Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

MOTOR 1.6i JAKY JE?


Guest Makkii

Recommended Posts

AHOJ VSEM , CHTEL JSEM SE ZEPTAT , TED JSME KOUPILI PEUGEOTA 206CC 1.6i JAKEJ TEN MOTOR JE MA NAJETO 130 000km A JAK DLOUHO VYDRZI , SPOTREBA ATD , RUCICKA OTACKOMERU MI NEUKAZUJE KOLIK JE OTACEK ALE STOJI NA 900ot./min. DEKUJI PREDEM ZA VSECHNY ODPOVEDY

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.6 8V (65kW), nebo 1.6 16V (80kW)?

Tak či tak - oba to jsou vcelku bezproblémové motory.

Jak dlouho vydrží? Pokud byl řádně servisován, tak by 300.000km neměl být žádný problém.

Spotřeba? Záleží hlavně na stylu jízdy, na čistotě filtrů, na stavu svíček, na nahuštění gum, na odporu vzduchu (už při otevřeným okýnku je prý spotřeba o 5procent vyšší), atd,atd. Já mám na 260tce s 1.4 8V průměrnou spotřebu kolem 6,5l (když se snažim). Na 307 v kombíku s 1.6 16V zatím kolem 7,5l (ale sou tam filtr a svíčky zralé na výměnu - takže to pude ještě o něco dolů)

S otáčkoměrem ti nepomůžu - 900 je tak volnoběh. Ale zkus pohledat ve fóru - možná to tu už někdo řešil - to samý spotřeba, atd. Vůbec ti poradim - Nezakládat zbytečná témata

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže 1.6 16V. :) Motor je to do 206 naprosto suprovej - dá se s ním jezdit za levno, ale když se mu šlápne na krk, tak ukáže velkou zásobu síly, kterou dokáže 206ku rozhýbat. :) Na delších tratích mívám spotřebu do 7 litrů (podle stylu jízdy, obvykle spíš kolem šesti), ve městě mívám v průměru 7,5 - 8 litrů. Nicméně já nemám zrovna lehkou nohu na plynu. :)

Tenhle motor je citlivý hlavně na kvalitu svíček a pokud s ním máš v úmyslu trochu dračit, tak musíš vzít v úvahu, že zkonzumuje velké množství vzduchu, takže bych doporučil vyměnit papírovou vložku vzduchového filtru za sportovní bavlněnou. Jinak je ten motor naprosto bezproblémový.

Pokud jste to CCčko teď koupili a nevíš, jak se k tomu předchozí majitel choval, mrkni se na stav řemenů rozvodů a příslušenství, popř. jejich vodících kladek a v případě potřeby je nech vyměnit. Taky bych doporučil rovnou vyměnit olej a filtr, to zase tak velká investice není. Když už byses v tom chtěl pohrabat, tak koukni na svíčky, v jakém jsou stavu (potřebuješ 16 mm ořech, jsou v hlavě hodně utopené) a zkontroluj klapku plynu, jestli není zanesená od oleje, případně vyčistit.

Celkově je ten motor super. Mám ho v pětidvířku a naprostá spokojenost. :)

P.S.: poznámka na konec - tenhle motor má rád otáčky. V městském provozu sice táhne použitelně už od 2000 ot/min, ale co v něm je začne odhalovat po překročení 4000 ot/min. :) Pokud ho předchozí majitel "neznehodnotil" častým podtáčením a je dobře zaběhnut, dá se bez problémů točit do 6000 ot/min.

[upravil dne 13/12/07 Fakir]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Makkii

DEKUJI MOCKRAT ZA VSECHNY ODPOVEDI :super a jeste jsem se chtel zeptat jestli ta 206cc ma rezervu???? protoze jsem ji nikde nenasel a v kufru mela pouze ten sprej na nafoukani pneumatiky

Tohle se někdy používá místo rezervy. :) Nevím jak CC, ale ostatní 206ky mají rezevu v takovém kovovém držáku pode dnem kufru, který je přístupný zespodu (v kufru je jen šroub, kterým se ten držák uvolní, aby se dal vyháknout). Mrkni vzadu pod auto. Pokud tam rezerva není, zřejmě se už do CC nevešla. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...