Fakir Odesláno 1. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2007 Tento thread jsem založil v návaznosti na náš malý offtopic v tomto threadu. Koho zajímá, jak může vypadat instalace OCT do 1.6 16V ve 206ce, tak viz následující fotky. V mém případě si OCT půjčil kus místa v krabici autobaterie, což se ukázalo jako dobré řešení, jelikož jinde moc místa není a hadice se tudy protáhnou celkem bez problémů. Jediné, co teď sleduju, je chování těch PVC hadic za tepla. Ony jsou totiž za studena hrozně tvrdé a za tepla zase hrozně měkké a gumové, tak je to chce vychytat tak, aby se nelámaly, k čemuž mají v měkkém stavu silné tendence. Zatím to ale vypadá dobře. Ještě musím dodělat uchycení OCT v tom boxu a při té příležitosti asi nějakou gumou zahladím hrany výřezu ve víku, ať to není tak hnusný... [upravil dne 1/12/07 Fakir] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 1. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2007 \o/ ať žije funkční tuning! Velice zajímavej nápad. (Soráč za nezsmyslnej komentář ale toto je vzácnost.) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 1. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2007 Jakým způsobem to ten olej zachycuje? Resp. jak to vypadá vevnitř OCT? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jurash Odesláno 1. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2007 Původně zaslal: Hafity Jakým způsobem to ten olej zachycuje? Resp. jak to vypadá vevnitř OCT? ja myslim ze tam bude jen dratenka na ktery se ten olej kondenzuje. ale taky by me zajimal pohled dovnitr:o) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 1. prosinec 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. prosinec 2007 Původně zaslal: jurash Původně zaslal: Hafity Jakým způsobem to ten olej zachycuje? Resp. jak to vypadá vevnitř OCT? ja myslim ze tam bude jen dratenka na ktery se ten olej kondenzuje. ale taky by me zajimal pohled dovnitr:o) Dovnitř není vidět (nejde rozdělat), ale co jsem pozoroval při dotahování těch dutých šroubů, tak ty šrouby jsou perforované a vedou až na dno a mezi nimiž je opravdu nějaká velmi jemná drátěnka. Na tom by měl ten olej kondenzovat. Ještě musím vykoumat, jak zjistit, kolik ho tam je. Fusion: dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jogin Odesláno 1. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2007 Cus, hele, k cemu je to dobry? Vim jak to funguje, ale ma to smysl u motorubez preplnovani? Ja sem mel za to, ze to spis chrani intercoler aby se tam necpal olej. JInak pokud to zlepsi chod motoru tak to koupim taky :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 1. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2007 Takže zachycený olej se tam zřejmě hromadí.... A až se naplní, tak co? Dá se to nějak vypustit, drátěnku vyprat, nebo tak něco? Přeci se to po naplnění poíkaždé nekupuje nové! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 1. prosinec 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. prosinec 2007 Původně zaslal: Jogin Cus, hele, k cemu je to dobry? Vim jak to funguje, ale ma to smysl u motorubez preplnovani? Ja sem mel za to, ze to spis chrani intercoler aby se tam necpal olej. JInak pokud to zlepsi chod motoru tak to koupim taky :D Jistě, že to má smysl i u motoru bez přeplňování. Zatímco u přeplňovaných motorů je to téměř nezbytnost, u atmosférických motorů to není tak kritické, nicméně funguje to úplně stejně. Bez OCT to u atmosféráku zasírá olejem klapku, sací manifold, sací ventily a svíčky, přičemž na posledních dvou jmenovaných se rád tvoří karbon. Olej na klapce má zase ve spojení s prachem, který prošel vzduchovým filtrem (vždycky nějakej projde), tendence tvořit husté černé nánosy, kterým se nechce dolů (vlastní zkušenost). Olej v sání má dále za následek nepatrné snížení oktanového čísla směsi, což taky není zrovna to pravé. Takže zachycený olej se tam zřejmě hromadí.... A až se naplní, tak co? Dá se to nějak vypustit, drátěnku vyprat, nebo tak něco? Přeci se to po naplnění poíkaždé nekupuje nové! Kdepak. Zachycený olej se tam hromadí, to je pravda. Až se naplní, tak je možné olej vypustit vypouštěcím šroubem na dně nádržky; a jelikož mu vlastně nic není, může se nalít zpátky do motoru. Dokonce jde místo zátky ve dně našroubovat hadicovou přípojku (standardně dodávaná) a zavést jí někudy do klikové skříně (obvykle pokud má motor zvlášť výstup odtamtud) a zajistit tím naprosto bezobslužný provoz. Pežotí motory ale tuhle možnost tuším nemají... OCT je nerozebíratelný (a to i u výrobků zahraniční provenience), tudíž separační materiál (drátěnka) je bezúdržbový. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 1. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2007 A jak se pozná, že to je plné a je nutno obsah vypustit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 1. prosinec 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. prosinec 2007 Původně zaslal: Hafity A jak se pozná, že to je plné a je nutno obsah vypustit? Hehe... To je ta část, kterou právě řeším. Některé zahraniční OCT mají měrku v podobě průhledné hadičky; u tohohle typu to má být řešeno měrkou v jednom z těch dutých šroubů (na způsob měrky oleje v motoru), akorát ještě musím kontaktovat výrobce a zjistit, jak se to dělá, jelikož jsem na to nepřišel (což ovšem může být zapříčiněno přílišnou opatrností z obavy, abych pikslu za 1600 hned ze začátku nezk***il ). [upravil dne 1/12/07 Fakir] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marty777 Odesláno 4. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2007 já to mám v 306 takhle.......... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 4. prosinec 2007 Autor Sdílet Odesláno 4. prosinec 2007 Původně zaslal: marty777 já to mám v 306 takhle.......... Heh... tam máš místa... Za cos to uchytil? Koukám, že máš taky ten od Bidrina... jak se tam měří množství nachytanýho oleje? Jinak ten filtr mi tam přijde zbytečný, akorát přes něj bude sání přisávat vzduch, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oni Odesláno 4. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2007 tak jestli to spravne chapu,tak tohle na slouzi pro lepsi odvetrani klikoveho prostoru,jak by to melo fungovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 4. prosinec 2007 Autor Sdílet Odesláno 4. prosinec 2007 Původně zaslal: oni tak jestli to spravne chapu,tak tohle na slouzi pro lepsi odvetrani klikoveho prostoru,jak by to melo fungovat? Tohle neslouží pro lepší odvětrávání klikového prostoru, to se nezmění. Slouží to k zachycení olejové mlhy v odvětrávaném vzduchu, protože olej v ní obsažený zasírá sání (klapku, sací manifold, ventily, svíčky) a snižuje kvalitu směsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jurash Odesláno 8. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2007 podle me je to super vec, taky do toho pudu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.