Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Legenda neumírá - Peugeot 205 a jeho varianty, akční série, limitované edice, legenda která není jen číslem a má mnoho podob


jarajarda

Recommended Posts

Zrození legendy- Projekt s označením M24 se datuje k roku 1977. Cílem bylo vytvořit automobil, který bude konkurovat Golfu první generace, vůz pro všechny, ač hlavní skupina zákazníků byla z mladých lidí a párů okolo 30let jež chtěli nový levný až středně drahý vůz. Úkolem bylo také oslovit majitele dnes již méně známého Peugeotu 104. Výroba se rozjela v zimě roku 1983, kdy z výrobních linek sjížděly první, dnes již prakticky vymizelé kusy, které pamatují například jen jedno boční zrcátko, či výrobu svého již zmíněného rivala, tedy VW GOLF první generace.

Historicky první 205 sjely z výrobní linky 24.února 1983. Vůz byl prodáván na každém kontinentu ve více než 120 zemích světa. V roce 1986 a 1987 oslavil největší prodejní úspěchy jak doma, tak na exportních trzích. V roce 1989 byly prodány více než 3 milióny 205. Do roku 1999, kdy byla výroba ukončena, se prodalo 5 278 054 kusů. Například nezapomenutelné GTI se vyrábělo od roku 1984-1996 a z celkového počtu jich bylo 332 942kusů. Od počátku výroby sériového modelu začal Peugeot vyrábět také verzi 205 Turbo 16, která byla spíše soutěžním vozem, ale do světa bylo vypuštěno pár těchto "silníčních" verzí pro "obyčejné" smrtelníky. Občas se na internetu vyskytne nějaká k prodeji, ale většina dochovaných se drží hezky v teple doma, protože mít tenhle poklad v garáži, musí se to vyvažovat diamanty..

Za šestnáctiletou produkci vznikly různé limitované a nelimitované série, jako například Roland Garros, Color line, Look, New Look, Griffe, Gentry, Sacre numero, Forewer, Winner, Junior, Indiana....... A právě proto zakládám toto téma, spousta lidí tu má 205 z těchto sérií, nebo i bez slovního označení (GTI, CTI, GT, XSD, XRD, GRD, GTD, XS, XR, či krabicojdní pick-up XAD, .....). Udělejte fotky a pochlubte se, co máte doma za poklady a dříče. Ukažte nám co se vyrábělo:) a co máte pod kapotou. 205 není aktuální model a není již ani moc peněžně ceněný, to ale neznamená, že 205 není legendou. A legendy nikdy neumírají, vždy i s odtupem času se na ně vzpomíná s úctou a uznáním:super

[upravil dne 3/12/07 jarajarda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže to nakousnu naší 205 1.9D 47kW Sacré numéro. Je to ročník 1997 a do ČR jsme si ji dovezli v roce 2003. Měla najeto 82 000km a k dnešnímu datu je na tachometru číslice 132 565km. Fota jsou z ledna 2006, tak jak byla sériová, neupravená, poklice jsou originál Peugeot, z 306. Dle slov táty, to auto se neprodá, proč taky, jezdí za 5-6litrů a jediná oprava byly ramena a čepy, generálka zadní nápravy. Nikdy se nestalo že by odněkud neodjela (ťuk ťuk..):)

post-0-14109597296638_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: vinorak

mám sice Color line ale z výbavy mi zbylo pouze: Střešní okno(občas teče), barevný tapecy na dveřích, červenej koberec, naklápění světel (funkční jenom na jedno světlo), tónovaná skla a pruhy na dveřích :D

Takže máš vlastně úplně nový auto;):D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam limitovanou edice 205 gti - Gentry, 92 r.v. Jich bylo vyrobeno velmi malo, jak jsem dozvedel z netu, pouze 400 kusu. Je to ten nejluxusnejsi model, s kozenymi sedackami, drevem misto krasnych lemu uvnitr. S Tmavymi koberci. Je to plna vybava, vcetne ohrivanych zrcatek a posilovace, ale nema klima.

Zvenku plastove dily nemaji cerveny lemy, ale chromovany a neni zadnyy napis GTI nebo 1,9, pouze malinka tabulka GENTRY. Tak ze na semaforech skoro nikdo ani nedomniva, ze neni to obycejny a rychly PUG. A nestacim si divit, kdyz predjedu nejakeho zavodjaka s Audi a6 nebo Superbem.

Ma o neco slabsi motor-pouze 102 koni, ale tahne to poradne a s maximalkou 190 neni spatny. A jeste ma o neco kratsi prevody. Podvozek, a ostatni je jako u GTI. I ze vnejska vsechny spoilery a tak.

U Vasendy mi dbes rekly, ze je to velmi hezky kousek, zachovaly. Neni divu, koupil jsem to u sporovne naladeneho 67 leteho starce, ktery to vlastnil od roku 94. Auto melo najeto 116 tisic, reknu ze docela realnych.

post-0-14109597298616_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje bývalá 205, motor 1.1 44kW, jela jak svi_ě, ale byla hoodně žíznívá.. Výbava: dělené zadní sedačky, střešní šíbr manuální, středový panel pod rádiem, kompletní stropní osvětlení (se světlem do mapy), kastlík před spolujezdcem. Na fotkách již po zavaření zádě.

post-0-14109597300736_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Peugeot 205 1.9D 47kW LOOK. Takže výbava, no naprosto sociální, snad po Junioru nejhůř vybavená verze 205. Sedáky zadní nedělené, středový panel není, není ani kastlík před spolujezdcem natož pak kapsy ve dveřích nebo digitální hodiny v interiéru. Materiál na sedácích je černý silon (asi silon), v letních vedrech strašné. Ale- má naklápění světel, aspoň. Ročník 1991, po dovezení do ČR v r.2006 65 000km, servisní kniha, u mne zhruba od 68000km a k dnešnímu datu má najeto něco přes 82 000km.

post-0-14109597301829_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...