Jump to content
Sign in to follow this  
macho

zivotnost motoru 1.9TD a 1.9D ve 405ce

Recommended Posts

Jaka je hranice (v km) zivotnosti motoru 1.9TD ve 405 a 1.9D bez turba. Zacinam totiz posilhavat po dieslu misto mojeho benzinu. Ale sehnat 405 v dieslu s min nez 180tis. km je dost problem.

dik

PS: motor 1.8D a 1.8TD Zamerne vynechavam , protoze by jsem uprednostnoval rocnik kole 94.

[Editován dne 1/12/03 macho]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi stejná, jako v 306 D a 306 TD :D

obecně platí, že u turba odchazí někdy po 200 tkm to turbo, ale repase by měla vejít do cca 10 tKc. Navíc TD je prý náchylnější na praskání hlav, ale to jakýkoliv TD :D

Ale zase máš o 25 kolyb víc.. což je docela rozdíl (velkej :-)

Jinak atmosferický diesel by měl v pohodě vydržet 400 tkm, turbo snad taky :-)

Nechápu, proč nemůžeš sehnat 405 do 180 tkm ? Vždy? u nás je tolik šikovných lidí ? A v tomhle případě jsou děsně ochotní.. když si zakázník přeje stav tacha do 180 tkm, dostane klidně 160 tkm :(

jinak doporučuju zalovit tady na foru, bavili jsme se o tom dost a dost často

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cau, spotreba bez turba a s turbem je stejna. Turbo ti sereze o nejake to deci vice, ale bez turba zase musis vice tocit abys mel vykon, takze se to srovna. Muj 2.1TD pri slusne jizde kolem 6ti litru. 1.9 TD i D budou zrat podle vahy auta mezi 4.5-6 litry. Ale jezdit pod 5 litru je spis pro 205tky, 405tka uz asi 5.5, ale vic ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dle vlastní zkušenosti kombinovaná spotřeba spíš s převažujícím městem tak 5,5 - 6,5. Záleží jak moc sem nasraney a co zrovna poslouchám...:D:D:D. Jinak pijánko jízda tak kolem 110 a žádný velký dupání na plyn se dá najet na 70l ve 405TD 1300 Km. - rekord z letošního léta. Je to ale do suchý nádrže. :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znám člověka, který má 405 kombi 1.9 TD a má najeto přes MILION kilometrů. Už to teda není auto, ale traktor - děsně rachotí a je slyšet na kilometr. Pořád však jezdí. Kolik ho stály generálky motoru jsem se radši neptal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. životnost hlavně u TD záleží především na tom, jak se k tomu kdo chová. Takže, pokud se o to někdo dobře stará, mění olej a nedává tomu kouř zastudena, nemá větší problém ani po 400tis km. Naopak, lze TD bez problémů usmrtit i po 100tis km.

2. Stavy tacho u těhle aut jsou zcela obecně nesmyslné a nereálné. Neznám nikoho, kdo by pořídil diesela na to, aby jezdil 10tis km ročně... Přestavět tacho u 205/309/405 na jakýkoliv stav km je práce tak čtvrt hodinky, při kafíčku (+ motáž/demontáž budíků, takže tak max. hodinka, i s tím kafíčkem a dortíkem)

3. Co se týče atmosféráků, znám kousky s najetými cca 500tis km, není to zase sice úplně ono, ale jezdí.

4. Spotřeba 1,9D a 1,9TD není stejná ani náhodou. TD normálně žere o litr víc, a když se na to šlape, umí i o víc. Především ve městě je to znát. 1,9D Prahu zvládala cca 5,5-6, TD nemá problém vzít po Praze 7,5 (podotýkám, jedná se o jedno a totéž auto, v kterém byl původně agregát 1,9D, a nyní je v něm 1,9TD).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohuzel musim souhlasit s Oddiem. Moje 306 TD se pod 6 litru nedostane ani omylem, spis jezdim za 7. Objektivne zmerena spotreba za ted zhruba 15000 km (podle knihy jizd a listku od nafty) je 6,7 l. 70% ujete vzdalenosti jsou dalkove jizdy prevazne po dalnici-Nemecko a Francie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×