Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Koupě Peugeota 306


rkhl

Recommended Posts

Čau, dosud jsem majitelem staré 309, ale chtěli bychom si pořídit kombika a zatím je mým favoritem 306 kombi. Můj finanční limit je 100 000 kč. Nechtěl bych ovšem koupit nějakej vrak do kterého budeme rvát další prachy(navíc větší auto kupujeme z důvodu přírůstku do rodiny, takže na to ani nebudou finance) a tak bych potřeboval pár rad.

1: Je dobrá volba Peugeot 306 kombi, případně co by za ty prachy bylo lepší

2: Namátkou třeba toto auto http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6001976 by bylo podle údajů uvedených docela super, ovšem nechce se mi věřit jen těch 108 800 km, je nějaká šance jak poznat, že to auto má o 100 klacků snížený nájetý km

3: Netrvám na naftě, měl by rozumnou spotřebu i 1.6 benzín

4: Samozřejmně si s sebou vemu nějakýho mechanika, ale obecně je lepší - autobazar, soukromí inzerát nebo nechat si to dotáhnout z Německa

5: Na co obecně je dobré se při koupi zaměřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě tak pro doplnění. Dají se různě slyšet či přečíst názory, že jsou peugeoti obecně dost poruchová a náhradní díly nejsou také z nejlevnějších. Co si o tom myslíte, jak to je ve srovnání např. s Opelem či Renaltem. Já nevím, ale vždyť těch Peugeotů tu jezdí tolik, že kdyby to byla tak špatná značka, tak jich tu tolik vidět není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Peugeot není o nic horší než Opel nebo Renault. To že někdo tvrdí o tom, že mu Peugeot nesmí do baráku, protože měl tu smůlu a koupil ojetý auto ve špatným stavu neznamená, že všechny Peugeoty jsou na tom stějně. Některý model se povedl víc, některý míň, ale to je stejné jako u ostatních značek. Jinak co se týká cen náhradních dílů na tu 306ku tak to je tak nastejno jako ostatní značky. Dá se koupit spoustu kvalitních dílů z druhovýroby (kromě plechů, ty je lepší koupit na vrakáči) a ceny nejsou tak hrozný.

Jinak jestli chceš kombíka tak se koukni buď po té 1.6 nebo po 1.9 D nebo TD. Pokud chceš jezdit na spotřebu tak není špatný ten atmosférický diesel, sice to není závoďák, ale pokud mu dáš základní údržbu tak je to spolehlivý a nenáročný motor. Jinak pokud koupíš auto, který bylo předchozím majitelem alespoň trochu udržováno tak budeš mít bezproblémový provoz.

Jinak určitě nevěř údaji na tachometru, je víc než pravděpodobné, že to bude mít najeto víc než těch 108tis.

[upravil dne 24/11/2007 Driver]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem 5 let P 306 D a nedám na něj dopustit. Teď s ním jezdí táta další 4 roky a to samé. V pohodlí možná překoná i P 307...Podle mě když Peugeota, tak jedině diesel. Hlavně nebrat Renaulta nebo Opla. A na ten stav km. 100 tis. nebo 200 tis. - to je jedno. Na diesela zajeté auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě bych bral raději 406, za prakticky stejné peníze, nevidím žádný argument pro 306 (ve firmě máme a jezdívám i 306 i 406, ale rozhodně jsem pro 406). Už kvůli zadní nápravě.

Na stav km zásadně nekoukej, opravdu jen to jen o klamání kupce. 406 (i 306) vydrží hodně.

PS: co tohle

[upravil dne 24.11.2007 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

Určitě bych bral raději 406, za prakticky stejné peníze, nevidím žádný argument pro 306 (ve firmě máme a jezdívám i 306 i 406, ale rozhodně jsem pro 406). Už kvůli zadní nápravě.

Na stav km zásadně nekoukej, opravdu jen to jen o klamání kupce. 406 (i 306) vydrží hodně.

PS: co tohle

[upravil dne 24.11.2007 P607Olda]

Pokud jsem dobře četl, tak v zadání je i "rozumná" spotřeba a to u 1.8 benzínu v 406ce určitě nehrozí.

Já mám 306D Break - je to model 2000, má najeto 170kkm je v plné výbavě včetně klimy a na letos jaře stál 125 kkč. (jo a byl kdysi bouranej) u autorizovanýho dealera.

Kolega má 306 1.9D z roku 98, zatím údajně najeto ca 180 kkm a jen do toho leje naftu a mění olej.

Myslím si, že 1.9D je dobrá volba (i když pravda, že na kombík by motor mohl být o něco silnější). Spotřebu mám kolem 6,5l/100km při smíšeném provozu.

Hlavně nezapomeň po koupi udělat rozvody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

Máme 406 1,8 benzín sedan, spotřeba je na dlouhé tratě kolem 6,5, jinak kolem 7,5, tedy na benzín úplně normální. Firemní 306 a 406, oba benzíny, berou zhruba stejně.

