Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Aut. sytič XU5CP


Dundee

Recommended Posts

Prosím o radu, jak zprovoznit automatický sytič na motoru XU5CP (1.6, 54kW). Podtlakové hadičky nejsou nikde škublé, ale při chodu motoru slyším někde "syčení", ale nemůžu ho lokalizovat.

Kryt na karburátoru asi lehce přisává vzduch, na to se musim kouknout. Mohlo by tohle mít vliv na funkci sytiče?

Na stěně za motorem je jakýsi ventil s podtlaky (od sytiče, viz. foto) a dvojpinovou zásuvkou- dá se nějak přezkoušet funkčnost toho ventilu?

Díky za každou radu;)

P.S.: Kdyby někdo měl v el. podobě něco jako seznam možných závad a jejich řešení, postupy přezkoušení, seřízení apod., vůbec bych se za ně nezlobil;):super

post-0-14109598670117_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To syčení muže bejt normální projev difuzoru v karbci, sundej filtr při natočeným motoru a uslyšíš jestli to jde přímo z karburatoru. Jinak ten automatickej sytič by měl snad bejt mechanickej na bazi parafinu nebo bimetalu, zkusim se poptat toho děduly co děla karburatory jestli k tomu něco nemá, ale potřebuju typ toho karburatoru, on to seřizoval na stolicích a měl ke každymu karburatoru tabulky hodnot a nakresy.

Hele je to Solex 34, muže to někdo potvrdit??

Mrkni se sem, třeba ti to trochu pomuže

[upravil dne 23/1/08 Radek Hurvajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle jedný tabulky by tam měl být karbec Solex 35 PBISA9, 1472 ccm, 74hp.

Na ten odkaz jsem koukal v rychlosti ráno a budu se na něj moct podívat až někdy večer, páč dneska zkysnu v práci asi dlouho, takže se ani nekouknu doma pod kapotu :grr:grr:grr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušku s voňavkou jsem ještě nedělal, ale motor se výrazně zklidnil po vyčištění svíček;) První a třetí (od převodovky) byly od oleje- jde tam přes gufera nebo přes kroužky (nezdá se mi, že by kouřil)?

Jinak jsem kousek musel zkrátit podtlak (červená na obr.), ale žádná změna se nekonala. Motor pouze chcípl, když jsem ho nechal za chodu delší dobu odpojenej (na ventilu nebylo nic cítit). Tuhle hadičku jsem zkusil vyměnit za slabší a ta splaskla (zase bez vlivu na chod).

Když jsem za chodu motoru zkusil odpojit podtlak (zelená), tak jsem na ventilu nic necítil, ale když jsem "potáhnul" vzduch v hadičce, táhlo sytiče (modrá) se trochu hnulo.

Vliv na chod motoru nemělo ani odpojení konektoru (žlutá).

Měl jste někdo ten sytič rozebranej? A copak se skrývá v té krabičce (černá)?

EDIT: Dá se nějak přezkoušet funkčnost toho ventilu?

[upravil dne 24/1/2008 Dundee]

post-0-14109598683928_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dundee

Podle jedný tabulky by tam měl být karbec Solex 35 PBISA9, 1472 ccm, 74hp.

Ten to není, když máš 1580 ccm... A pochybuji že když se dával na 1,5 že se ještě používá na XU...

No jo, ještě jsem se nedostal ke hledání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak jsem rozebral tu "krabičku" u sytiče a nezdá se mi, že by byly vnitřnosti seskládaný správně, takže bych chtěl požádat kohokoliv s podobným (nebo ještě lépe stejným) karburátorem, aby se mrknul k sobě a dal mi vědět.

Zjistil jsem k tomu jen to, že klapka na přívod vzduchu se nezavírá úplně, ale zůstává pootevřená (což je myslím správně), ale když se vnitřek rozhýbe (rukou), tak páka tý klapky (č. 4) zůstane ve svý poloze. Na dvou "čepech" pák asi chybí seeger podložky, páč jsou na nich zářezy.

K obrázku:

1- táhlo sytiče

2- ovládání plynu

3- přívod chladící kapaliny

4- páka klapky karburátoru

5- tahle páka se hýbe zároveň s pohybem ovládání plynu

post-0-14109598699241_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem koukal na tuhle část sání, ve který je klapka přepínající přívod vzduchu od svodů za studena a od masky, když se motor ohřeje.

