Ticcino Odesláno 15. listopad 2007 Sdílet Odesláno 15. listopad 2007 Dávám bod konstuktérům, kterí designovali cyklovač stěračů. Nemám sice dešťový senzor, ale líbí se mi následující: Na přední stěrače není relé, čili to necvaká. Při zapnutí cyklovačů při stání vozu je cyklus cca 8 sekund. Při rychlostech do 80km/h (možná do 90, nevim) je cyklus 4 sekundy. Nad 80 je 2 sekundy. Při zapnutí pomalého kontinuálního stírání a zastavení, začnou stěrače cyklovat v intervalu 4 sekundy. Další jsem netestoval, ale přišlo mi to fakt dobrý. Ještě bych uvítal, kdyby při teplotách pod 1 stupeň Celsia a zapnuté funkci Auto rear wiper se tato neaktivovala. (zadní stěrač rád přimrzne) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marlin Odesláno 16. listopad 2007 Sdílet Odesláno 16. listopad 2007 tohle ma i 206ka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tanagy Odesláno 16. listopad 2007 Sdílet Odesláno 16. listopad 2007 Musim s tebou nesouhlasit Není to dotažený do konce. Pořád se stěračema v 307mičce zápasím. Nemám automatické (žádný senzor), ale v situaci, když je první rychlost stírání rychlá, tak ti nezbývá nic jinýho než pokaždý setřít páčkou dolů. V tomhle počasí se ze stěračema fakt peru. Nechápu, proč tam nedaj na první pozici variabilní časovač (měl sem to už na Fávu z roku 92 a je to stokrát pohodlnější). Cvakneš páčkou nahoru (začástek impulsu), hned ji vrátíš dolu (délka impulsu roste), pak ji zase cvakneš nahoru (konec implusu) a čas mezi prvním a druhým cvaknutím si to zapamatuje a v tom intervalu to pak stírá. Díky tomu, že tam není relé a stírání řídí BSI, tak už s tim nic neuděláme (žádná krabička navíc, která by to ulehčila tam dát nepujde - cyklovač) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferin007 Odesláno 16. listopad 2007 Sdílet Odesláno 16. listopad 2007 Když máš senzor, je to lepší, než variabilní časovač, kerej je ti naprd při přeháňkách, nepravidelné rychlosti jízdy nebo když fouká. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tanagy Odesláno 16. listopad 2007 Sdílet Odesláno 16. listopad 2007 Nejhorší je to v noci při sněžení/pršení. Senzor se v takový situaci chová jak? (abych pravdu řek, tak nevim na jakym principu je to stavěný) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferin007 Odesláno 16. listopad 2007 Sdílet Odesláno 16. listopad 2007 Původně zaslal: tanagy Nejhorší je to v noci při sněžení/pršení. Senzor se v takový situaci chová jak? (abych pravdu řek, tak nevim na jakym principu je to stavěný) Nerozumím otázce, nechápu souvislosti... V čem je rozdíl oproti dni? A senzor vůbec nezajímá, estli je noc nebo den. To jako že by si dal ve čtyři padla?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bohumil Odesláno 16. listopad 2007 Sdílet Odesláno 16. listopad 2007 Problém o stěračích se tuž přetřásal, včetně senzorů a cyklů. Hledejte šmudlové. :mrk:mrk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tanagy Odesláno 16. listopad 2007 Sdílet Odesláno 16. listopad 2007 Původně zaslal: Ferin007 Původně zaslal: tanagy Nejhorší je to v noci při sněžení/pršení. Senzor se v takový situaci chová jak? (abych pravdu řek, tak nevim na jakym principu je to stavěný) Nerozumím otázce, nechápu souvislosti... V čem je rozdíl oproti dni? A senzor vůbec nezajímá, estli je noc nebo den. To jako že by si dal ve čtyři padla?? No šak píšu, že nevim na jakým principu ten senzor funguje. Pokud by to bylo na optickym principu, tak tam má vliv jestli je noc, nebo den. Nebo by to mohlo být na principu změny vodivosti mokrých/vlhkých materiálů. Nebo já nevim (do pohledat na netu). každopádně sem NĚKDE četl, že s tim senzory maj problém (myslim noc/sníh s deštěm) jinak nic kloudnýho o detailní funkčnosti senzoru sem zatim nenašel (všude jen optoelktronický princip -haha) Jo, mam to : Dešťový senzor je umístěn v malé schránce, která slouží současně pro uchycení vnitřního zpětného zrcátka. Princip senzoru je jednoduchý: ve schránce jsou dvě LED diody, které vysílají paprsky směrem ven z vozu. Tyto paprsky prochází čelním sklem a na jeho vnější straně se lámou zpět (podle zákonů o odrazu světla) a dopadají na přijímací fotodiodu. Je-li sklo pokryté kapkami, odrazí se zpět jen část vyslaných paprsků a část jich zamíří ven, mimo sklo. To samozřejmě citlivá elektronika zaregistruje a dá pokyn stíračům, aby sklo očistily. Samozřejmě to musí pracovat na jiný vlnový délce než je klasický viditelný světlo http://www.brnocar.cz/technika/des.htm [upravil dne 16.11.07 tanagy] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.