To jsem taky myslel že tak velké auto jako je 406 slupne víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co myslíte o rozhodování bazar, dovoz nebo inzerát. Namlátit hubu si můžu kdekoli to je jasný, ale kde je menší pravděpodobnost. Říká se ale, že z německejch silnic jsou auta méně dobitá. Ale zase možnost reklamací skrytých vad je nulová, i když v autobazaru asi taky nepochodím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: rkhl

A co myslíte o rozhodování bazar, dovoz nebo inzerát. Namlátit hubu si můžu kdekoli to je jasný, ale kde je menší pravděpodobnost. Říká se ale, že z německejch silnic jsou auta méně dobitá. Ale zase možnost reklamací skrytých vad je nulová, i když v autobazaru asi taky nepochodím.

Mno pokud koupíš u solidního autorizovanýho myslím, že i nějakou tu vadu uzná. Viz můj jarní problém http://www.peugeot-club.com/topic/19686-kaminek-v-klinovem-remenu---306-19d-break/

Přeji, abys nic podobného řešit nemusel. (jinak moje auto bylo původně v Německu, pak jezdilo nějaký čas tady v čechách)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: purkmistr

Původně zaslal: rkhl

2: Namátkou třeba toto auto http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6001976 .

no nevím nevím, už si viděl na 306 break rv 2000 oválné mlhovky? 00 už je druhý facelift a patří tam kulaté.

To jsou právě ty detaily, kterých já bych si nevšiml a nebo o tom vůbec nevěděl, podle kterých lze poznat, že není vše ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: rkhl

Původně zaslal: purkmistr

Původně zaslal: rkhl

2: Namátkou třeba toto auto http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6001976 .

no nevím nevím, už si viděl na 306 break rv 2000 oválné mlhovky? 00 už je druhý facelift a patří tam kulaté.

To jsou právě ty detaily, kterých já bych si nevšiml a nebo o tom vůbec nevěděl, podle kterých lze poznat, že není vše ok.

V první chvíli jsem si nečetl popis vozu .. že je tam rok 2000 ... to opravdu není.

Od modelu 2000 (t.z.n. už vozy vyrobené na podzim 1999) kulaté mlhovky, plasty na prázích a nárazníky v barvě vozu.

Rok výroby asi nejlíp poznáš podle oken (je tam koncové dvojčíslí roku) a plastů (mají vytlačen rok výroby a týden). Pokud jsou pomíchané, svědčí to o bouraném kousku.

To auto co ukazuješ je minimálně 1999 nebo starší. Na druhé straně to svědčí o tom, že snad nebylo bourané na předek (by tam dali mladší předek aby šlo líp na prodej)

[upravil dne 25.11.07 RichVa]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za všechny reakce. A kdybych se zeptal takto: Proč koupit Peugeot 306, respektive proč nevzít třeba Ford Escort/Mondeo combi, Opel Astra/Vectra combi, Renault Laguna/Megane combi, vše v požadované cennové relaci. Samozřejmě pomineme-li vzhled, každému se líbí něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: rkhl

Díky za všechny reakce. A kdybych se zeptal takto: Proč koupit Peugeot 306, respektive proč nevzít třeba Ford Escort/Mondeo combi, Opel Astra/Vectra combi, Renault Laguna/Megane combi, vše v požadované cennové relaci. Samozřejmě pomineme-li vzhled, každému se líbí něco jiného.

Dobrá subjektivní hodnocení:

Ford Escort - podle zkušeností kolegy rezne jak liška

Ford Mondeo - poněkud vyšší spotřeba + náhon na zadek

Opel Astra - starší model problém se rzí, na novější model asi nedosáhneš cenou

Opel Vectra - ohromná loď co Tě sežere

Renault Laguna - maximální poruchovost hlavně v elektrice

Renault Megane Combi - snad rozumná volba - pokud máš poblíž šikoného mechanika na renaulty.

Pravda je ta, že mít lva ve vepředu na kapotě a uprostřed volantu je pro mě srdeční záležitost - už od mé 205ky. Ber mé hodnocení jako subjektivní názor.

Nezapomeň si auto vybrat i podle toho, k jakému šikovnému mechanikovi jsi zvyklý jezdit, protože každé jeté auto hi bude občas potřebovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Los 50:50 ber nebo ne/dneska je snad na to dajaký pořad v TV, stejně se na něho nedívám/ - ovšem máš lepší šanci než ve sportce 1:8 000 000 ...........:papa

Ovšem u "RichVy" to už máš 1:7....

A tož kerééé ??? :papa

Ale ty poměry jsou "OK".

Ovšem to je pouze fór, rozhodni se sám......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

406 kombi za kilo bude pekna plecka, to jen tak na okraj. jinak se poohledni po nejakem slusnem servisu v okoli, a podle toho si vyber ;) ono nezalezi jenom na modelu auta, ale taky na motoru vevnitr. a uplne nejvic na tom, v jakem je dany kus stavu, coz znamena tam jit s clovekem co ty auta zna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Vvitty

406 kombi za kilo bude pekna plecka, to jen tak na okraj. jinak se poohledni po nejakem slusnem servisu v okoli, a podle toho si vyber ;) ono nezalezi jenom na modelu auta, ale taky na motoru vevnitr. a uplne nejvic na tom, v jakem je dany kus stavu, coz znamena tam jit s clovekem co ty auta zna.

Tak úplně nesouhlasím, ta 406ka, na kterou někdo v počátku odkazoval je servisovaná u Valdy a co vím, tak i Řebík to chválil jako rozumný auto. Pokud je auto pravidelně servisované a servis mi k tomu dá i nějakou záruku, tak bych se toho nebál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...