Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

chveje mi auto pri 4-ke


rudy79

Recommended Posts

kolegovia mam Peugeot 406 a mam problem ze pri rychlosti a hlavne pri tahu 70-80 a zaradenej 4-ke mi zacne chviet auto citit ho hlavne na radiacej pake uz som dal skontrolovat homokineticke klby aj silenblok motora no machanici nic zvlastne nezistili ak mi vie niekto pomoct bol by som mu vdacny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: stalmik

Původně zaslal: oddie

VNITŘNÍ kloub na jedné z poloos.

No mě se chvěje maličko při dvojce a nemyslim si že je to poloosou...

Tobě taky nikdo neodpovídá. Výše popsaný případ je absolutně něco jiného.

tebe to chveje na 2-ke? a pozrel si ten vnutorny klb?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: stalmik

Původně zaslal: oddie

VNITŘNÍ kloub na jedné z poloos.

No mě se chvěje maličko při dvojce a nemyslim si že je to poloosou...

Tobě taky nikdo neodpovídá. Výše popsaný případ je absolutně něco jiného.

No počkej co je na tom jiného? Titulek je "chvěje mi auto pri 4-ke.. Jinými slovy při zařazené rychlosti. |To mám taky jen to není 4ka ale 2ka.. Tak se hned nečerti ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

oddie má pravdu, půjde o něco jiného. Založ nové vlákno a popiš závadu.

Ale tak já neříkam že je to tohle. Prostě dle titulku mi to přišlo hodně podobné. Rozdíl je jen v zařazené rychlosti. Nejsem mechanik tam bych prosil o shovívavost. Oddie odepsal Rudymu, že je to při 4ce vnitřní kloub poloosy. Reagoval jsem pouze, že si myslím že při dvojce to mám taky jen si myslím že to nebude poloosou.. Asi jsem se špatně vyjádřil... Nevadí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je na tom jiného? Už to tu bylo popsáno taky asi stokrát, dokonce to byla závada, kterou jsem já sám tady řešil na úplném začátku fungování tohoto fóra. Jde o to, že když je vnitřní kloub (tripoidní) na poloose vadný, a zadrhává, nevydává to žádné zvuky (je skoro v rovině), na rozdíl od homokineťáku který většinou klepe. Ale to zadrhávání je přeci jen poznat - klade v určitém místě odpor proti otáčení, což způsobí malé zhoupnutí agregátu v silentblocích. No a protože frekvence toho houpání je závislá na rychlosti otáčení poloosy, tedy i na rychlosti jízdy, při rychlosti okolo 70-80 se to dostane do rezonance a ty vibrace tím pádem nápadně zesílí. Dělá to i na pětku, nejen na čtyřku, jenže ta pětka nemá při té rychlosti takovou sílu, takže ty poloosy nezatíží tolik a ty vibrace nejsou patrné tolik. A pokud se pustí plyn, tak vibrace pochopitelně přestanou, protože poloosa přestane zadrhávat - není v záběru. Příp. se to může projevit i při brzdění motorem, pokud je vydřená i druhá strana drážky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Co je na tom jiného? Už to tu bylo popsáno taky asi stokrát, dokonce to byla závada, kterou jsem já sám tady řešil na úplném začátku fungování tohoto fóra. Jde o to, že když je vnitřní kloub (tripoidní) na poloose vadný, a zadrhává, nevydává to žádné zvuky (je skoro v rovině), na rozdíl od homokineťáku který většinou klepe. Ale to zadrhávání je přeci jen poznat - klade v určitém místě odpor proti otáčení, což způsobí malé zhoupnutí agregátu v silentblocích. No a protože frekvence toho houpání je závislá na rychlosti otáčení poloosy, tedy i na rychlosti jízdy, při rychlosti okolo 70-80 se to dostane do rezonance a ty vibrace tím pádem nápadně zesílí. Dělá to i na pětku, nejen na čtyřku, jenže ta pětka nemá při té rychlosti takovou sílu, takže ty poloosy nezatíží tolik a ty vibrace nejsou patrné tolik. A pokud se pustí plyn, tak vibrace pochopitelně přestanou, protože poloosa přestane zadrhávat - není v záběru. Příp. se to může projevit i při brzdění motorem, pokud je vydřená i druhá strana drážky.

