Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

náhlý nárůst teploty motoru 307


Guest havel11

Recommended Posts

Ahoj lidi,

včera se mi prihodilo pri celkem klidné jízdě toto:

zvukovou signalizací mě systém anglicky oznámil:

Prilis vysokou teplotu motoru s požadavkem na okamžité vypnutí. Samorřejmě se rozsvítil červený nápis STOP na palubce.

Ukazatel teploty ukazoval hodně do maxima. Jelikož se v danem useku opravdu zastavit nedalo, tak jsem ještě kus jel. Motor stále běžel a najednou mi ukazatel poskočil na 80 st.C Během 5 sec. opět zvukově upozornuje a na displeji požaduje vypnutí motoru.

Podařilo se mi zastavit tak abych nikoho neohrozil. Motor jsem vypnul, otevírám kapotu a vidím jak na mě pod žárovým krytem svití (do žhava rozpálené) svody výfuku s 1lambdou soundou. sedl jsem si a nechal motor stydnout (neustále mi hučela sahara vpředu). cca pul hodinové pauze otáčím klíčkem a motor bez problému naskočí. Jelikož potřebuji dojet, tak motor šetřím co nejvíce. celou dobu byla teplota na 50 st.C když jsem dojel, tak opět hučely sahary a to celkem dlouho. Hodinu nato musím neco odvézt. Klíčkem do polohy 1. teplota na minimu. po 3 sec. se ručička rychle vystřelila na 90 st.C, zanedlouho hlásí krytický stav a ukazuje celkem vysokou teplotu. Přidávám mu plyn a najednou teplota padá a za chvilku na mě zase řve.

Když se to stalo poprvé, tak mi PHM ukazovalo rezervu, přitom jsem měl lehce pod polovinou nádrže.

Začínám z toho být celkem nešťastný:o. Nepotkalo někoho z Vás něco podobného? Jak jste to řešily a kde?

Předem děkuji Všem co napíší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

souhlasím s Vámi. Ty svody - to je opravdu divné. dnes ráno jsem v pohodě nastartoval oškrábal přední okno a po ujetí cca 0,5 km mi teplota ukazovala 100 C. Sahary opět běžely jak o život, ale na kritickou hranici, kdy se ozve varování jsem se nedostal. Nejprve bych chtěl auto dostat na diagnostiku a pak se uvidí.

Zatím mockrát děkuji za oba příspěvky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor 1,6 16V nemrznoucí směs je -40 C měřená cca měsíc zpět.

Ještě doplním, že jsem dolil 0,25 l do chladícího okruhu. Před týdnem jsem měl rysku mezi min a max. a nyní po této příhodě byla ryska na dně nádržky což je 1cm pod minimem.

Určitě došlo k rychlemu a množstevně malému ubytku z chladícího okruhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ZA CHVILKU JEDU KE ZNÁMEMU DO SERVISU. NEVÍM ZDA TAM MÁ DIAGNOSTIKU. AUTEM JSEM JEL POUZE RÁNO A TO SOUDÍM, ŽE SE MOTOR VELICE RYCHLE OHŘÁL. BYLA TEPLOTA

-7 A JÁ NASTARTOVAL OŠKRÁBAL PŘEDNÍ OKNO A UJEL CCA PŮL KILOMETRU KLIDNOU JÍZDOU A TEPLOMĚR UKAZOVAL 100 C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: havel11

ZA CHVILKU JEDU KE ZNÁMEMU DO SERVISU. NEVÍM ZDA TAM MÁ DIAGNOSTIKU. AUTEM JSEM JEL POUZE RÁNO A TO SOUDÍM, ŽE SE MOTOR VELICE RYCHLE OHŘÁL. BYLA TEPLOTA

-7 A JÁ NASTARTOVAL OŠKRÁBAL PŘEDNÍ OKNO A UJEL CCA PŮL KILOMETRU KLIDNOU JÍZDOU A TEPLOMĚR UKAZOVAL 100 C.

