Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín - HDi ?


LaHab

Recommended Posts

Uvažuji o nákupu nového vozidla.Doposud jsem měl benzíňáka a teď uvažuji nad dieselem z následujících důvodů:

PLUSY:

+ levnější nafta (já vím, že fšeho do času..)

+ mnohem menší spotřeba (chci 1,4 HDi - 4,4l/100km)

+ větší krou?ák - lépe do kopce

MINUSY:

- Cena

DOTAZ:

Je s dieslem spojeno ještě něco, co netuším? Je to dobrá volba na 206SW?

Ročně uletím cca 25-30 kkm, převážně na cestě Praha-Opava.

Předem díky za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, na tyhle objemy kilaku by se ti ten diesel vyplatit mel.

Ad 206 SW a 1,4 HDi ... nevim, jak moc to bude mit velkou dynamiku.. 68k/a 50 Kw na 1150 kg auto...

no 205D ma 900kg a 64k do kopcu to jede, ale uz se to obcas musi nechat premlouvat..

rekl bych, ze je to spis pro takovou duchodcovskou jizdu... v poklidu se dostat z bodu A do bodu B.

Ale jak se to bude chovat pri predjizdeni...si netroufnu rict

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vykonove uz jsem se s tim srovnal - furt je to lepsi nez muj stavajici shade forman 135 v LPG (i pomer vykon/hmotnost), spis me zajima, jak je tam narocnejsi udrzba naplne, co by mohlo delat problema atd. Proste at se rozhodnu, jestli ma cenu polozit tech 25 kKc za HDi nebo 1,4 benal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teď řeším totéž. Ideální by bylo si počkat na 206sw s 1.6 HDi 16 ventilů se 110 koňmi. Ale kdy bude v prodeji??? V Německu už snad brzy, ale co u nás a ta cena!!! Ale u HDI mě straší taky ceny za opravy a bohužel je jich víc než dost a vždy jsou to strašné rány i za díly. Tak asi zase zvolím benzín a něco staršího. Už teď se dají sehnat sw za celkem přijatelné peníze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ber HDi, ale chce to minimálně sto koníků, jinak budeš buď trápit sebe nebo auto nebo obojí.

Ta 1,4 je tak pro starší dámu.

Když jí někdo zkusí nachipovat, tak mu asi klekne. Na ten 1,6 šestníctiventil se netěšíš sám, ale objem ničím nenahradíš a na SW sou asi lepší ty dva litříky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dulezitejsi nez vykon je kroutak a hlavne v jakych otackach. A jeste jedna vec- proc asi doted nikdo poradne nedelal diesely se sestnactiventilovou hlavou? Protoze ta hlava je tema ventilama oslabena na materialu, ze to proste praska.

Priklad za vsechny-Peugeot Boxer 2,5 TD do roku 98-nejcastejsi zavada-praskla hlava (vzdy praskne, at se s tim jezdi sebeopatrneji), byl to 12ti ventil. Boxer 2,5TDi od roku 98 uz byl zase jenom osmiventil a prasklou hlavu jsem na tom jeste nevidel.

Te zivotnosti te sestnactistovce moc nedavam. Ale jede to jako cert, uz jsem s tim jel a ani ve snu by me nenapadlo ze to neni dvoulitr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, jenomze ten 2litr tam davaji akorat s vybavou XS, coz mi udela presne skok o 100kKc:-(((

Je to smutne, ale bohuzel nesukam bankerovi dceru a taxem nucen smirit se s tim, na co vydelam....

Mj. i proto se ptam, protoze me bere ta nizka spotreba, takze cekam nizke provozni naklady a ted je otazka navratnosti, kdyz ono to precijenom stoji o 30 kKc vic, nez 1,4 benal. (1,1 nema cenu do toho auta davat, mozna tak do mesta, ale ja s tim jezdim hlavne delsi streky po dalnici). Vzhledem k tomu, ze by to byl muj prvni diesel, tak nevim, jestli tam nekde neni zakopane mnoukajici...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čtu dobře - 1,4HDi, 50kW?

Tenhle módní trend, malé diesely, naprosto nechápu. A nechtěl bych to ani za zlaté prase... O mnoho lepší mi přijde 1,9D bez turba - spotřeba +- stejná, výkon taky, životnost podstatně lepší... akorát nevím, jestli se tyhle motory ještě vůbec dělaj, já tyhle nový auta nějak nesleduju. Ale než tohle, radši vezmu ojetou 306-ku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, jestli ti jde o penize a vykon, proc si nekoupis nejake ojete. Sukat dceru bankere nemusis, a kdyz bude v cajku, budes spokojenej.

306 v TD se daji jako 6-lete koupit cca za 140 - 190 tkc a maji 90 kobyl.

teda, neni to 206 SW, ale, kdyz ti jde nejen o penize ....

P.S: 1.4 HDI na dalnici se svymi 68 konmi ... no, okolo 130 km ta dynamika bude hezka :D:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člověče, a na kolik vůbec přijde, taková nová 206SW 1,4HDi? Tipnu si: přes 400tis? (nesmějte se, že to nevím, mě tyhle autíčka fakt ani trochu nezajímaj...).

