nádrže žádný spínač, který by byl propojen s počítačem, alespoň si to myslím. Já se domnívám, že to přepočítává až podle natankované nafty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Stam

Milhaus 65 a jak auto pozná, že jsem otevřel nádrž. Já u mé 307 nemám na víku nádrže žádný spínač, který by byl propojen s počítačem, alespoň si to myslím. Já se domnívám, že to přepočítává až podle natankované nafty.

Na uzavere nadrze je asi magnet, ked sa nasadi, magnet sa dostane do polohy nad elektronicky snimac spinany mag.polom /aspon si to myslim/. Pokial by si dal dole gumu okolo hrdla nadrze tak tu snimaciu jednotku uvidis vsadenu do nalievacieho potrubia. Ja som mal na tej snimacej jednotke odtrhnuty jeden privodny vodic, preto som sa s tym musel pohrat. Takze nie je spinac ako spinac.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Milhaus65

Ještě jednou, pokud se otevře a zavře nádrž, změří se množství natankované nafty a stříkne poměrné množství Eolys. Elektronika nedokáže rozpoznat mín jak 7 litrů nafty, proto při každé otevření víka nadrže a nenatankování stříkne alespon na 7 litrů. Z toho všeho vypočítá ECU opotřebení aktivní vrstvy baria ceriem, které je v aditivu. Pokud si budete hrát s víkem nádrže a párkrát se otevře bez natankování, udělate z nafty docela slyšný nitro.

Ak jednotka rozozna 7l a k tomu nadavkuje pozadovane mnozstvo aditiva a zavislost davkovania od mnozstva natankovania by bola linearna, tak po natankovani 60l by z tej nafty tiez bolo "slušný nitro".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Milhaus65

V dokumentaci je psáno, že jednotka nerozpozná mín jak 7 l, to znamená že pozná víc a dávkuje přesně na množství , pokud je otevřena nádrž (na hrdle je spinač) a nezaznamená změnu hladiny tak předpokládá alespon 7 l.

A cisto nahodou, nevies ci je po nadavkovani aditiva nejak vyhodnotene, ze tam to aditivum islo a aj splnilo svoj ucel? Berme do uvahy ze vyhodim FAP, takze to aditivum nepotrebujem, mohol by som tam naliat naftu. Len neviem ci sa nahodou nesnima zvysena teplota po nadavkovani aditiva....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odstranit filtr FAP asi nelze, snímač diferenciálního tlaku by to vyhodnotil asi jako díru - poškození. Pokud by to prošlo tak by system nikdy nevyhodnotil nutnost regenerace pro zanesemí , jelikož ECU sleduje kilometrový průměr za posledních 5 cyklů tak by si ji možná po určité době vyvolal sám.

PS Musím opravit info o snímání hladiny. Nedalo mi to a zjistil jsem, že starší provedení FAPu mají v nádržce plovák, v novější ne. Přesné množství aditiva se zadává do počítače při načítání nové náplně a počítač si vyhodnocuje spotřebu sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nakoniec sme sa dohodli. Mozno tam ten plavak aj je u 307/79kw /zastrcka ma 4 koliky/ ale urcite nie je zapojeny. Takze sa moze stat, ze PP to zle prepocita a vypisuje minimum, aj ked je v nadrzke tretina naplne. Len tak som skusal ze kolko to davkuje. Pripojil som 12V na koliky a v nadrzke nieco cvaklo /asi elektromagnet/ a z vyvodu vytieklo take mnozstvo, ze tri cvaknutia /musel som pripojit odpojit/ tvorilo jednu kvapku. Je to malicko, ak to nemam pokazene, a ak to nie je napajane nejakym pulznym napatim. To len taka zaujimavost:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...