Divné, v této zimě ujedu i 15km než se dostanu na 80st.C. Nijak to samozřejmě netočím. Ale po půl kilometr 100st.C, to je jak varná konvice:myslim:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějak. Já mám taky 1.6 16V, ale než se dostane na pracovních 85°C, tak je to v téhle zimě nejmíň 5 km po městě. Druhá věc je, že s tím autem občas i dost dračím a motor dostává pěkněj kouř, ale aby sběrné paroží nad katalyzátorem svítilo, to jsem ještě neviděl ani po tom největším zápřahu... :myslim Žádný čidlo, tady je něco fakt špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak sem chtěl odjet a ejhle hešlo to nastartovat a co víc vžddy když se skoro chytal, že poběží, tak mi ukazoval teploměr přehřátí a varování o vysoké teplotě. To je slušný výkon, když jsem ani nenastartoval a onuž se přehřál. 15 minut jsem se u toho modlil (vždy se to jakoby chytlo ale mělo to hodně málo otáček. tak jsem mu začal přidávat plyn při startování a nakonec to chytlo a nechcíplo. jednu chvíli mi relátko vůbec nepustilo proud do startéru) a nakonec jsem to nastartoval. Čím dál tím víc to vypadá na průser v elektrice. během jízdy po nastartování mi jednou ještě vyběhl jako-že se hřeje, ale pak už ani jednou. Řekl bych že vše v pořádku, tedy až na neustále se točíci ventilator před chladičem. na přístrojové desce se mi rozsvítila ikona motoru, což by mělo signalizovat jeho poruchu. Jezdil jsem pak ještě chvilku, abych trochu vrátil baterii co jsem jí sebral

pri pokusech nastartovat a auto normálně topilo. Zajímalo mě co dělají svody, ale po otevření kapoty jsem zjistil že vypadají normálně -nebyly rozžhavené.

Ráno to dám na tu diagnostiku a odpoledne poreferuji jak jsem dopadl. Tak zatím děkuji za příspěvky a zítra napíši.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jedu z diagnostiky která objevila toto:

-signál teploty chladící kapaliny motoru - trvalá závada - místní

- signál škrtící klapky s motorkem - trvalá závada - místní

- vstřikování vzduchu do výfuku - přechodná závada - vzdálená

- signálo snímače otáček motoru - přechodná závada místní

Jelikož neměl teplotní čidlo, tak tam prozatím cosi vyrobil a až budu mít čidlo, tak to znovu projede a bude se řešit dál.

Nevím zda jásat nebo se obávat co všechno tam bude ještě na výměnu za nový díl.

Každopádně to už neděla divné věci a jde to v pohodě nastartovat. Zajisté Vás co to zajímá budu nadále informovat.

Zatím se mějte - jedu shánět čidlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: havel11

Tak jedu z diagnostiky která objevila toto:

-signál teploty chladící kapaliny motoru - trvalá závada - místní

- signál škrtící klapky s motorkem - trvalá závada - místní

- vstřikování vzduchu do výfuku - přechodná závada - vzdálená

- signálo snímače otáček motoru - přechodná závada místní

Jelikož neměl teplotní čidlo, tak tam prozatím cosi vyrobil a až budu mít čidlo, tak to znovu projede a bude se řešit dál.

Nevím zda jásat nebo se obávat co všechno tam bude ještě na výměnu za nový díl.

Každopádně to už neděla divné věci a jde to v pohodě nastartovat. Zajisté Vás co to zajímá budu nadále informovat.

Zatím se mějte - jedu shánět čidlo.

ono kdyz to hlasi prehrati, tak se zaroven reguluje i privod benzinu boco...proto to nechtelo chytnout anedrzi tp volnobeh, po vymene cidla b\lo vse OK. holt viva la autokompjutry :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: petr307

ono kdyz to hlasi prehrati, tak se zaroven reguluje i privod benzinu boco...proto to nechtelo chytnout anedrzi tp volnobeh, po vymene cidla blo vse OK. holt viva la autokompjutry :)

Byl bys radši, kdyby tě to bez námitek nechalo zničit motor? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco podobnýho sem řešil před měsícem,bylo to vodní čerpadlo nezbyla tam ani jedna lopatka,všechny olámaný,teploměr byl na 95 st.C a hadice do chladiče studený.Dlouho trvalo než se hadice prohřáli ,ale to už teplota lezla hodně přes 100 st.C.Peugeot 206

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...