purkmistr Odesláno 2. leden 2008 Sdílet Odesláno 2. leden 2008 Mám nebo ne? Nevím jestli se mi to vyplatí a nebude to potom moc slabé. Je to 1,6 a navíc BREAK. Najeto 130 tis, ročně najedu cca 15 - 20 tis km. Kdybych měl 1,8 tak do toho jdu hned. Většinou jezdím sám ale sem tam tahám vozík a v kufru. Vím že investice za LPG a nádrž místo rezervy bude kolem 35 tis ale vyplatí se mě to? Chci si auto nechat ještě tak 3-5 let. Prosím o váš názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zaxon Odesláno 2. leden 2008 Sdílet Odesláno 2. leden 2008 LPG už ne raděj CNG ušetříš asi 1.50-2 kč na 1 km tak si to přepočítej jestli se ti to vyplatí nebo ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Driver Odesláno 2. leden 2008 Sdílet Odesláno 2. leden 2008 Pokud najedeš ročně 15-20tis km tak se ti to začne vyplácet až tak zhruba po 2 letech při té ceně přestavby. Toho že by to bylo slabé se bát nemusíš, pojede to cca nastejno. Ale fakt by to potom chtělo si to auto nechat aspoň těch 5 let aby se ti to vyplatilo. Pokud počítáš spotřebu benzín 7l/100km a LPG 8l/100km (je o něco větší než na benzín) tak máš při současných cenách úsporu na LPG cca 15000 Kč za rok. Takže se ti cena za přestavbu vrátí až zhruba po těch 2 letech. [upravil dne 2/1/2008 Driver] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honzin Odesláno 2. leden 2008 Sdílet Odesláno 2. leden 2008 Věc názoru, ale u CNG je problém s čerpačkama, do toho bych nešel. U LPG je to dost sporné. Osobně bych dnes po zkušenostech do toho při 15 000 km/rok nešel, podle mne se to láme pro efektivní využití někde u 20 000 km/rok (asi dost subjektivní, záleží jak spěcháš ná návratnost). Pokud si necháš auto ještě 5 let, význam to má, ale musíš počítat se zvýšenými náklady na údržbu (už jen ten čas strávený s revizemi, kontrolami, drobné opravy.... nedej bůh když se ti pokazí něco většího, záruka je podle zákona jen 1/4 roku, pokud Ti servis nedá víc). Určitě bych vybral sekvenční vstřik od renomovaného výrobce (teď dost chválí Tartariny) a v tomto případě bych se vůbec nabál ztráty výkonu, navíc si myslím, že se s pořizovací cenou budeš blížit spíš k 30 než 35 tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zaxon Odesláno 2. leden 2008 Sdílet Odesláno 2. leden 2008 CNG čerpaček přibývá lpg zpočátku taky nemělo moc stanic,jenže u CNG nemáš žádná omezení do podzemních garáží vjezdy do tunelů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
purkmistr Odesláno 2. leden 2008 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2008 díky ještě to zvážím a uvidíme :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 2. leden 2008 Sdílet Odesláno 2. leden 2008 No já bych se na to vykašlal - nevýhody podle mě jednoznačně převažují (problémy se servisem, zákaz parkování v podzemních garážích, navíc to auto bylo konstruováno na spalování benzínu, nikoli plynu) a 30 000 bych určitě využil jinak (taková rodinná dovolená ........) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
noradek Odesláno 2. leden 2008 Sdílet Odesláno 2. leden 2008 Tak je to osobně každého věc co si dá do auta a za kolik ale osobně bych to dnes už tam nedával nebo spíš koupil slušné auto i z LPG hotové když pomyslím na ty problémy a starosti co jsem stím měl,teď jsem to snad už vychtal ale přeci zlatá škudka na LPG k nezaplacení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 2. leden 2008 Sdílet Odesláno 2. leden 2008 niekde som pocul ze existuju nejake nove nadrze ktore nevybuchnu a moze sa uz parkovat v podzemnych garazach.na plyn ma motor vraj dlhsiu zivotnost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Driver Odesláno 2. leden 2008 Sdílet Odesláno 2. leden 2008 No nádrž na LPG by neměla vybuchnout, protože je jištěná tlakovým a tepelným ventilem, který v případě nárůstu tlaku v nádrži upouští plyn mimo vozidlo. Takže i kdyby ta nádrž byla v plamenech tak maximálně začne hořet ten plyn, který bude upoštět