ptuhacek Odesláno 19. listopad 2003 Sdílet Odesláno 19. listopad 2003 Tak pánové aby tady nebyly jen nefativní zkušenosti mám pro vás jeden typ. Pokud máte 307 SW s ESP (a možná to funguje i u ostatních modelů 307), tak po zjiš?ování informací na internetu a po domluvě s mým servisem AUTO-ČERNÝ Příbram (auto je ještě v záruce) mi namontovali originál vypínač ESP. Je určen do pozice vedle tlačítka blikačů. Instalace včetně materiálu (vypínače) přijde do cca 800,-. Zhruba se jedná pouze o zapojení orig. vypínače do připravené pozice a funguje to . Při aktivaci se rozsvítí kontrolka ESP, kontrolka na vypínači a možná to dá ještě nějakou hlášku na display. Při ceně toho auta to není tak velká položka a v zimě na sněhu se může vypnutí ESP+ARS hodit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
robert Odesláno 19. listopad 2003 Sdílet Odesláno 19. listopad 2003 a já jsem si myslel, že zrovna třeba ASR by se mi na sněhu hodilo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ptuhacek Odesláno 21. listopad 2003 Autor Sdílet Odesláno 21. listopad 2003 To určitě ano, ale z různých zdrojů jsem se dozvěděl, že pokud je aktivní ESP (ASR je u PG spojeno s ESP a deaktivuje se asi obojí) tak v okamžiku, kdy se nasadí na hnanou nápravu sněhové řetězy může být problém, stejně tak, když se potřebuješ vyhrabat ze závěje (nebydlím v Praze). Přesnou formulaci u sebe nemám, ale v podstatě se ESP vzhledem k trhavému pohybu kol zmátne. Pokud by jsi chtěl přesnou formulaci problému mohu se podívat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
robert Odesláno 21. listopad 2003 Sdílet Odesláno 21. listopad 2003 měl jsem dojem, že ASR spolupracuje hlavně s ABS a to tak, že vlastně nahrazuje samosvorný diferenciál, že v případě prokluzu jednoho z hnaných kol, ho lehce přibrzdí a tím převede přes difernciál hnací sílu na druhé kolo a to začne zabírat. ABS zase spolupracuje s ESP, dává impulzy k přibržďování jednotlivých kol tak, aby auto drželo směr a nedocházelo k přetáčivosti nebo nedotáčivosti. Proto by se mi hodilo ASR, protože když se hrabu ze závěje a mám jedno kolo na ledu, tak se točí a točí a to druhé stojí a stojí :-) , třeba by stačila ruční brzda na přední kola, jako u citrónů, kdy stačilo jí trochu přitáhnot a už to jelo. Horší by bylo, jezdit zatáčky na ručku :-))) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ptuhacek Odesláno 27. listopad 2003 Autor Sdílet Odesláno 27. listopad 2003 Asi by jsme si měli udělat trochu pořádek v termínech. 1. ABS - věc jasná 2. EVA (EBA) - urychlovač brzdného účinku při prudkém sešlápnutí brzd, také je asi jasné o co jde 3. EDS - elektronický uzávěr diferenciálu. To je tebou zmiňovaný systém, který při rozdílném povrchu přibrzdí protáčející se kolo a tím se větší točivý moment přenese na kolo s lepší přilnavostí. Je přímo spojen s ABS. - Peugeot 307 jenom toto asi nepoužívá. 4. ASR (TCS) - systém regulace prokluzu kol. Dost podobné k EDS ale dokonalejší. Kromě přibrždování používá i regulaci točivého momentu motoru a tím dokáže ubrat plyn (307 má elektronický plyn). Tím se omezí prokuz kola. A teď cituji ze Světa motorů č. 15/03: \"Nezbytnou součástí ASR je také tlačítko sloužící k jeho vyřazení. Například při jízdě v hlubším sněhu bývá výhodnější spolehnout se pouze na EDS. Řídící jednotka vám totiž může snížit točivý monent zrovna ve chvíly, kdy vjedete do lehké závěje a jednoduše v ní uvíznete, protože už nebudete mít k dispozici výkon k jejímu překonání. Tento problém je zvláš? aktuální u méně výkonných vozů, u silného dieselu se s ním nejspíše nesetkáte.