Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Kanáldekly na 305 - nic moc...


Marcel505

Recommended Posts

Původně zaslal: sedan305XID

pokus- posielam ten obtázok

[upravil dne 2/10/09 sedan305XID]

Hezký, ty disky mi připomínaj klasický disky 15\" na 505ce... (ty paprskový)

Ty máš na starém modelu nové nárazníky a kliky normálně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno máš dobrý postreh, tie novšie nárazníky sa mi zdali krajšie tak som to prehodil, kľučky prehadzoval už niekto predo mnou, resp. celé dvere, na ľavej strane sú opačne(asi pôvodné).

Pár dní dozadu mi prestal ťahať motor, normálne ho naštartujem, pekne beží na voľnobeh, no pri pridávaní nad cca 2000ot/min ho dusí. Už som prezrel karburátor, sviečky filter, rozdelovač, ale závada sa stále opakuje. Najslôr to vidím na ten karburátor, je tam Solex 28 N1 35 (tento som v inej 305-ke ešte nevidel) dvojkomorový, mám aj druhý Solex jednokomorový, tak sa chystám to prehodiť a uvidím. Všimol som si že keď som odpojil hadicu ktorá ide z veka ventilov do vzduch. filtra, dosť sa z nej dymí, tak neviem či je to normálny jav, alebo treba nastaviť ventily, ktoré už trochu počuť, alebo je to už vybehaný motor?

[upravil dne 5/10/09 sedan305XID]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kvůli těm klikám se musí přehodit celé dveře? Nebo stačí vyměnit kliky?

S tou závadou - to je ten monoblok? Zkusil bych změřit vůle ventilů.

Ale že se to stalo jen tak najednou je divné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme, že sa dajú vymieňať samotné kľučky. Motor mám monoblok XR5. Zatiaľ som sa ďalej nedostal, chystám sa založiť druhý karburátor. Až na klepanie ventilov pri prudšej akcelerácii motor bežal fakt dobre, mohol by som to porovnať s motorom so vstrekovaním, čiže vždy rovnaký voľnobeh, bez žiadnych vynechávaní a kolísaní otáčok a okamžité reakcie na pridávanie plynu bez šklbnutí a pod. Mám tam tú lepšiu prístrojovku s otáčkomerom a s nastavením osvetlenia, el. predné okná, otváraciu strechu, ale tá je nefunkčná. V peugeote som podľa VIN zistil, že motor je stavaný na natural 98 a odporučili mi navštíviť servis, aby mi upravili parametre na 95-ku. No keďže auto dobre šlapalo, neriešil som to. Uvidím čo spraví výmena karburátora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šlo mi o to, jestli spolu s jinými klikami nejsou i jiný zámky, třeba jinak stavěný...

K tomu motoru - nemá mít náhodou Natural 96? Jestli totiž nemá mít benzín s olovnatou přísadou... To by pak znamenalo, že se zaklepali ventily...

Nevím, co si to v Peugeotu vymysleli za doporučení, aby ti upravili parametry. Jedině seštelovat rozdělovač na jiné spalování...:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri výmene kľučiek netreba nič iné vymieňať, ak chceš tak ti ich odfotím, mám obidva typy do rezervy.

Keď som zisťoval v peugeote info ohľadom benzínu, zaslal som im VIN-ko a doporučili mi bezolovnatý benzin 98 oktánový. Úprava parametrov na 95-ku určite spočíva ako píšeš len v nastavení predzápalu.

Včera som prehodil karburátor, nejaký som mal v náhradných dieloch spolu so saním. Nič som na ňom nečistil, nenastavoval a motor asi na 3. krát naskočil a ide celkom pekne. Tak aby som to nezakríkol....ešte to poskúšam zatiaľ som to poskladal len tak narýchlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kliky nefoť, to je dobrý. Mě šlo jen o to, jestli stačí vyměnit samotný kliky... Píšeš že jo, tak to mi stačí.

Když já nevím, jestli to nemělo mít ještě benzín s olovnatými přísadami... Samozřejmě jezdit na 98 by bylo nejlepší, ale ta je drahá.

Já mám třeba u SR 1,6 psaný Natural 96.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

ahoj, ten benzín bez olovnatých prísad pri monobloku z roku 78-82 ani mne nejak nesedí aj keď \"odborníci\" v peugeote mi taký doporučili. Uvažujem o pridávaní prísad do benzínu čo predávajú napr. do starých škodoviek, ktoré nahrádzajú olovnaté prísady. Podľa mňa ak motoru nepomôžu, tak neublížia. Jednoducho ma to štve, lebo ako som sa dozvedel, motor je už vymenený,čiže pežoťáci mi doporučili bezolovnatý benzín podľa VIN-u na pôvodný motor z roku 79. Podľa všetkého tam mám motor z roku 82, ale zároveň si myslím, že tie monobloky sa konštrukciou zásadne neodlišovali. Mimochodom výmenou karburátora je motor znovu OK aj preto sa chcem vyhnúť riziku ho zničiť nesprávnym benzínom a navyše keď sa jedná vzľadom na počet životaschopných áut doslova o unikát. Existuje u vás nejaký majiteľ s pojazným autom, ktorý by prípadne vedel čo tam treba tankovať?

Pozdravujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to taky nesedí, pochybuji že má tvrzená sedla ventilů.

Ale je to pěkná srágora, to přidávané olovo.

Dle Peugeotu ČR se má dávat benzín 91 Normal s přísadou olova proti ochraně sedel ventilů, nebo aditivovaná 95ka.

Pokud byl vyměněn motor za tentýž typ, neměl by být rozdíl v palivu. Třeba už ty nový XR5 můžou bez olova a ty starý XK5 s olovem, ale pochybuji. Myslím že všechny monobloky maj mít palivo s olovem.

Já benzínový monoblok už nemám, ale Dundee měl monoblok nějakou dobu na zahradě, tak se poptej, co tam lil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...