Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Naviják na rezervu


xavier

Recommended Posts

  • O 2 týdny později...

Ještě doplním technický detail: Jeden konec lanka, v bubínku, ukončuju tak, že vezmu 8-ku kulatinu, seříznu ji na půlkruh, vyvrtám dvě dírky 2,5 mm, srazím hrany dírek. Lanko provléknu dírkou, ohnu zpět asi 30 mm a druhou dírkou provléknu zpět.

Někdy bývají opotřebované i jiné díly, např. osa bubínku (lze nahradit kovovou vložkou vyrobenou na soustruhu), anebo zlomená hřídel s šestihranem (dá se ocelová vložka).

 

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 5 týdnů později...

Ahoj, přidávám se ke všem zde "postiženým" - nově jezdím (se starou) 307SW, dostal jsem ji už s vymontovaným držákem a s rezervou v kufru :(

Vše co k tomu mám je na fotkách, vím že předchozí majitel přeříznul lanko a pěšec není, chybí ještě něco?

A hlavně dotaz / prosba na P607Oldu - dá se domluvit repas u experta? ;)  Poslal bych to co mám... , díky

 

   

P_20170524_140112mm.jpg

P_20170524_140118mm.jpg

P_20170524_140137mm.jpg

P_20170524_182849mm.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 3 měsíce později...
  • O 3 měsíce později...

Ahoj, mám také problém, kontroloval jsem tlak rezervy , kolo jsem volně spustil dolů, žádné praskání a cvakání v převodovce   nebylo, lanko mám podle pohledu a volného jezdění asi zdravé, volně se navíji tam a zpět, ale  při vyzdvižení  kola se samo lanko  hmotností kola odvíjí zpět.  Podle všeho nedrží brza, projevilo se vám to také někdy někomu. Zatím jsem se to  nesnažil opravovat.  

Upraveno uživatelem jirka.s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dost neobvyklé, protože dokud je skříňka sešroubována, tak brzda nemá kam uhnout. Zřejmě bude nutná demontáž a rozebrání a podrobně prohlédnout.

Fotky jsou v tomto vlákně, zhruba z dubna 2015.

Možné závady:

- plechový obal má mít tvar válce, ale mohl se násilím u spodu rozehnout (sukýnka), takže pružina uhnula

- hliníkový odlitek má ochozené hrany, případně pružina má nesprávný úhel zakončení.

Přečti si texty z uvedeného období.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...
  • O 3 měsíce později...
V 19. 2. 2016 at 21:51, P607Olda napsal:

To záleží na prodávajícím. Je to vzácné zboží, pokud chceš funkční a nemůžeš nabídnout protikus na repasi.
Zkus sehnat vadný a opravit.

Já jsem zdražil z několika důvodů:
-asi hlavní je ten, že je to špinavá práce a pak musím čistit od vazelíny a špíny nástroje (rukojeti), dílnu atd.
- na posledním jsem strávil asi 10 hodin, tedy včetně nákupů šroubků, lanka, vrtáků, balení a pošty
- naviják byl napaden kutilem, takže odvrtané poničené šrouby
- a v dílně je zima a já jsem po chřipce - no mám já to zapotřebí? :D

Byla by foto brzdy navijáku? Svoji mám rozpadlou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viz příspěvek z 19.4.2015. Po sestavení není do brzdy vidět. Je to trochu umění ji sestavit. Hlavně: po sestavení musí spodek plechu doléhat těsně na ozubené kolo, a při pohledu shora musí být pružina zasunutá asi 1,5 mm pod úrovní plechu. Jinak by víko nesedělo. Viz fotka. Pozn. na fotce brzda není usazena ve své pozici.

Kontrolu funkce musíš provádět tak, že brzdu vložíš do své pozice. Při točení šestihranem lze točit, ale při pohybu ozubeným kolem se zasekne. Nevýhodou je, že při této zkoušce se pružina vychýlí ze své pozice, takže znou rozebrat, usadit a pak smontovat včetně víka. Je třeba namazat celý mechanismus brzdy a hlavně horní přírubu, kde klouže po okraji víka.