ventil, ale nevybuchne. Jinak teď jsou systémy vybaveny i elemag. ventilem, který uzavře při zhasnutí motoru přívod plynu do motoru. U starých systémů byl akorát ruční ventil na nádrži. Jinak v podzemkách se nesmí parkovat kvůli výbuchu nádrže ale kvůli tomu, že se ten plyn při úniku usazuje co nejníže, takže by v podstatě takový auto ze kterýho uniká plyn mohlo zamořit celý parkoviště a potom už stačí odhozený vajgl... Proto by jsi s plyňákem neměl parkovat ani nad kanálem. Jo a tady si můžete vypočítat návratnost přestaby LPG: VYPOCET [upravil dne 2/1/2008 Driver] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honzin Odesláno 3. leden 2008 Sdílet Odesláno 3. leden 2008 Když bych to zkusil shrnout, tak vidím, že všichni mají podobné zkušenosti: - když se vše podaří a auto šlape, úspora bude - přibude dost starostí se servisem a omezením vjezdů, bohužel dost často LPG zlobí - osobně si myslím, že systém je naprosto bezpečný, pokud je udělaný profi, se zákazem vjezdů je to přesně jak popisuje Driver. Trochu na to má podle mne i vliv to, že s autem na LPG nepřemýšlíš, jestli jet vlakem nebo autem, víc toho najezdíš a máš pohodlnější cestování. Ale teď už bych do toho šel taky až najedeš hoooodně km/rok. Teď jsem někde slyšel že v ČR je snad 10 čerpaček na CNG, to je fakt strašně málo, v zahraničí až myslím na Německo či kde nejsou také, to podle mne dnes alternativa taky není (LPG je v zahraničí mimo Rakouska čerpaček dost). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standa Odesláno 3. leden 2008 Sdílet Odesláno 3. leden 2008 Mám LPG 3 roky-sekvenční vstřik TARTARINY tosamý auto co máš ty, souhlasím s DIVERem. Důležitá je odborná a kvalitní montáž-má to svůj řídící počítač-takže ten kdo ti to bude dělat by měl mít i diagnostiku. Co se týče CNG tak na tenhla typ auta určitě nedoporučuji-nádrž je příliš těžká, protože CNG pracuje s mnohem větším tlakem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standa Odesláno 3. leden 2008 Sdílet Odesláno 3. leden 2008 Sorry DRIVERem-DIVER je potápěč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
reset_all Odesláno 18. březen 2008 Sdílet Odesláno 18. březen 2008 povodne som aj ja chcel ist na benzin+LPG, ale kaslal som na to...zobral som naftu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 18. březen 2008 Sdílet Odesláno 18. březen 2008 Koupit auto s namontovaným LPG - ANO. Dodělávat LPG do Tvého auta nemá smysl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JoseA Odesláno 5. duben 2008 Sdílet Odesláno 5. duben 2008 Na jednu stranu bych do takhle starého auta LPG asi nenechával montovat a raděj sehnal něco jiného s LPG. Na druhou stranu se ti investice za 2 roky vrátí, za další 2 roky ušetříš asi 30 tis kč a pak ještě auto prodáš za vyšší cenu díky pohonu na LPG. Osobně mám kromě peugeota 306 ještě favorita na LPG na jezdění do práce v monterkách, převážení různého bordelu a podobně, navíc má fáčko tažné, takže spotřebák jak víno. Opravím si na tom všechno a pořizovačka byla 15 tis za cené auto s LPG z roku 2005 (výměna nádrže 2015). Ale to je individuální. V mojem případě zase dám navíc prachy za povinné ručení na druhé auto (2tis/rok). Údržba je směšně levná a spolehlivost díky zkušenostem se škodovkama velmi vysoká. Ale hlavně si může pučit kdykoliv přítelkyně peugeota a já mám čím jet do práce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
EXI.60 Odesláno 7. duben 2008 Sdílet Odesláno 7. duben 2008 JoseA,maš pravdu ja jsem měl taky fáčko na LPG,měl jsem ho rok a pul,maximalni spokojenost.na ty cesty po okrese je to vyborny.to auto jsem měl zaplaceny za rok těma polovičnima nakladama a ještě jsem ho prodal za 11000tis. a kupoval jsem ho za 13.tis.Takže jsem jezdil da se řict za darmo o proti tomu kdybych bral benzin.sam jsem si to trochu seřidil a ten favorit jezdil za 6,5-7litru na LPG.jinak mam 306 1,8 16v,rv.99 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.