Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vadný potenciometr? Motor 1.4i


Kelfik

Recommended Posts

Zdravím, potřebuju pomoct, mám Peugeot 306 1.4i, rv.93, motor KDX. Motor na 1/4 plynu nereaguje, při stání zdechne pokud přidám trochu plynu. Pokud přidám hodně plynu na místě normálně se vytočí do otáček. Při jízdě do 1/4 plynu to nejede, pak začne škubat(v určité poloze plynu) a na půl plynu a výše jede normálně. Četl jsem nějaké dotazy ale bylo tam spustu nesrovnalostí aslovíčkaření a nikdo moc nevěděl. Na AUTOKELLY je "snímač polohy škrtící klapky", jednak dle obrázku to je něco jinýho a co jsem vyčetl, tak toto zařízení registruje jen 2 polohy- volnoběh(zavřená škrtící klapka) a škrtící klapka otevřena. ALE potenciometr je připojen přímo na škrtící klapku a registruje přesnou polohu otevření.

Diodou jsem si vyblikal diagnostiku a vylezla mi z toho tato závada "21-snímač polohy škrtící klapky/spínač volnoběhu", ale jelikož by toto zařízení mělo být zavislé na potenciometru, tak hláška diagnostiky by mohla být vadná. Zajímá mě váš názor na věc, popřípadě, kde se dá sehnat ten potenciometr a na kolik to výjde??? Jinak jsem slyšel, že jde nahradit zařízením z favorita, ale musí se zkoušet který.

Zde posílám vymontovanou část potenciometru šktrtící klapky, ty bílá místa vypadají že je vydřený.

[upravil dne 26.11.2007 Kelfik]

post-0-14109597235429_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to stalmik: Normálně jsem oddělal sání + filtr, odpojil konektor a povolil 4 šroubky. Ale mám 1.4i motor, takže to bude nejspíš jiný než u Tebe, jinak já bych měl mít stejný potenciometr jak u Favorita s BMM. Takže by to mělo pasovat, jen je otázka zda to je opravdu ten problém a za kolik se to dá sehnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kelfik

to klumir: to není špatný nápad, ještě mě napadl vodivej lak, ale nevím jak by to vydržel, spíš jsem myslel že by to s tím šlo spravit na delší dobu. Ale je to dobrej nápad na vyzkoušení, pokud by to aspon chvíli fungovalo.

ten vodivý lak ti na tom uhlíku nebude držet.s tou tužkou tu dělají i profíci.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nedavno sem se zabejval problemem volnobehu u moji 405ky 2.0SRI, u tyhle prilezitosti doslo i na potenciometr, taky sem resil jestli je spatnej nebo ne ... nakonec sem ho promeril - normalne sem ho nechal zapojenej, odizoloval sem ty 3 draty, co k nemu vedou a multimetrem meril ss napeti na jezdci - to je samozrejme zavilsy na poloze skrtici klapky - u myho auta 1.28V (volnobeh) ... 4.5V (plnej kotel), celej prubeh musi byt spojitej-kontinualni (rucka meraku ti nesmi skakat ...)

jelikoz tam mas 4 draty, tak si najdi :

napajeni (plus), zem a ty zbejvaly draty musej vykazovat nakou napetovou zavislot na poloze sktrici klapky ... pak mer stejne, jako ja ...

jinak, jestli ho mas vyndanej, tak mer rovnou odpor - taky se nesmi menit skokove, kdyz s nim budes otacet ...

ten napad s tuzkou ja zajimavej, ale ... funguje zejven diky tomu, ze tuha z obyc tuzky je prekvapive vodiva ;) ale zivotnost tyhle "repase" bych videl tak na 100km ... ;) to leda bys s sebou porad vozil tuzku ;)

hribe ;)

[upravil dne 30/11/07 hribe]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...