Přejít na obsah
HOFA

ABS a první zkušenosti

Recommended Posts

Chtěl bych se zaptat a zároveň pordit.

Dnes jsem se vracel z hor,kde mě docela zaskočil sníh a já na letních gumách :myslim

No nicméně jsem jel krokem a na uježděném sněhu když jsem se snažil brzdit tak pedál skoro natvrdo a takový divný drnčení od brzd,brzdící účinek takřka nulový,myslím,že se vše dělo v důsledku reakce ABS,když jsem se dostal na holý asvalt brzdy fungovaly naprosto bezchybně,tak se chci zeptat jestli tímto zpúsobem funguje normálně ABS,mě to připadá hodně nebezpečný,když to opravdu jakoby nebrzdí.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Guest servisman

ABS brzdí přerušovaně poznáš to na vibrování do pedálu.Já to vyzkoušel, ne na sněhu ,ale na přechodě když bylo mokro

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: HOFA

Chtěl bych se zaptat a zároveň pordit.

Dnes jsem se vracel z hor,kde mě docela zaskočil sníh a já na letních gumách :myslim

No nicméně jsem jel krokem a na uježděném sněhu když jsem se snažil brzdit tak pedál skoro natvrdo a takový divný drnčení od brzd,brzdící účinek takřka nulový,myslím,že se vše dělo v důsledku reakce ABS,když jsem se dostal na holý asvalt brzdy fungovaly naprosto bezchybně,tak se chci zeptat jestli tímto zpúsobem funguje normálně ABS,mě to připadá hodně nebezpečný,když to opravdu jakoby nebrzdí.

jj, presne tak to funguje. hlavni vyhoda spociva v tom, ze auto drzi smer a taky muzes v ramci moznosti zatacet

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

letne gumy, abs a sneh je smrtelna kombinácia,auto sa chova ako keby nebrzdilo,ked nemaš abs kolesa sa zblokuju a idu do šmyku aspon čiastočne brzdia, ak nechceš skončiť v zaveji, v horšom pripade v zadnom kufri auta pred tebou tak rýchlo prezuj na zimné pneu

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Letní pneu a ujetej sníh = rezervace místa v krematoriu, nebo alespoň v servisu. Fyzikální zákony žádný ABS, ESP, ASR a další vymoženosti neobejde. :nevim

Jo a ještě platí toto : "Štestí přeje připraveným":papa

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No, ono kdybys byl býval brzdil bez ABS na leťákách, tak by to nebylo o moc lepší. Ovšem o "smrtelné" kombinaci letních kol, sněhu a ABS bych mohl taky referovat. Jediné brzdy, které se ABS netýká je ručka. Situaci sice nezachrání, ale může pomoct (mně pomohla, šlo o zastavení z 10 na 0km/h)

Jo a druhá věc: nějak se nemůžu zbavit pocitu, že když jsem couval (klouzal) z kopce, že ABS nějak neABSovalo. Jelikož jsem ale byl na letních gumách na sněhu a na dost frekventované silnici (úfff, včera, ale už mám přezuto), tak jsem to nechtěl moc testovat. Mohl by někdo tuto skutečnost potvrdit nebo vyvrátit?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já se držím zásady, že je lepší přezout na zimní gumy klidně o 2-3 týdny dříve než napadne sníh a naopak je o 2-3 týdny vyměnit za letní po zmizení sněhu, alespoň mě pak nemusí hned tak nějaká přeháňka překvapit. Vychází mi to zhruba na Dušičky a Velikonoce. Jinak výrobci pneumatik tvrdí, že klesne-li průměrná denní teplota pod -6 StC, už by měly být na autě zimáky z důvodu měkčí směsi. :myslim:papa

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: vlacir1

Jinak výrobci pneumatik tvrdí, že klesne-li průměrná denní teplota pod -6 StC, už by měly být na autě zimáky z důvodu měkčí směsi. :myslim:papa

omyl, ta hodota teploty vzduchu je plusová ;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: JarinoRS

chlapi, vy vazne prezuvate az ked napadne sneh? a poniektori este aj idu na hory... vy ste mi ini hazarderi :xvul

NO PROBLEM , STACI VEDET JAZDIT A PREDVIDAT, netreba sa nahlit a zmetkovat, a dolezite je nemal pred sebou a za sebou nejakeho pitomce:))

ale urcite zimne su zimne, letne pneu nepatria na sneh, ani na lad, a tiez v pocasi pod 7°C.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: mbleho

Původně zaslal: JarinoRS

chlapi, vy vazne prezuvate az ked napadne sneh? a poniektori este aj idu na hory... vy ste mi ini hazarderi :xvul

NO PROBLEM , STACI VEDET JAZDIT A PREDVIDAT, netreba sa nahlit a zmetkovat, a dolezite je nemal pred sebou a za sebou nejakeho pitomce:))

ale urcite zimne su zimne, letne pneu nepatria na sneh, ani na lad, a tiez v pocasi pod 7°C.

ono je treba ve meste nekdy docela problem zajistit, aby 200m kolem tebe nebyla ziva duse, kterou by jsi ohrozil:myslim

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

citujem: Napríklad, automobil vybavený zimnými pneumatikami, idúci na snehu počiatočnou rýchlosťou 80 km/ h, zastaví po 70 m. Rovnaký automobil s letnými pneumatikami, idúci rovnakou počiatočnou rýchlosťou, môže zastaviť až po minimálne 110 m, teda o 40 m ďalej ako automobil so zimnými pneumatikami"

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

fakt miluju lidi, co s přezouváním čekají až na první sníh.

Já už jezdím víc jak měsíc na zimních gumách.

Dneska jsem potkal nějakého frajera - AUDI A6 kombi a hned bylo jasné, která bije. Náhodou parkoval na stejném parkovišti a tak jsem si ověřil, že to pořád zkoušel na letních.

Celkem mě ale šokovalo, že když jsem na ty gumy mrknul, tak to spíš vypadalo jako F1 slicky - vzorak tam prakticky žádnej nebyl.

Toto je dle mého názoru opravdu KRE . . .

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×