Marcel505 Odesláno 2. říjen 2009 Autor Sdílet Odesláno 2. říjen 2009 Původně zaslal: sedan305XID pokus- posielam ten obtázok [upravil dne 2/10/09 sedan305XID] Hezký, ty disky mi připomínaj klasický disky 15\" na 505ce... (ty paprskový) Ty máš na starém modelu nové nárazníky a kliky normálně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sedan305XID Odesláno 5. říjen 2009 Sdílet Odesláno 5. říjen 2009 Áno máš dobrý postreh, tie novšie nárazníky sa mi zdali krajšie tak som to prehodil, kľučky prehadzoval už niekto predo mnou, resp. celé dvere, na ľavej strane sú opačne(asi pôvodné). Pár dní dozadu mi prestal ťahať motor, normálne ho naštartujem, pekne beží na voľnobeh, no pri pridávaní nad cca 2000ot/min ho dusí. Už som prezrel karburátor, sviečky filter, rozdelovač, ale závada sa stále opakuje. Najslôr to vidím na ten karburátor, je tam Solex 28 N1 35 (tento som v inej 305-ke ešte nevidel) dvojkomorový, mám aj druhý Solex jednokomorový, tak sa chystám to prehodiť a uvidím. Všimol som si že keď som odpojil hadicu ktorá ide z veka ventilov do vzduch. filtra, dosť sa z nej dymí, tak neviem či je to normálny jav, alebo treba nastaviť ventily, ktoré už trochu počuť, alebo je to už vybehaný motor? [upravil dne 5/10/09 sedan305XID] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 5. říjen 2009 Autor Sdílet Odesláno 5. říjen 2009 Kvůli těm klikám se musí přehodit celé dveře? Nebo stačí vyměnit kliky? S tou závadou - to je ten monoblok? Zkusil bych změřit vůle ventilů. Ale že se to stalo jen tak najednou je divné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sedan305XID Odesláno 8. říjen 2009 Sdílet Odesláno 8. říjen 2009 Samozrejme, že sa dajú vymieňať samotné kľučky. Motor mám monoblok XR5. Zatiaľ som sa ďalej nedostal, chystám sa založiť druhý karburátor. Až na klepanie ventilov pri prudšej akcelerácii motor bežal fakt dobre, mohol by som to porovnať s motorom so vstrekovaním, čiže vždy rovnaký voľnobeh, bez žiadnych vynechávaní a kolísaní otáčok a okamžité reakcie na pridávanie plynu bez šklbnutí a pod. Mám tam tú lepšiu prístrojovku s otáčkomerom a s nastavením osvetlenia, el. predné okná, otváraciu strechu, ale tá je nefunkčná. V peugeote som podľa VIN zistil, že motor je stavaný na natural 98 a odporučili mi navštíviť servis, aby mi upravili parametre na 95-ku. No keďže auto dobre šlapalo, neriešil som to. Uvidím čo spraví výmena karburátora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 8. říjen 2009 Autor Sdílet Odesláno 8. říjen 2009 Šlo mi o to, jestli spolu s jinými klikami nejsou i jiný zámky, třeba jinak stavěný... K tomu motoru - nemá mít náhodou Natural 96? Jestli totiž nemá mít benzín s olovnatou přísadou... To by pak znamenalo, že se zaklepali ventily... Nevím, co si to v Peugeotu vymysleli za doporučení, aby ti upravili parametry. Jedině seštelovat rozdělovač na jiné spalování... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sedan305XID Odesláno 9. říjen 2009 Sdílet Odesláno 9. říjen 2009 Pri výmene kľučiek netreba nič iné vymieňať, ak chceš tak ti ich odfotím, mám obidva typy do rezervy. Keď som zisťoval v peugeote info ohľadom benzínu, zaslal som im VIN-ko a doporučili mi bezolovnatý benzin 98 oktánový. Úprava parametrov na 95-ku určite spočíva ako píšeš len v nastavení predzápalu. Včera som prehodil karburátor, nejaký som mal v náhradných dieloch spolu so saním. Nič som na ňom nečistil, nenastavoval a motor asi na 3. krát naskočil a ide celkom pekne. Tak aby som to nezakríkol....ešte to poskúšam zatiaľ som to poskladal len tak narýchlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 9. říjen 2009 Autor Sdílet Odesláno 9. říjen 2009 Kliky nefoť, to je dobrý. Mě šlo jen o to, jestli stačí vyměnit samotný kliky... Píšeš že jo, tak to mi stačí. Když já nevím, jestli to nemělo mít ještě benzín s olovnatými přísadami... Samozřejmě jezdit na 98 by bylo nejlepší, ale ta je drahá. Já mám třeba u SR 1,6 psaný Natural 96. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sedan305XID Odesláno 2. listopad 2009 Sdílet Odesláno 2. listopad 2009 ahoj, ten benzín bez olovnatých prísad pri monobloku z roku 78-82 ani mne nejak nesedí aj keď \"odborníci\" v peugeote mi taký doporučili. Uvažujem o pridávaní prísad do benzínu čo predávajú napr. do starých škodoviek, ktoré nahrádzajú olovnaté prísady. Podľa mňa ak motoru nepomôžu, tak neublížia. Jednoducho ma to štve, lebo ako som sa dozvedel, motor je už vymenený,čiže pežoťáci mi doporučili bezolovnatý benzín podľa VIN-u na pôvodný motor z roku 79. Podľa všetkého tam mám motor z roku 82, ale zároveň si myslím, že tie monobloky sa konštrukciou zásadne neodlišovali. Mimochodom výmenou karburátora je motor znovu OK aj preto sa chcem vyhnúť riziku ho zničiť nesprávnym benzínom a navyše keď sa jedná vzľadom na počet životaschopných áut doslova o unikát. Existuje u vás nejaký majiteľ s pojazným autom, ktorý by prípadne vedel čo tam treba tankovať? Pozdravujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 2. listopad 2009 Autor Sdílet Odesláno 2. listopad 2009 Mě to taky nesedí, pochybuji že má tvrzená sedla ventilů. Ale je to pěkná srágora, to přidávané olovo. Dle Peugeotu ČR se má dávat benzín 91 Normal s přísadou olova proti ochraně sedel ventilů, nebo aditivovaná 95ka. Pokud byl vyměněn motor za tentýž typ, neměl by být rozdíl v palivu. Třeba už ty nový XR5 můžou bez olova a ty starý XK5 s olovem, ale pochybuji. Myslím že všechny monobloky maj mít palivo s olovem. Já benzínový monoblok už nemám, ale Dundee měl monoblok nějakou dobu na zahradě, tak se poptej, co tam lil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.