Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

U které spol. tankujete?


pyžik

Recommended Posts

před 56 minutami, hpierr napsal:

Ahoj. Já tankují naftu jen u OMWpremiovku.

Jako jediný se vydali jinou cestou a nedávají do paliva bioslozku. Proto na pistoli nenajdes třeba B7.

7 znamená podíl bioslozky v naftě.

No to bych se moc divil, určitý podíl biosložky je povinný, jestli se nepletu, hihihi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda,Eurooil je jediný kdo může prodávat čistou naftu protože povinná procenta z celkového prodeje si odbývá prodejem bionafty.Jak je to s Eurobitem nevím,na pumpě přísahali že je to čistá nafta.Ale vím že kšeftují s Polskem a východem vůbec takže bych jim moc nevěřil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omw nemá klasickou řepku ale svoje složení bioslozky které nezasira a jinak neškodí motoru.

Stačí se jen podívat na stojan či tankovaci pistoli. Zákon ukládá ze podíl nemohla musí být označen v procentech. 

OMW žádný cislo nema protoze klasickou skodlivou bioslozku do svých paliv nedává. 

Pokud mi nevěříte ještě se podívat na různý pumpy.

Jinak jsem tankoval u Shell ale pak jsem zjistil že berou stejnou naftu jako Benzina a u ní kdyz jsem natankoval jejich slavnou Vervu moje  auto ztratilo výkon. 

Ale nic proti ní. Každý máme tu svoji.

A pokud se pletu s Omw a bioslozkou všem se omlouvám.

Teď kousek z jednoho článku z kterého čerpal:

Co zna­me­ná nu­la u pré­mi­o­vé znač­ky ře­těz­ce OMV? To, co na­še ana­lý­za do­ká­za­la zjis­tit, te­dy nu­lo­vý ob­sah me­ty­les­te­rů mast­ných ky­se­lin. Ni­ko­liv ale nu­lo­vý ob­sah bi­o­slož­ky. OMV po­u­ží­vá na­mís­to me­ty­les­te­ru zís­ka­né­ho es­te­ri­fi­ka­cí tak­zva­ný hyd­ro­ge­no­va­ný rost­lin­ný olej (hyd­ro­tre­a­ted ve­ge­table oil, HVO).

HVO je za­jí­ma­vý tím, že ne­má ne­žá­dou­cí vlast­nos­ti bi­o­naf­ty este­ro­vé­ho ty­pu, ja­ko jsou vyš­ší emi­se oxi­dů du­sí­ku, zvý­še­ná tvor­ba úsad a pro­blémy s dlou­ho­do­bým skla­do­vá­ním.

Upraveno uživatelem hpierr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje žena pracuje na OMW a tam kde tankují cizí naftu a palivo z německa či rakouska.

Tak nevím kdo má pravdu. Tankuji v CB.

Jinak zkus kouknout na nějaký poslední testy paliva.

A pokud chceš kvalitní palivo zajet si do německa či rakouska tak cca 40km za hranice a natankuj si tam plnou.

Rozdíl poznas. To ti garantuji. A cenově te to vyjde skoro na stejny peníze jako tady.

Upraveno uživatelem hpierr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 44 minutami, hpierr napsal:

Moje žena pracuje na OMW a tam kde tankují cizí naftu a palivo z německa či rakouska.

Tak nevím kdo má pravdu. Tankuji v CB.

Jinak zkus kouknout na nějaký poslední testy paliva.

A pokud chceš kvalitní palivo zajet si do německa či rakouska tak cca 40km za hranice a natankuj si tam plnou.

Rozdíl poznas. To ti garantuji. A cenově te to vyjde skoro na stejny peníze jako tady.

Myslíš jako, že jsem nebral naftu za čárou? 

Jináč dle testů tam byl skoro vždy nejlepší Aral. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli je to na mě, taky jsem napsal jen svůj názor--prostě necítím v jízdě rozdíl mezi naftou jak naší a třeba v rakousku-německu, tak  mezi obyčejnou naftou a ,,prémiovou''--jako že by to nějak líp táhlo, startovalo atd., a to jsem už pár dýzlů měl

ale nikoho nepřesvědčuju--ať si každý tankuje co chce :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 9. 2018 at 20:14, hpierr napsal:

Ahoj. Já tankují naftu jen u OMWpremiovku.

Jako jediný se vydali jinou cestou a nedávají do paliva bioslozku Jako takovou od pana Babise ale mají vlastní složení které neškodí motoru. Proto na pistoli nenajdes třeba B7.

7 znamená podíl bioslozky v naftě.

 

Jedini rozhodne nejsou a ukaz mi prosim tu kvalitu bio repky............ ono marketing udela hodne..... viz Shell a jejich slavna paliva.............no uz timto blabolem jsi si zde vytvoril status odbornika..... at zije Cepro a Eurooil

V 1. 9. 2018 at 21:01, foxy napsal:

Koukal jsem na OMV stránky a píšou tam o "prémiové biosložce" tak tam as něco bude.Bez bio je ten Eurooil a Eurobit Zero.Já beru Vervu a dávám VIF i když tam údajně už je ale nikdo neví kolik.