Někde výše jsem psal, že u starších provedení hliníkového kolena, lanko sklouzává bokem a zasekne se, pak nejde nahoru ani dolů. Je dost možné, že toto je jedním z hlavních důvodů nefunkčnosti navijáku. Výše jsem uváděl opravu pomocí plastové zdrhovačky. Nicméně, zámek zdrhovačky může překážet volnému pohybu kleštiny. Nyní jsem vyzkoušel jiné způsoby:

- pokud se koleno zlomilo, tak koleno nahradit ocelovou trubkou, ta se musí zafixovat pomocí zvláště upravené matice (je to docel umělecké dílo)

- původní koleno "doplnit" na trubku, pomocí měděného plechu a zajistit ovinutím měděným drátem a spájet - taky trochu umělecké dílo... Viz fotka - pod drátem je ještě žlábek z měděného plechu. Drát je nutno vytvarovat tak, aby se konce opřely o pevné části - aby se celek nepohnul ze své pozice.

Často se zamýšlím, že takový jednoduchý naviják a kolik má úskalí.

Obraz0531a.jpg

Obraz0362.jpg

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...
V 3. 4. 2015 at 13:41, Gabriel 307 napsal:

jedná se o

post-21598-0-71748800-1428061378_thumb.j

post-21598-0-95165300-1428061383_thumb.j

post-21598-0-63325800-1428061389_thumb.j

Jednoduchá oprava osičky.Vyvrtat tak 20mm,udělat závit M10,já tam zalepil imbus šroub M10x70,zkrátil závit aby koukala jen část šroubu bez závitu kterou jsem pak zkrátil dle potřeby,dodělal drážku na ségrovku a opět to šlape tak jak má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...
  • O 3 týdny později...
  • O 3 týdny později...

Ahoj, díky za návod jak opravit naviják rezervy, stejně jako asi většině mi chyběl plastový kastlík, který slouží jako upnutí pro lanko rezervy pro její zvednutí. S pomocí jeklu, pár šroubů a matic jsem vyrobil plně funkční držák rezervy (již rok je pod autem a drží). Přikládám výkres držák rezervy.pdf pro výrobu zmiňovaného držáku. Matice slouží k nastavení potřebné výšky zvednutého kola, tak aby došlo k zachycení "pěšce" zajišťovacími packami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahojte,

tak sa pripájam aj ja do klubu. Farbil som si na 307 SW brzdové strmene, tak som potreboval hever. Spustil som bez problémov, hore už pneu nešla + divné zvuky. Odmontoval som to celé a otvoril. Vyzerá to takto:IMG_20210531_191721.thumb.jpg.5d3e286acfe0f0a8c53494b0dd994b7c.jpgIMG_20210531_191726.thumb.jpg.2190ad2a268960a9064bbfeb5aa3f30f.jpgIMG_20210531_191734.thumb.jpg.109dfeea7121a0fea0e3a1869bde33bd.jpgIMG_20210531_194248.thumb.jpg.b687bc2f88e39168b3d6af16c8815a43.jpg

@P607Olda vedeli by ste si s týmto poradiť? Ak ešte platí ponuka na repas tak by som bol veľmi vďačný. 

Dajte vedieť ako postupovať prosím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahojte, tak sa ozývam s opäť plne funkčným repasovaným navijákom. Už je všetko namontované a funguje 100% hladko. Začal som zháňať po vrakoviskách a prvú ponuku som dostal na 90 €, niekoľko za 50 €, posledná ponuka bola za 30 € :D.

To som ale nevedel ako tie navijáky vyzerajú a úprimne podľa fotiek čo vidím aj v tomto vlákne, tak to boli asi pekne hrdzavé kúsky. Predsa už sa nejedná o najmladšie auto. Samozrejme tam bolo navyše riziko, že mi príde poštou naviják nefunkčný.
Moje auto je síce staré - r.v.2005 ale má nabehaných iba 62 000 km (poctivých - z rodiny) a celý čas vlastne stálo v garáži. Preto je podvozok prakticky bez hrdze. Rovnako dobre u mňa vyzerá aj samotný naviják a to bol aj dôvod prečo som hľadal skôr spôsob ako ho opraviť.

Veľmi som sa potešil keď som našiel na fóre info, že takýto repas robí P607Olda. Nakontaktoval som ho minulý štvrtok a ešte ten deň odoslal naviják zásielkovňou do Čiech. Vrátil sa mi späť už v utorok 100% funkčný a čistúčky. Dokonca som si všimol, že Olda namazal aj skrutky, ktoré držia púzdro navijáku.
Dnes večer som ho namontoval a s pomocou priateľky som rezervu vytiahol späť pod podvozok. Pre istotu som celý čas ťahal za rezervu nadol, ona navíjala lanko v kufri. Všetko funguje úplne hladko.

 ✌️Týmto sa chcem srdečne poďakovať P607Olda za pomoc, perfektnú robotu a kopec ušetrených peňazí a času. Fakt super, že ešte existujú ľudia ako on 🤝

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...