Pokud pořídíš slušnou ojetinu za polovic, na opravy ti zbyde 200tis Kč - to si nedovedu představit, co by se na tom muselo všechno vysypat, aby stála oprava 200tis...

Já mít 400tis na auto, vezmu si v tomhle případě 306-ku combi, v 1,9D či 1,9TD, za nějakých 200-250tis, dalších 50tis dám okamžitě do servisu - a pohoda. 30tis km ročně, to máš na 4 roky klid - nebo to auto chceš mít 10 let?

Ad ojetiny - na Moravě nějakej MMMMMMM prodával za necelých 200tis Kč pěknou 406 TD, je to někde tuším v pokecu - tak ho seber, a nech to důkladně prohlídnout někde v servisu.

A nebo, se obra? na DavidaS16 - z FM - co ti v téhle cenové relaci je schopen nabídnout. Nebo, pokud jezdíš do Prahy, službu komplexní prohlídky auta před koupí nabízí i servis Vašenda... Každopádně, při koupi takovéhle ojetiny je prohlídka v servisu základ, a naprostá nutnost.

Je to asi můj trochu předsudek, ale 206SW se mi zdá jako bastl. 206-ka jako hopsadlo do města budiž, jako druhé do rodiny, ale \"SW\" pro mě znamená opravdu kombík - a to je 406-ka. I 306 combi není nic moc \"SW\", sice je to celkem pěkné, ale rodinné auto je podle mě fakt až 406....

[Editován dne 12/15/03 oddie]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teda, jak čtu na začátku, jezdit ročně 25tis km na cestě Praha-Opava, tak bych se určitě netrápil v 1.4HDI, protože u slabého auta se na to musí na dálnici víc šlapat a pak je spotřeba stejně vyšší než třeba u dvoulitru. A určitě, kdybych chtěl nějakou korunu ušetřit, tak bych nevolil nové, slabé a málo vybavené auto, ale třeba předváděcí, co např. nabízí na svých stránkách peu ČR a tím ušetřil možná i padesát táců a měl jistotu, že to nemá pochybný původ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Robert: předváděčka: auto, které si tak stojí, stojí, pak přijde zákazník, sedne do toho, a dá se z fleku zastudena plnej kouř, aby se vidělo, jak to autíčko pěkně jezdí. Že zrovna turbodiesely jsou na takové zacházení háklivé, a nesou to dost nelibě, ti asi potvrdí leckterý mechanik. Takovým způsobem bych se teda nesnažil ani náhodou ušetřit padesát litrů...

Ne ne. Buď na to mám, a můžu si dovolit nové, a nebo na to nemám, a spokojím se s popelnicí, kde tomu odpovídá cena. Lidi, kteří mocí mermo hledaj něco mezi, většinou zapláčou... Případů, kdy si rodinka rozpůjčovala, podepsala leasing a kdovíco ještě, aby měla doma tu vysněnou pixlu, a teď pomalu nežerou, aby to splatili, nejezděj, páč jim nezbejvá na benzín, zato držej hlídky na parkovišti 24hod denně, aby jim toho jejich \"miláčka\" někdo někdo neukrad, je víc než dost ( a často si kupujou nejlevnější Fabie...). No nevím jak vy, každý svého štěstí strůjcem, ale já než tohle, radši budu jezdit Wartburkem... (ostatně, kdysi jsem jním i jezdil).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já vím, že lízačka je prcinu, ale holt už má ta moje stará popelnice sfůj věk a začíná se jí snužovat období mezi nutným servisem, taxem si říkal, že to chce něco hepčího.

Takže jsem stál před otázkou - co. A výsledek je jednoduchý - chci malé kombi a po rovnání fšeho, co se u nás nabízí je prostě 206 SW jasná volba (vajde dokonce levněji než ta Fobie Combi a navic je mnohem hezci :-))

Co se týče předváděček - jednak to auto dostane kouř dří, než je pořádně zajeté a navíc, kyž se na to podíváš líp, tak peugeot dává na předváděčky slevy 5% - u showroomu pak vůbec nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi s těma předváděčkama máte pravdu, nějak jsem nedomyslel, že lidi jsou většinou prasata a co není jejich, tak na to kašlou. Já bych osobně nebazíroval na novém autě, kór když mám v plánu jezdit takové porce kilometrů. Protože to při takovém ježdění bude mít po měsíci velký finanční propad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proc dnes kupovat nove, kdyz je zitra ojete? Auto Adler, v radiu je to furt.

Podle me je nove auto pro toho, komu nevadi ze na aute za tri roky ulitne vic nez polovinu jeho porizovaci hodnoty. Nepocitam do toho navyseni pri lesingu, to je jaksi mimo cenu auta, je to dan za to ze nemam prachy na hromade a muzu ho ve firme rychle odepisovat.

Jestli ma nekdo milion zbytecny, tak si klidne muze koupit auto za pul, ale jestli mam tak akorat na akontaci, tak radeji koupim dobrou ojetinu a nemusim mesicne vyhodit nevim kolik za to ze to moje auto bylo kdysi nove.

A dej si do toho hlavne klimu, uz ted je auto bez klimatizace skoro neprodejne, natozpak za tri roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...