Ticcino Odesláno 3. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 3. prosinec 2007 Vstřikovací jednotka ECU je "samoučícího" typu, což znamená, že během provozu sleduje a ukládá si nastavení, která jsou optimální pro provoz motoru ve všech jízdních režimech. Pokud odpojíme baterii, nastavení jsou ztracena a ECU se vrací k plůodním hodnotám, které byly nastaveny u výrobce. Při novém startu toto může vést ke kádtkodobému nerovnoměrnému chodu motoru / nerovnoměrným otáčkám naprázdno, dokud se ECU nenaučí optimální nastavení. Tento proces může být urychlen tím, že provedeme jízdní test (přibližně 15 minut), který pokrývá všechny otáčky a zátěž motoru a soustředí se hlavně na oblast otáček od 2500 ot/min do 3500 ot/min. Tolik výňatek z knihy. Mám tomu rozumět tak, že jednotka se učí průběžně, záleží na tom, kdo s tím jede a jak s tím jede? Nebo tomu mám rozumět tak, že kdo to jak během prvních 15 minut naučí, tak tak se to bude chovat až do dalšího odpojení baterie? Se mi totiž zdá, že mi to poslední dobou nějak moc žere. Jezdím tedy každý den 7 + 7 km (ráno a odpoledne), průměrnou rychlostí kolem 35 km/h. A spotřeba je kolem 9,5 benzínu. Je možný, že to je zimou, pneumatikama apod, ale radši se ptám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 3. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 3. prosinec 2007 Já si tipnu, že se ti to spíš netačí ohřát, a studenej motor samozřejmě žere. Co se ECU týče, tak je to pravda. Dokonce to někdo používá i na sprintech, kdy odpojí baterku, aby ECU zapomněla optimální hodnoty a několik minut po připojení pak motor podává o trochu větší výkon, doprovázený samozřemě nižší hospodárností provozu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
homat Odesláno 3. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 3. prosinec 2007 po odpojení baterie jsou ztraceny některé hodnoty o poloze akčních členů palivového systému a hodnoty korekce motoru v závislosti na opotřebení. Opětovná inicializace je nutná z důvodu sníženého komfortu jízdy. To samé se týká například dorazů elektricky ovládaných oken nebo zatahovací střechy. Pro názornost uvádím adaptivní funkce motoru EP6DT (nejsem si jist kladným vlivem na výkon motoru bez adaptace): Načtení minimální polohy pedálu akcelerace 1 Načtení minimální polohy pedálu akcelerace 2 Načtení maximální polohy pedálu akcelerace 1 Načtení maximální polohy pedálu akcelerace 2 Adaptivní hodnoty třecího momentu v závislosti na teplotě chladicí kapaliny Stav načtení krajních poloh škrticí klapky Potřeba načtení krajních poloh škrticí klapky Načtení polohy LIMP HOME 1 Načtení polohy LIMP HOME 2 Načtení polohy minimálního dorazu škrticí klapky 1 Načtení polohy minimálního dorazu škrticí klapky 2 Adaptivní hodnoty indikovaného točivého momentu motoru Adaptivní hodnoty bohatosti směsi při volnoběhu Adaptivní hodnoty bohatosti v přechodném režimu Adaptivní hodnoty bohatosti výstupní sondy Adaptivní hodnoty pro zamezení detonačnímu spalování ve válci 1 Adaptivní hodnoty pro zamezení detonačnímu spalování ve válci 2 Adaptivní hodnoty pro zamezení detonačnímu spalování ve válci 3 Adaptivní hodnoty pro zamezení detonačnímu spalování ve válci 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 4. prosinec 2007 Autor Sdílet Odesláno 4. prosinec 2007 Díky za info. Takže z toho logicky plyne, že se ECU dolaďuje průběžně a ne jen prvních 15 minut. Je to tak, že? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
homat Odesláno 4. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2007 Původně zaslal: Ticcino Díky za info. Takže z toho logicky plyne, že se ECU dolaďuje průběžně a ne jen prvních 15 minut. Je to tak, že? Ano, jednotka se adaptuje průběžně (změna charakteristiky paliva, opotřebení, atd), ale po první krátké jízdě jsou načteny základní parametry. ještě je důležité při odpojování a připojování baterie dodržet základní pravidla. odpojování - počkat na uspání multiplexních sítí vozidla, respektive BSI připojování - počkat 1 - 2 minuty po připojení před startem motoru [upravil dne homat] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