\" Tolik citát. Čily u 307SW 1.6 toto bude asi platit. 5. ESP - elektronický program stability - funkce je jasná. A teď opět cituji z SM 15/03: \" Ani na pohled dokonalý systém ESP se neobejde bez vypínače. Vyřazení jeho činnosti je účelné při jízdě se sněhovými řetězy, nebo? dochází k nepravidelnému \"cukavému\" záběru hnacích kol, což jednotka ESP vyhodnocuje jako prokluz a kola přibrzdí. Pokud se chcete dostat z hlubokého sněhu, bez protočení kol to prostě nejde. Proto je nutné ESP vypnout. Toto tlačítko také oceníte i ve chvíli, kdy si s autem budete chtít v zatáčkách trochu \"pohrát\".\" Tolik opět citát. Z toho všeho mi vyplývá, že za předpokladu toho, že autoři píšící do SM nejsou amatéři, asi budou mít pravdu. Navíc vypínač ESP je většinou standardně dodáván v jiných autech. V jiném fóru mě jeden diskutující upozornil, že ten vypínač v 307 má. Já jsem jej v 307SW nikde neviděl (u vozů s ESP). Krátké 307 jej asi některé mají dle výbavy. Proto jsem byl rád, že ten vypínač bylo možno namontovat bez zázahu do elektriky. Na druhou stranu, když si zákazník doobjedná ESP na 24000, tak by ten vypínač měl být dodáván a ne si jej muset za další peníze namontovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
robert Odesláno 28. listopad 2003 Sdílet Odesláno 28. listopad 2003 to je právě ono, než zmiňované ASR, je uzávěrka diferenciálu mnohdy docela nezbytná. Ještě chybí v seznamu EBD, elektronický rozdělovač brzdných sil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ptuhacek Odesláno 28. listopad 2003 Autor Sdílet Odesláno 28. listopad 2003 Problém ale asi bude v tom, že PG ve všech dokumentech píše o ABS, ASR, ESP atd.a o EDS se vůbec nezmiňuje. V okamžiku prokluzu asi závisí rozhodnutí, co se v daný okamžik použije (brždění čili obdoba EDS nebo zmenšení toč.momentu motoru čili fukce ASR) na BSI. ASR a ESP může znamenat zmiňovaný problém pokud začnou hrabat obě kola najednou. Při vypnutí se asi vypne jak ESP tak ASR. Toto by asi věděl nejlépe nějaký specialista od PG. Prostě až napadne více sněhu, tak to určitě vyzkouším a dám kdyžtak vědět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
robert Odesláno 29. listopad 2003 Sdílet Odesláno 29. listopad 2003 jo to bude fajn, určitě to bude zajímat hodně lidí, protože někdy si člověk zbytečně něco připlatí a pak to moc nepoužívá, např. střešní okno při klimatizaci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ptuhacek Odesláno 12. únor 2004 Autor Sdílet Odesláno 12. únor 2004 Tak pánové, tak jsem právě dnes měl šanci vyzkoušet vypínač ESP. Představte si situaci, kdy vyjíždíte z garáže a všude je cca 10 až 15 cm tužšího (sesedlého) sněhu. Povrch je mírně nerovný (šotolina, tráva). Pneu zn. Brigestone LM-18. Celkem jsem to zkoušel 3x se zapnutým ESP. Vždy mi v okamžiku mírného prokluzu kol zaplo ESP a ubralo plyn, čím jsem nemohl prorazit ten sesednutý sníh a zahrabal jsem se. Po vypnutí ESP a nastavení optimálního ale stálého plynu s mírným prokluzováním kol, jsem vyjel z tohoto sněhu naprosto bez problémů. Takže jsem si ověřil, ža ten vypínač ESP má své opodstatnění a dle mého názoru by tam měl být standadně montován. A když ho tam nemám, tak je dobré, že se dá bez problému doplnit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.