Fakt je že auto jede jak zběsilý na Optimal bez bio s VIFem jelo míň bylo hlučnější a víc kouřilo.

Tankoval jsem do Mondea (pro rejpaly s motorem PSA) naftu Vervu, Effectu, Eurooil, Globus premium naftu od Slovnaftu, ONO premium v Sukoradech a letos OMW ve Slovinsku, Nemecku, Rakousku, Italii a INA v Chorvatsku. Ani na jednu naftu mi auto nekouri, neni hlucnejsi, rozhodne teda v tech 176 kWatech nepoznam rozdil, jestli to jede o 0,5 kW rychleji, ci pomaleji :D :D :D :D . TO ze auto kouri, tam je problem jinde.... ne v nafte.......

před 13 hodinami, Milan+ napsal:

A proč to omw závaží cepro, že. Akorát jim tam daj to s tou bio, co cepro díky ohromné výtoči nemusí na svých stojanech prodávat, protože se do toho procentuelne vejdou. A těm ostatním to tam soupnou. 

Ano, zavazi je z velke vetsiny CEPRO, uz vidim, jak to sem vozi Rakusaci :D 

před 13 hodinami, ozzy56 napsal:

tankuju v rakousku úmyslně skoro plnou, abych konečně zjistil, že to pojede jako drak, a ono nic :D, placebo...

jako drak to nejede? To je divny :D, je zvlastni ze na Globus od Slovnaftu jsem jel z PHY az do Mariboru, a tam jsem dotankoval a nechal si uctenku. V Mariboru jsem dotankoval OMW (tam nic jinyho neni a ceny nejlepsi) a schvalne si hlidal ujete km a jakmile jsem se dostal na stejny jako z PHY do MAR, tak jsem sjel v HR a dotankoval a svete div se, v podstate stejna spotreba takze ani o delsim najezdu se moc mluvit neda......

před 7 hodinami, hpierr napsal:

No koukám že tady člověk nemůže napsat ani svůj názor bez toho ze se tu do něj bude navazet nejakej vsechnoznal a vsudebyl a všechno umí.

Ale aspoň vaše názory respektuju od určitých chytrých hlav ttady.

to neni o vsechnoznalu a vsudebylu, to je o tom, ze se to pretrasa na vsech forech o autech, a ti co maji sve auto radi, tak vedi co tankovat. Ale rozhodne nebudu verit tomu, ze OMW v CR zavazi Rakusaci, kdyz kazdou chvili vidam vyjizdet cisternu OMW z Kralup........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak jsem se dnes vydal osobně na průzkum zjistit jak to vypadá s prémiovou naftou stran podílu biosraček,jelikož všechny typy mají na stojanu čtvereček s označením B7 což by mělo znamenat 7%podíl humusu.Objel jsem několik pump,OMV,Shell a Benzinu.Nikde mi nebyli schopný říct-spíš ani nechtěli-nic konkrétního až na malou Benzinu v Chrasti kde se návštěva fakt vyplatila.

Paní z obsluhy mi vysvětlila že do Vervy za normálních okolností bio nejde ale může tam být,proto má i ona označení B7.Zároveň mne nechala nahlédnout do dodacího listu kde jsou zapsány jednotlivé zavážky tedy datum,množství a taky podíl biosložky.Tam navaží Vervu dvakrát týdně,každý závoz měl čistou nulu s výjimkou 16.8.kdy měla Verva 6,84% bio.Prý když jim nevyjde povinný procentuální podíl v jiných palivech(myšleno asi celkově)musí dát i do Vervy.

Takže kdo chce mít jistotu ať si nechá na Benzině předložit dodací list,pokud tam nebudou nějací blbci neměl by s tím být problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To veľa vysvetľuje. Takže žiadne placebo ale keďže je to čiastočne náhodné, tak sa tu môžeme hádať donekonečna. Fakt je, že podobne to funguje aj s emisiami, výrobca môže predávať aj menej ekologické motory ale v globále to musí vykompenzovať zvyšnou produkciou, čo je v podstate hlavný dôvod, prečo sa všetky automobilky vrhli na elektromobily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, foxy napsal:

Tak jsem se dnes vydal osobně na průzkum zjistit jak to vypadá s prémiovou naftou stran podílu biosraček,jelikož všechny typy mají na stojanu čtvereček s označením B7 což by mělo znamenat 7%podíl humusu.Objel jsem několik pump,OMV,Shell a Benzinu.Nikde mi nebyli schopný říct-spíš ani nechtěli-nic konkrétního až na malou Benzinu v Chrasti kde se návštěva fakt vyplatila.