berger Odesláno 4. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2007 Původně zaslal: homat Původně zaslal: Ticcino Díky za info. Takže z toho logicky plyne, že se ECU dolaďuje průběžně a ne jen prvních 15 minut. Je to tak, že? Ano, jednotka se adaptuje průběžně (změna charakteristiky paliva, opotřebení, atd), ale po první krátké jízdě jsou načteny základní parametry. ještě je důležité při odpojování a připojování baterie dodržet základní pravidla. odpojování - počkat na uspání multiplexních sítí vozidla, respektive BSI připojování - počkat 1 - 2 minuty po připojení před startem motoru [upravil dne homat] Servus homat, uspanie multiplexnych sieti vozidla je vtedy, ked "odpadnu" rucicky na tachu a otackomeri? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
homat Odesláno 4. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2007 Servus homat, uspanie multiplexnych sieti vozidla je vtedy, ked "odpadnu" rucicky na tachu a otackomeri? Ano, tedy po kompletním zhasnutí přístrojové desky, včetně ukazatele ujeté vzálenosti. Opětovné probuzení je například otevřením dveří, takže vše přichystat, nechat uspat na nic jinýho než na kabely nešahat a odpojit. U 307CC je nutné ještě předtím stáhnout okna aby šli otevřít dveře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 4. prosinec 2007 Autor Sdílet Odesláno 4. prosinec 2007 ještě je důležité při odpojování a připojování baterie dodržet základní pravidla. odpojování - počkat na uspání multiplexních sítí vozidla, respektive BSI připojování - počkat 1 - 2 minuty po připojení před startem motoru No, ono to tak asi i vyjde. Než otevřeš kapotu, než sundáš kryt, než to odpojíš... A při připojování taky tak. Jen by mě zajímalo, jenom informativně, co by se stalo, kdybych nečekal ani na uspání a prostě tu baterku odpojil. Dřív. A co by se stalo, kdybych nastartoval ihned po připojení baterky. Hrozí riziko poškození? Budou na mě zuřivě blikat budíky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
homat Odesláno 4. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2007 No, ono to tak asi i vyjde. Než otevřeš kapotu, než sundáš kryt, než to odpojíš... A při připojování taky tak. Jen by mě zajímalo, jenom informativně, co by se stalo, kdybych nečekal ani na uspání a prostě tu baterku odpojil. Dřív. A co by se stalo, kdybych nastartoval ihned po připojení baterky. Hrozí riziko poškození? Budou na mě zuřivě blikat budíky? Při uspávání (odpojení) se po vypnutí klíčku ukládají informace v jednotkách. Ve většině případů by došlo pouze ke zbytečnému uložení chyb. V některých případech může dojít k vyvolání jednorázové disfunkce, například samovolné zamknutí centrálu. V některých kritických případech může dojít ke zhroucení jednotky. Po zapojení je nutné počkat na dokončení funkce antiscaning imobilizeru cca minuta, jinak může dojít k problému se startem, vzniku prodlevy před dalším antiscaningem nebo zablokování jednotky motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 4. prosinec 2007 Autor Sdílet Odesláno 4. prosinec 2007 Jo, děkuju moc za odpověď. Ptal jsem se ze dvou důvodů. První byl, že jsem před nějakou dobou taky odpojoval baterku. Jenže než jsem se k tomu všemu dostal, tak onen časový interval uběhl. To samé při zapojování. A podruhé se odpojovala baterka, když se měnila spojka. Ale nedělali to v origo Peugeotu, ale jinde. Nejsou to žádní blbci, tak ten časový interval snad taky splnili. Otázka je, zda úmyslně nebo spontánně. Auto jezdí normálně, tak snad ok. Každopádně díky za info, příště je na to explicitně upozorním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.