Ta klapka jde sice zavřít rukou, ale ani pětiminutový působení fénu s ní nehlo, takže kdyby někdo měl navíc, tak ji beru (stejná by mohla být i na 205kách;))

post-0-14109598700243_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Měl by to být Solex 34, už jsem to psal nahoře - tady je zajímavé video:D

1. chybí tam pružina

2. Chybí na spodní páce ovladací prvek, teda pokud je to ten karburator

Stejně se mi nezdá ovládání sytiče na táhlo plynu:myslim

[upravil dne 26/1/08 Radek Hurvajz]

Pružina tam chybí určitě (podle toho videa), ale stejný karbec to není. ten na videu je 34-34 Z1 a je dvoukomorovej. Ten můj je jen jednokomorovej;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dundee

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Měl by to být Solex 34, už jsem to psal nahoře - tady je zajímavé video:D

1. chybí tam pružina

2. Chybí na spodní páce ovladací prvek, teda pokud je to ten karburator

Stejně se mi nezdá ovládání sytiče na táhlo plynu:myslim

[upravil dne 26/1/08 Radek Hurvajz]

Pružina tam chybí určitě (podle toho videa), ale stejný karbec to není. ten na videu je 34-34 Z1 a je dvoukomorovej. Ten můj je jen jednokomorovej;)

Aha tak je to opravdu jen 34. No ono je to vidět i na těch tyčkách u tebe jsou drážky pro to péro, a vlasně se kvuli tomu nezavírá klapka. a pokud není klapka zavřená jak má být tak za studena startuje blbě i na sytič protože má moc vzduchu;)

[upravil dne 26/1/08 Radek Hurvajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dundee

A ta kalpka se má zavírat úplně? Bych řekl, že nějakej vzduch tam jít musí:myslim

Teď už jen zjistit, jak silná pružina tam má být a kde ji hlavně schrastit...

Nebude zavřená uplně je tam doraz, ale s tím nehýbej, nastavuje se na stolici a je tam tak 1mm možná i méně škvírka, a pero tam mužeš dát jakýkoliv, jde jen o to aby se vracela

[upravil dne 26/1/08 Radek Hurvajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Nebude zavřená uplně je tam doraz, ale s tím nehýbej, nastavuje se na stolici a je tam tak 1mm možná i méně škvírka, a pero tam mužeš dát jakýkoliv, jde jen o to aby se vracela

[upravil dne 26/1/08 Radek Hurvajz]

Doraz tam asi žádný neni, protože ručně šla zavřít normálně, ale potom zboku se pohnul tenhle bazmek (viz. foto) a od tý doby se po ručnim zavření kousek pootevře a zůstane tak.

Myslíte někdo, že bych mohl ty "čepy" spojit natvrdo vázacím drátem místo pružiny?:myslim

Jinak jsem rozebral tu část ze sání s klapkou a jednak je v háji ten plast přenášející pohyb vodorovný/svislý (ohlodaný čep na jedné straně) a druhak se ta vodorovná část od "čidla" pohybuje jaksi zvláště (asi tam chybí pružina či co)... Jo a to čidlo jsem nebyl schopnej nijak sundat, víte někdo, jak na to?

EDIT: Teď jsem na BX clubu našel, že můj motor- typ BAZ má v originále karburátor Solex 34 TBIA, což i vypadá, že je na tom štítku výše uvedeno:myslim Navíc má tenhle motorprý elektronicky řízený karburátor s řídící jednotkou (takže mám další "polostříkačku":roll).

:xvulJestli to je stejně povedenej kousek jako stejně řešená 1.6ka od VW, tak se mám na co těšit:(

[upravil dne 26/1/2008 Dundee]

post-0-14109598701471_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dundee

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Nebude zavřená uplně je tam doraz, ale s tím nehýbej, nastavuje se na stolici a je tam tak 1mm možná i méně škvírka, a pero tam mužeš dát jakýkoliv, jde jen o to aby se vracela

[upravil dne 26/1/08 Radek Hurvajz]

Doraz tam asi žádný neni, protože ručně šla zavřít normálně, ale potom zboku se pohnul tenhle bazmek (viz. foto) a od tý doby se po ručnim zavření kousek pootevře a zůstane tak.

Myslíte někdo, že bych mohl ty "čepy" spojit natvrdo vázacím drátem místo pružiny?:myslim

Jinak jsem rozebral tu část ze sání s klapkou a jednak je v háji ten plast přenášející pohyb vodorovný/svislý (ohlodaný čep na jedné straně) a druhak se ta vodorovná část od "čidla" pohybuje jaksi zvláště (asi tam chybí pružina či co)... Jo a to čidlo jsem nebyl schopnej nijak sundat, víte někdo, jak na to?

EDIT: Teď jsem na BX clubu našel, že můj motor- typ BAZ má v originále karburátor Solex 34 TBIA, což i vypadá, že je na tom štítku výše uvedeno:myslim Navíc má tenhle motorprý elektronicky řízený karburátor s řídící jednotkou (takže mám další "polostříkačku":roll).

:xvulJestli to je stejně povedenej kousek jako stejně řešená 1.6ka od VW, tak se mám na co těšit:(

[upravil dne 26/1/2008 Dundee]

Drát je kravina, jinak jde nahradit celej karbec nějakým vhodným Jikovem ze škodovky s mechanickým sytičem, je to popisovaný i v tom vlákně co jsem daval odkaz

Jinak na BX klubu najdeš toto - ze to celé vyhodit a překopat na normální lidský manuální jednokomorový karbec, např. Weber 36 TLP, jak to mám já (byl na BX 16E, PGT 409). Bude to ale trochu pracné - v systému je el. palivové čerpadlo.

[upravil dne 26/1/08 Radek Hurvajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...