Paní z obsluhy mi vysvětlila že do Vervy za normálních okolností bio nejde ale může tam být,proto má i ona označení B7.Zároveň mne nechala nahlédnout do dodacího listu kde jsou zapsány jednotlivé zavážky tedy datum,množství a taky podíl biosložky.Tam navaží Vervu dvakrát týdně,každý závoz měl čistou nulu s výjimkou 16.8.kdy měla Verva 6,84% bio.Prý když jim nevyjde povinný procentuální podíl v jiných palivech(myšleno asi celkově)musí dát i do Vervy.

Takže kdo chce mít jistotu ať si nechá na Benzině předložit dodací list,pokud tam nebudou nějací blbci neměl by s tím být problém.

:D:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A pumpařise brzo začnou divit, proč po nich chce každej druhej zákazník dodací list paliva:D

Jezdím 18 let, sám jsem vlastnil nebo vlastním 9 aut či motorek s celkovým nájezdem k nějakým 300tkm. Ještě "za mlada" jsem hodně jezdil pro mého otce/živnostníka - 3 auta, nájezd cca 200tkm. Nepočítaně služebních cest s různými typy aut od Citroenu po Škodovku. Kolik km fakt nevím, nikdy jsem to nepočítal.

Za celou tu dobu jsem nikdy nikde nepoznal rozdíl v palivu, ať již na spotřebě nebo na výkonu. Jinak co se spotřeby týká, záleží natolik na podmínkách od počasí přes provoz, že třeba obvyklou trasu z minulosti co měla 200km jsem jezdil s rozptylem klidně litr i víc, přičemž podmínky byly třeba subjektivně totožné (včetně značky benzínu v nádrži).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ajap - súhlasím takmer so všetkým až na jednu vec, na 307čke na ktorej jazdím, je rozdiel cítiť dosť zreteľne. Motor 1,6l je na tak ťažké auto LTT, a vždy cítim rozdiel pri zrýchľovaní napríklad medzi naším benzínom a benzínom ktorý tankujem v poľsku (v oboch prípadoch 95oktánový) Naposledy keď som pozabudol, že som natankoval plnú nádrž v poľsku, sa mi zdalo, že to ide pekne za plynom čo mi bolo divné, lebo zväčša je to pri zrýchľovaní dosť lenivé, je treba podraďovať. A až počas jazdy mi došlo, že vlastne idem na poľský, nie na slovenký benzín, takže to asi placebo nebolo. Každopádne súhlasím, že porovnávanie je čisto subjektívne, a asi nikdy nebudú podmienky zhodné s predchádzajúcimi, takže tu môžeme debatovať donekonečna. Každý nech si tankuje tam, kde mu to najviac vyhovuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám naftu teprve rok(tedy po čtvrtstoletí s benziňáky druhou)a rozdíl kde tankuju taky nějak zvlášť nepozoruju.U benzínu jo,Shell a Benzina dobrý ale malý pumpy asi statečně šiděj ty auta tak nejedou.Hlavně na akceleraci je to znát.Třeba Robin Oil je úplná katastrofa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Taky, tankuju halvně u EuroOilu. Dneska už to ani nepociťuju, ale kdysi jsem do starýho Escorta TD brával různě po benzinkách a když jsem např.vzal u noname benzinky tu nejlevnější naftu, bylo cítit, že auto třeba do kopce nejde tak, jak jede s naftou z Eurooilu/Benziny/OMV... Jednou jsem takhle vzal u noname v zimě, přes noc bylo asi -25°C, ráno jsem chtěl nastartovat a roztrhl se rozvoďák na čerpadle, protože nafta byla pančovaná vodou, která v rotačním čerpadle zmrzla. Naštěstí to mělo 2 rozvoďáky- na čerpadlo a na rozvody, takže to nebyla katastrofa, ale od té doby nikde takhle pokoutně netankuju. Už je to přes 10let, tak nevim, jestli se něco změnilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OMW kdysi prodávalo diesel maxxMotion bez biosložky, ale už i ta má dnes biosložku. Je ale jiná, než ta babišova u nás. Prý má tendenci se míň usazovat, nicméně, je to karcinom, jako každá spálená biosložka. Nafta za západní hranicí není lepší kvůli biosložce, ale proto, že v ní převládá podíl norské ropy, která je méně sirnatá než ruská a po krakování není nutné separát tak brutálně odsířit, aby vyhověl normě.

Verva obsahovala biosložku vždy a Benzina nikdy netvrdila, že ne.

Zůstal tedy jen Eurooil,, který (zatím) může svoji naftu prodávat bez biosložky, protože, jak se někdo zmínil výše, distribuuje samostatně dostatek biosložek aby si to mohl dovolit (zatím). Eurobit rozhodně není v pozici, aby mohl prodávat naftu bez biosložky.

U benzínu tam je to jasné, tam žádná možnost obejít doprasení kvalitního paliva bio*neumím psát slušně*kou bohužel není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z tohto uhla pohľadu sa mi odrazu rušenie dieslového pohonu zdá ako rozumný nápad, neviem si totižto predstaviť ako budú diesle fungovať so stále vyšším a vyšším podielom biozložky. Aj keď skutočná príčina problému bude asi v chorých mozgoch ekoteroristov. :bacha

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...