Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Lak - metalíza / nemetalíza


LaHab

Recommended Posts

Prosím o radu. Uvažuji nad nákupem novéhou autina (viz podpis) a nevím, jestli se vyplatí investovat 8500 do metal lízy nebo ne. Jaké jsou výhody a nevýhody metalízy co se týče trvanlivosti a například údržby. Líbí se mi dvě barvy, jedna je metalíza (Modrá Recife) a jedna nemetalíza (Modrá Santorin). Nemetalízu už jsem viděl v reálu, metalízu zatím jen na webofkách (ale zase víte jak to tam je...).

Předem díky za rady. Mějte se krásně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem lakýrník, ale laicky bych řekl že metalický lak má delší dobu stárnutí a i po delší době vypadá slušně, zatímco základní barva už je třeba vyšislá, prostě to na ní jde dřív vidět - stáří. Ale na druhou stranu v případě nějakých škrábanců apod. se bude asi blbě (draho) shánět barva.

Stejně nejvíce záleží na tvém chování a pečování, jak dlouho bude lak hezký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pecovani, o to ani nejde, ale bohuzel autino bude vetsinu sve zivotnosti stat venku u cesty... (prach, spina,kaminky, radobyumelci, radobyridici...) - praveze jsem premyslel, jestli to neni vyrazne drazdi, kdyz to nejaky trouba skrabne... ale nemam s tim vubec zkusenosti, soucasny Schade Forman je vysisovany do snad 6 odstinu, tak to u nej neresim, obcas ho oTempuju a je to....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obycejna barva starla rychle proto, ze byla bez vrchni vrstvy cireho laku a metaliza se lakem strika odjakziva. Dnes vsak uz i obycejna barva je dvourvstva, takze problem s vysisovanim by nemel nastat.

Metaliza je vzdycky peknejsi a az jednou auto jako ojete budes chtit prodat, tak s metalizou ti to pude lip.

PS: co motor, jeste sis to nerozmyslel? V lednu zdrazi nafta.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

určitě metalízu, těch osm a půl se vrátí při dalším prodeji (snad?), ale hlavně auto vypadá mnohem líp, prostě kola a barva dělají auto. Jinak údržba je podle mě lepší, protože metalíza se skládá vlastně z jednotlivých zrnek kovu a barvy, tí se i lépe retušují oprýskaná místa od kamínků. Jinak je dobré, zeptat se i přímo lakýrů v servisu, co se dobře opravuje a co je snadné později namíchat. Vím, že některé odstíny jsou dost problematické a pak i malá oprava jim zamotá hlavu víc než lak na celé auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Metaliza se vetsinou dela do zastriku, tzn. kdyz lakuje pr. blatnik tak ti jeste strikne kus dveri a kus kapoty, aby se zmirnil prechod mezi nelakovanyma dilama a novym lakem. Ale v tom lakovani bych problem vubec nehledal, dnes uz jsou ty technologie dost daleko na to, aby byl problem trefit barvu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

abych rekl pravdu, tak nad rozdilem v cene benal/nafta jsem ani neuvazoval, ale kdyz si to vezmu, ze to HDI ma vetsi tocivy moment nez 1.1 a vyrazne nizsi spotrebu, taxe mi ten rozdil v cene vyzvrati. 1.4 to jeznoznacne prohrava ve spotrebe. Proste nejsem tak bohyty, abych zivil auto s benalem, ne kvuli ceny benalu, ale kvuli spotrebe....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...