Jump to content
HOFA

ABS a první zkušenosti

Recommended Posts

Chtěl bych se zaptat a zároveň pordit.

Dnes jsem se vracel z hor,kde mě docela zaskočil sníh a já na letních gumách :myslim

No nicméně jsem jel krokem a na uježděném sněhu když jsem se snažil brzdit tak pedál skoro natvrdo a takový divný drnčení od brzd,brzdící účinek takřka nulový,myslím,že se vše dělo v důsledku reakce ABS,když jsem se dostal na holý asvalt brzdy fungovaly naprosto bezchybně,tak se chci zeptat jestli tímto zpúsobem funguje normálně ABS,mě to připadá hodně nebezpečný,když to opravdu jakoby nebrzdí.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest servisman

ABS brzdí přerušovaně poznáš to na vibrování do pedálu.Já to vyzkoušel, ne na sněhu ,ale na přechodě když bylo mokro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: HOFA

Chtěl bych se zaptat a zároveň pordit.

Dnes jsem se vracel z hor,kde mě docela zaskočil sníh a já na letních gumách :myslim

No nicméně jsem jel krokem a na uježděném sněhu když jsem se snažil brzdit tak pedál skoro natvrdo a takový divný drnčení od brzd,brzdící účinek takřka nulový,myslím,že se vše dělo v důsledku reakce ABS,když jsem se dostal na holý asvalt brzdy fungovaly naprosto bezchybně,tak se chci zeptat jestli tímto zpúsobem funguje normálně ABS,mě to připadá hodně nebezpečný,když to opravdu jakoby nebrzdí.

jj, presne tak to funguje. hlavni vyhoda spociva v tom, ze auto drzi smer a taky muzes v ramci moznosti zatacet

Share this post


Link to post
Share on other sites

letne gumy, abs a sneh je smrtelna kombinácia,auto sa chova ako keby nebrzdilo,ked nemaš abs kolesa sa zblokuju a idu do šmyku aspon čiastočne brzdia, ak nechceš skončiť v zaveji, v horšom pripade v zadnom kufri auta pred tebou tak rýchlo prezuj na zimné pneu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Letní pneu a ujetej sníh = rezervace místa v krematoriu, nebo alespoň v servisu. Fyzikální zákony žádný ABS, ESP, ASR a další vymoženosti neobejde. :nevim

Jo a ještě platí toto : "Štestí přeje připraveným":papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, ono kdybys byl býval brzdil bez ABS na leťákách, tak by to nebylo o moc lepší. Ovšem o "smrtelné" kombinaci letních kol, sněhu a ABS bych mohl taky referovat. Jediné brzdy, které se ABS netýká je ručka. Situaci sice nezachrání, ale může pomoct (mně pomohla, šlo o zastavení z 10 na 0km/h)

Jo a druhá věc: nějak se nemůžu zbavit pocitu, že když jsem couval (klouzal) z kopce, že ABS nějak neABSovalo. Jelikož jsem ale byl na letních gumách na sněhu a na dost frekventované silnici (úfff, včera, ale už mám přezuto), tak jsem to nechtěl moc testovat. Mohl by někdo tuto skutečnost potvrdit nebo vyvrátit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já se držím zásady, že je lepší přezout na zimní gumy klidně o 2-3 týdny dříve než napadne sníh a naopak je o 2-3 týdny vyměnit za letní po zmizení sněhu, alespoň mě pak nemusí hned tak nějaká přeháňka překvapit. Vychází mi to zhruba na Dušičky a Velikonoce. Jinak výrobci pneumatik tvrdí, že klesne-li průměrná denní teplota pod -6 StC, už by měly být na autě zimáky z důvodu měkčí směsi. :myslim:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: JarinoRS

chlapi, vy vazne prezuvate az ked napadne sneh? a poniektori este aj idu na hory... vy ste mi ini hazarderi :xvul

NO PROBLEM , STACI VEDET JAZDIT A PREDVIDAT, netreba sa nahlit a zmetkovat, a dolezite je nemal pred sebou a za sebou nejakeho pitomce:))

ale urcite zimne su zimne, letne pneu nepatria na sneh, ani na lad, a tiez v pocasi pod 7°C.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mbleho

Původně zaslal: JarinoRS

chlapi, vy vazne prezuvate az ked napadne sneh? a poniektori este aj idu na hory... vy ste mi ini hazarderi :xvul

NO PROBLEM , STACI VEDET JAZDIT A PREDVIDAT, netreba sa nahlit a zmetkovat, a dolezite je nemal pred sebou a za sebou nejakeho pitomce:))

ale urcite zimne su zimne, letne pneu nepatria na sneh, ani na lad, a tiez v pocasi pod 7°C.

ono je treba ve meste nekdy docela problem zajistit, aby 200m kolem tebe nebyla ziva duse, kterou by jsi ohrozil:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

citujem: Napríklad, automobil vybavený zimnými pneumatikami, idúci na snehu počiatočnou rýchlosťou 80 km/ h, zastaví po 70 m. Rovnaký automobil s letnými pneumatikami, idúci rovnakou počiatočnou rýchlosťou, môže zastaviť až po minimálne 110 m, teda o 40 m ďalej ako automobil so zimnými pneumatikami"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

fakt miluju lidi, co s přezouváním čekají až na první sníh.

Já už jezdím víc jak měsíc na zimních gumách.

Dneska jsem potkal nějakého frajera - AUDI A6 kombi a hned bylo jasné, která bije. Náhodou parkoval na stejném parkovišti a tak jsem si ověřil, že to pořád zkoušel na letních.

Celkem mě ale šokovalo, že když jsem na ty gumy mrknul, tak to spíš vypadalo jako F1 slicky - vzorak tam prakticky žádnej nebyl.

Toto je dle mého názoru opravdu KRE . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...