Promiň, ale to co tu píšeš chápu. Jen nechápu když se ohrazuješ že je to jiný problém teď píšeš při námaze a zatížení. Myslíš že na dvojku ta poloosa zatížená není?? Jak říkám hledat závadu není nejlehčí když člověk není mechanik nebo něco podobného nebo nemá zkušenosti. Proto moje otázka. Jen doplním že problém v převodovce nemám dle testování ve dvou servisech. Problém je jinde tak jsem doufal že třeba tohle by mohlo být to co hledám..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na dvojku sice poloosa zatížená je, jenže se to nedostane do té rychlosti 70-80km/h a tudíž do rezonance. Takže, i na tu dvojku to samozřejmě může být poloosou, ale určení té závady už zdaleka není tak jednoznačné jako u těch vibrací v záběru okolo 70-80km/h, zpravidla na čtyřku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Co je na tom jiného? Už to tu bylo popsáno taky asi stokrát, dokonce to byla závada, kterou jsem já sám tady řešil na úplném začátku fungování tohoto fóra. Jde o to, že když je vnitřní kloub (tripoidní) na poloose vadný, a zadrhává, nevydává to žádné zvuky (je skoro v rovině), na rozdíl od homokineťáku který většinou klepe. Ale to zadrhávání je přeci jen poznat - klade v určitém místě odpor proti otáčení, což způsobí malé zhoupnutí agregátu v silentblocích. No a protože frekvence toho houpání je závislá na rychlosti otáčení poloosy, tedy i na rychlosti jízdy, při rychlosti okolo 70-80 se to dostane do rezonance a ty vibrace tím pádem nápadně zesílí. Dělá to i na pětku, nejen na čtyřku, jenže ta pětka nemá při té rychlosti takovou sílu, takže ty poloosy nezatíží tolik a ty vibrace nejsou patrné tolik. A pokud se pustí plyn, tak vibrace pochopitelně přestanou, protože poloosa přestane zadrhávat - není v záběru. Příp. se to může projevit i při brzdění motorem, pokud je vydřená i druhá strana drážky.

super oddie si to popisal takto presne to je na tej 5-ke to nieje az tak citit dakujem ti uz som zistil co ma to bude stat budem menit celu pravu poloos cize aj vnutorny klb cena cca 4000 tak ked mi to vymenia dam vediet ako to dopadlo DAKUJEM cech kolegom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Na dvojku sice poloosa zatížená je, jenže se to nedostane do té rychlosti 70-80km/h a tudíž do rezonance. Takže, i na tu dvojku to samozřejmě může být poloosou, ale určení té závady už zdaleka není tak jednoznačné jako u těch vibrací v záběru okolo 70-80km/h, zpravidla na čtyřku.

Jasný tak teď tomu už rozumim. Ono to škube při nižších otáčkách v momentě když přišlápnu plyn tak je to dobrý.. a je to hlavně při rozjíždění do kopce.. Ale nic výrazného zatim jen už je to prostě cítit..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne tiez trasie, na 4 okolo 60mk/h ked pridam plyn tak trasie a moc ale ked pridavam pomaly tak ani nie ale citit na pake a na spolujazdcovej strane a dost, a ked chcem brutalne zrychlit na 4 tak trasie celym predkom auta a citit to na sedackach, ale zas ked idem uz na 4 okolo 100km/h tak ako keby prestalo. inak ake to moze mat nasledky? co sa moze stat? lebo ako mi to trasie tak som nabehal okolo 25000km. da sa vymenit klb aj zvlast ci len cela polos? diky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: ttuner

mne tiez trasie, na 4 okolo 60mk/h ked pridam plyn tak trasie a moc ale ked pridavam pomaly tak ani nie ale citit na pake a na spolujazdcovej strane a dost, a ked chcem brutalne zrychlit na 4 tak trasie celym predkom auta a citit to na sedackach, ale zas ked idem uz na 4 okolo 100km/h tak ako keby prestalo. inak ake to moze mat nasledky? co sa moze stat? lebo ako mi to trasie tak som nabehal okolo 25000km. da sa vymenit klb aj zvlast ci len cela polos? diky za rady[/quotety

nazdar ty mas ten isty problem ako ja musis vymenit celu pravu poloos vnutory ten trasie aj vonkajsi klb ale ten moze byt ok mna to bude stat okolo 4000 a co sa moze stat? no minimalne to trapy silenblok motora ja ti radim vymenit celu pravu poloos drz sa :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

no tak som sa pytal jedneho fakt dobreho automechanika povedal mi ze nebudem musiet asi menit celu poloos, ze tam moze byt vypadnuta gulicka a je to neodbornym zasahom, ale naj rozobrat a potom sa bude vediet co za problem, ale teraz v zime sa nato asi vykaslem lebo nemam vykurovanu garaz cize az na jar, este to dufam vydrzi par tis. km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

take se me presne stejnym zpusobem klepe auto a radicka na 4.rych.stupen v tahu. nejdriv to delal jen trochu a hlavne na radicce-auto s v podst tolik neklepalo, nechal jsem si vymenit silentblock pod motorem a o hodne se to na chvili zlepsilo, ale ted to je jeste horsi nez pred tim a chveje se cele auto. dnes jsem pri predjizdeni vytahl 3jku nad 80km a auto ukrutne vybrovalo do stran. vypada to teda na tu poloosu, jen se chci zeptat jestli mi tam nemohli neco provest pri vymenene toho silemtblocku, jestli se ta poloosa nahodou nesundava?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

tak jsem si vzpomne ze se mi jednou povedlo najet pri kolmeme parkovani docela rychle predkem do obrubniku, byla to docela rana i kdyz jsem jel krokem auto uplne odskocilo tak jestli nemuzu mit ohlou poloosu prave z toho? a take mi auto plave na vyjetych kolejich, ze bych hnul z geometrii, ci sbihavosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...